2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز خشک کردن خرمالو در فر، روی بخاری و 2 روش دیگر

طرز خشک کردن خرمالو در فر، روی بخاری و 2 روش دیگر

اگر می خواهید خرمالو را خشک کنید می توانید از 4 روش اقدام کنید و استفاده از فر و بخاری رایج ترین آنها است.

دوات آنلاین -خشک کردن میوه ها و نگهداری آنها برای استفاده طولانی مدت روشی خیلی رایج است. یکی از میوه هایی که می توان آن را خشک کرد خرمالو است که روش و طرز انجام این کار در ادامه به نقل از ایرنا زندگی آمده است.

خرمالو را چطور در فر خشک کنیم

خشک کردن خرمالو در فر

در این روش، حلقه‌های خرمالو را بر روی ورقه‌های پخت مخصوص فر، بچینید و آن را به مدت یک ساعت در فر قرار دهید. بعد از یک ساعت، خرمالوها را در سینی فر تکان دهید و مجددا آن‌ها را به مدت یک ساعت دیگر در فر قرار دهید، تا در نهایت به یک حالت طلایی قهوه‌ای و ترد برسند. بعد از خشک کردن حلقه‌های خرمالو، آن‌ها را در یک ظرف در بسته قرار داده و در یخچال نگهداری کنید.

 

بیشتر بخوانید: گوجه فرنگی را چطور خشک کنیم

 

استفاده از شوفاژ یا بخاری برای خشک کردن خرمالو

در صورت استفاده از رادیاتور یا شوفاژ در منزل، روی آن یک ورقه فویل بیندازید و خرمالوهای حلقه‌ای شده را روی آن بچینید تا با حرارت رادیاتور به آرامی خشک شوند. همچنین می‌توانید حلقه‌های خرمالو را در یک سینی بچینید و روی بخاری قرار دهید.

خرمالو را می توانید با بخاری یا شوفاژ خشک کنید

دستگاه خشک ‌کن

از دستگاه‌های مخصوص خشک کردن میوه استفاده کنید. با این دستگاه‌های برقی، می‌توان حجم بسیار بالایی خرمالو را در روز خشک کرد.

 

راهنمای خرید: سبزی خشک خوب از کجا بخریم

 

خشک کردن خرمالو زیر آفتاب

ابتدای‌ترین روش خشک کردن خرمالو، استفاده از آفتاب است. اگر در یک منطقه آفتاب خیز زندگی می‌کنید، به راحتی می‌توانید با چیدن حلقه‌های خرمالو در یک سینی و قرار دادن آن در زیر نور آفتاب، آن‌ها را خشک کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.