2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بخشش مرد همسرکش بعد از 12 سال

بخشش مرد همسرکش بعد از 12 سال

اولیای دم مقتولاز قصاص این متهم به احترام ماه صفر و اربعین حسینی گذشت کردند.

دوات آنلاین -مردی که متهم است ۱۲‌سال قبل در جریان مشاجره با همسرش، وی را به قتل رسانده ‌بود با رضایت اولیای‌دم، به احترام ماه صفر و اربعین حسینی از مجازات قصاص فاصله گرفت.

 

به نوشته جوان، نیمه‌های شب‌۲۹‌خرداد‌سال‌۱۳۸۸ بود که کارکنان بیمارستان ماهدشت کرج به مأموران پلیس مرگ مشکوک زن جوانی را خبر دادند. کارکنان بیمارستان اعلام کردند ساعتی قبل مردی، زن جوانش را در حالی که آثار ضرب و جرح روی بدنش نمایان بود، برای درمان به بیمارستان آورد و پس از آن از بیمارستان بیرون رفت. سپس زن مصدوم برای درمان به اتاق عمل منتقل شد، اما دقایقی قبل بر اثر شدت جراحات به کام مرگ رفت.

 

بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد زن جوان چند سالی است که با شوهرش اختلاف دارد و به گفته شاهدان و همسایه‌ها هر از گاهی صدای درگیری آن‌ها از خانه‌شان به گوش می‌رسیده است.

 

همچنین مشخص شد همسایه‌ها شب حادثه متوجه درگیری زن و شوهر شده و موضوع را نیز به مأموران پلیس خبر داده بودند. بدین ترتیب مأموران پلیس شوهر این زن را بازداشت کرده و مورد بازجویی قرار دادند.

 

از قتل همسرم پشیمانم

متهم در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی به درگیری با همسرش اعتراف کرد، اما ادعا کرد که قصد قتل نداشته است. وی در توضیح ماجرا گفت: من معتاد هستم و به همین دلیل همسرم با من اختلاف داشت و گاهی به خاطر اعتیادم با هم مشاجره لفظی داشتیم. شب حادثه ما دوباره با هم مشاجره کردیم که دقایقی بعد گفت سرش درد می‌کند و به آشپزخانه رفت تا قرص بخورد، اما بعد متوجه شدم که او به جای یک قرص ۱۰ عدد قرص خورده است. به همین خاطر دوباره با هم درگیر شدیم و من او را کتک زدم.

 

همسرم حالش خوب بود، اما ساعتی بعد ناگهان حالش بد شد که سریع او را به بیمارستان منتقل کردم، اما متأسفانه فوت کرد. الان هم من پشیمان هستم که با همسرم درگیر شدم، اما قصد قتل او را نداشتم.

 

حکم قصاص

متهم پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه‌۸۰ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. فرزندان مقتول و مادر مقتول برای متهم درخواست قصاص کردند و هیئت قضایی نیز قاتل را به قصاص محکوم کرد.

 

حکم دادگاه پس از تأیید در دیوانعالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. متهم چند سال قبل پس از گرفتن استیذان حکمش از رئیس قوه‌قضائیه در زندان رجایی‌شهر کرج پایه چوبه دار حاضر شد، اما با میانجیگری‌های هیئت صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران موفق به گرفتن مهلت از اولیای‌دم شد و به سلولش بازگشت.

 

پس از این هیئت صلح و سازش به سرپرستی قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران تلاش زیادی برای جلب رضایت اولیای‌دم انجام دادند تا اینکه چند روز قبل مادر مقتول و دو فرزند مقتول به دادسرای امور جنایی تهران آمدند و اعلام کردند به احترام ماه صفر قاتل را بخشیده‌اند. بدین ترتیب متهم که در یک قدمی چوبه دار قرار داشت با اقدام خداپسندانه اولیای‌دم به زندگی دوباره بازگشت. وی به زودی از زندان آزاد خواهد شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.