2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
آزادی پسر 9 ساله از چنگ گروگانگیران ۴۰۰ هزار دلاری

آزادی پسر 9 ساله از چنگ گروگانگیران ۴۰۰ هزار دلاری

یکی از دوستانمان که با پدر الیاس آشنا بود به ما پیشنهاد داد پسر ۹‌ساله را برباییم. او گفت پدر الیاس تاجر است و می‌توانیم با ربودن پسرش از او اخاذی کنیم.

دوات آنلاین -اعضای یک شبکه آدم‌ربایی که پسربچه ۹‌ساله را برای اخاذی ۴۰۰‌هزاردلاری از پدرش به گروگان گرفته بودند بازداشت شدند.

 

به نوشته روزنامه جوان، عصر روز شنبه اول آبان ماه اعضای خانواده‌ای در یکی از خیابان‌های شرقی تهران سراسیمه به اداره پلیس رفتند و از گم شدن ناگهانی پسر ۹‌ساله‌شان به نام الیاس خبر دادند.

 

پدر الیاس گفت: من تاجرم و در بازار مغازه بنکداری دارم. پسرم هر روز صبح پیاده از خانه‌مان به مدرسه می‌رفت و عصر هم دوباره به خانه بر می‌گشت. امروز صبح مثل همیشه راهی مدرسه شد و من هم به محل کارم رفتم تا اینکه ساعتی قبل همسرم تماس گرفت و گفت الیاس به خانه برنگشته است.

 

به سرعت خودم را به خانه رساندم و همراه همسرم به مدرسه رفتیم که مسئولان مدرسه اعلام کردند الیاس امروز به مدرسه نرفته‌است.

 

در حالی که نگران پسرم شده‌ بودیم متوجه شدیم او صبح همراه یکی از دوستانش در راه مدرسه بوده که موتورسیکلتی با دو سرنشین او را فریب می‌دهند و به بهانه اینکه من از آن‌ها خواسته‌ام او را به مدرسه برسانند پسرم را سوار موتورسیکلت می‌کنند.

 

آغاز تحقیقات جنایی

با شکایت مرد تاجر تیمی از کارآگاهان اداره‌یازدهم پلیس آگاهی به دستور قاضی عظیم سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران برای پیدا کردن پسر خردسال وارد عمل شدند.

 

مأموران پلیس در نخستین گام از دوست الیاس تحقیق کردند.

 

وی گفت: همراه الیاس در راه مدرسه بودیم و با هم حرف می‌زدیم که در یکی از خیابان‌های خلوت موتورسیکلتی که دو سرنشین داشت به ما نزدیک شد و جلو راه ما توقف کرد. یکی از آن‌ها الیاس را به اسم صدا زد و گفت از دوستان پدرش هستند. او حتی اسم پدر الیاس را هم گفت و نشانی‌های محل کار و خانه شان را هم داد و به الیاس گفت که پدرت با ما تماس گرفته و خواسته تو را به مدرسه برسانیم. الیاس حرف‌های آن‌ها را باور کرد و سوار موتورسیکلت شد و بین آن‌ها نشست و راننده هم به راه افتاد. من فکر کردم آن‌ها واقعاً از دوستان پدرش هستند و تنهایی به مدرسه رفتم، اما درمدرسه الیاس را ندیدم که الان متوجه شدم آن‌ها دوستم را دزدیده‌اند.

 

تحقیقات مأموران پلیس نشان داد دو مرد موتور سوار که ماسک بهداشتی به صورت داشته اند در محلی پسر خردسال را ربوده اند که دوربین مداربسته‌ای ندارد.

 

۴۰۰ هزار دلار

در حالی که همه شواهد و دلایل حکایت از آن داشت که دو مرد ناشناس آدم‌ربا هستند و الیاس را برای اخاذی از پدرش ربوده‌اند، شاکی دوباره به اداره پلیس رفت و گفت آدم‌ربایان برای آزادی پسرش درخواست پول کرده‌اند.

 

وی گفت: ساعتی قبل مرد ناشناسی با تلفن همراه من تماس گرفت و گفت الیاس در اختیار آن‌ها است و باید برای آزادی‌اش ۴۰۰‌هزار دلار به آن‌ها بدهم. وقتی به آن‌ها گفتم این مقدار پول ندارم به من گفت که خبر دارد که من وضع مالی خوبی دارم و در بازار تهران بنکدار هستم. آنجا بود که فهمیدم آن‌ها مرا کامل می‌شناسند و با نقشه قبلی پسرم را ربوده‌اند. مرد آدم‌ربا تهدید کرد اگر موضوع را به پلیس خبر دهم یا ۴۰۰‌هزار دلار را برای آن‌ها فراهم نکنم برای پسرم اتفاق تلخی رقم می‌خورد. از طرفی هم صدای گریه پسرم را شنیدم که با گریه التماس می‌کرد هر چه زودتر او را آزاد کنم.

 

فیلم گریه‌های الیاس

بدین ترتیب مأموران پلیس تحقیقات گسترده خود را برای شناسایی آدم‌ربایان ادامه دادند که مشخص شد متهمان هر روز با تلفن همراه جدیدی که هویت صاحب آن مشخص نیست با پدر و مادر الیاس تماس می‌گیرند و آن‌ها را تهدید می‌کنند که هر چه زودتر مبلغ ۴۰۰‌هزاردلار را به‌دست آن‌ها برسانند.

 

از سوی دیگر کارآگاهان جنایی دریافتند متهمان پسر خردسال را در خانه‌ای حبس کرده‌اند و با ارسال فیلم‌هایی از الیاس قصد دارند به خانواده وی فشار روحی و روانی بیاورند تا تسلیم خواسته آن‌ها شوند.

 

پدر الیاس درباره ارسال فیلم‌های آدم‌ربایان گفت: متهمان هر روز از پسرم برای ما فیلم می‌فرستند. پسرم در اتاقی حبس است و مدام گریه می‌کند و از ما می‌خواهد برای آدم‌ربایان پول بفرستیم و او را آزاد کنیم. پسرم هر لحظه بی‌تابی می‌کند و به متهمان التماس می‌کند که او را رها کنند و آن‌ها هم در جواب پسرم می‌گویند زمانی که پدرت برای ما پول بفرستد رهایت می‌کنیم. فیلم‌های ارسالی آن‌ها من و همسرم را به شدت آزار می‌دهد و الان نگران فرزندم هستم.

 

رهایی پسر خردسال

در حالی که آدم‌ربایان هیچ ردی از خود به‌جای نگذاشته بودند مأموران پلیس در بررسی و تحقیقات تخصصی به رد پای چهار مرد جوان در این آدم‌ربایی رسیدند.

 

بررسی‌ها نشان داد یکی از آدم‌ربایان فرد آشنایی است که با خانواده الیاس ارتباط داشته است.

 

بدین ترتیب چهار متهم تحت تعقیب مأموران پلیس قرار گرفتند تا اینکه سرانجام پس از ۱۰‌روز شامگاه سه‌شنبه یازدهم آبان‌ماه موفق شدند مخفیگاه متهمان را حوالی منطقه خاوران شناسایی کنند. سپس مأموران با عملیاتی ویژه و غافلگیرانه وارد مخفیگاه متهمان شدند و پس از آزادی پسر خردسال سه نفر از آدم‌ربایان را در محل دستگیر کردند.

 

اعتراف به آدم‌ربایی

متهمان پس از انتقال به اداره پلیس به ربودن پسر ۹‌ساله اعتراف کردند. یکی از متهمان گفت: مدتی قبل یکی از دوستانمان که با پدر الیاس آشنا بود به ما پیشنهاد داد پسر ۹‌ساله را برباییم. او گفت که پدر الیاس تاجر است و وضع مالی خوبی دارد می‌توانیم با ربودن پسرش از او اخاذی کنیم. ما وسوسه شدیم و نقشه آدم‌ربایی را طراحی کردیم، اما هرگز فکر نمی‌کردیم که گرفتار پلیس شویم.

 

 وی در پایان گفت: ما ۱۰‌روز از الیاس نگهداری کردیم و او را اذیت نکردیم و فقط قصد اخاذی داشتیم که موفق نشدیم.

 

همزمان با ادامه تحقیقات از متهمان مأموران در تلاشند که همدست فراری آدم‌ربایان را بازداشت کنند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.