2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوهکینگ یا هک زیستی چیست و چه تاثیری بر زندگی ما دارد

بیوهکینگ یا هک زیستی چیست و چه تاثیری بر زندگی ما دارد

بیوهکینگ اصطلاحی است که به تازگی برای بهبود عملکرد شناختی، ذهنی یا کارکرد بدنی به‌ کار می‌رود و درباره افرادی استفاده می‌شود که می‌خواهند با به‌ کار بستن شیوه‌هایی سالم‌تر،طولانی‌تر زندگی کنند.

دوات آنلاین - رویکرد انسان برای رسیدن به سلامت و در نهایت طول عمر شتاب بیشتری گرفته است و در این میان ایده‌های زیست سالم در کنار پیشرفت فناوری کمک زیادی به بشر می کند. محققان و دانشمندان زیادی به ایده بیوهکینگ ( شتاب بیشتر برای رسیدن به سلامت و طول عمر) توجه خاصی دارند. البته ناگفته نماند که شیوه‌های ارائه شده همان سبک زندگی سالم است که  آگاهی فرد از خصوصیات و ویژگی‌های فردی و همچنین اطلاع  کافی از سبک زندگی سالم و چگونگی تغییر سبک ناسالم به سالم ( تغییر فیزیولوژیکی بدن)  دستیابی به نتیجه بهتر و سریع تر را آسان می کند.  ادامه مطلب را برای آشنایی بیشتر با هک زیستی به نقل از خراسان بخوانید:

بیوهکینگ چگونه انجام می شود

بیوهکینگ یعنی چه؟

بیوهکینگ یا بادی‌هکینگ روشی برای تغییر در سازوکار بدن و ذهن است که افراد با رویکرد «خودت انجامش بده» با شیوه‌هایی مثل ایجاد تغییرات کوچک در شیوه زندگی که به بدن زمان برای تنظیم می‌دهد تا پس از آن قادر به تجزیه و تحلیل نوع عملکرد و حس خود باشد؛ سبک زندگی‌شان را عوض می‌کنند تا سلامت‌شان را بهبود بخشند. گاه این شیوه  تا مرز دستکاری ژنتیکی و کار گذاشتن تراشه در بدن هم پیش می‌رود که ممکن است خطراتی داشته باشد.

 

«نصر الجعفری»، مدیر بخش پزشکی و عضو مرکز بهداشت دی‌ان‌ای در دبی می‌گوید:« این شیوه ، روشی ساده و آسان برای ایجاد تغییرات مؤثر در زندگی روزانه است.«بیوهکینگ» اصطلاحی است که به تازگی  برای بهبود عملکرد شناختی، ذهنی یا کارکرد بدنی به‌ کار می‌رود و درباره افرادی استفاده می‌شود که می‌خواهند با به‌ کار بستن شیوه‌هایی سالم‌تر،طولانی‌تر زندگی کنند.»

 

کارهایی که برای هک کردن بدن انجام می‌شود

دکتر نصر الجعفری می افزاید: «بسیاری از کارهایی که به این شیوه روی بدن انجام می‌شود توضیح فیزیکی و مکانیکی روشنی دارد.»

 

حرف بیوهکینگ در اساس چیز تازه‌ای نیست؛ خوب و سالم غذا بخورید، و به‌ اندازه کافی ورزش و استراحت کنید. برای بسیاری تفاوت در این بوده است که بیوهکرها با تغییرات ساده در همین کارها تفاوت اساسی ایجاد کرده‌اند.

 

روش‌های به کار رفته در این کارآزمایی برای بهبود و افزایش سلامت توضیح فیزیکی و شیمیایی موجهی دارند مثلا ترغیب بدن برای تولید کلاژن، تولید پروتئین بیشتر و ترکیبی از سرما درمانی، کار با لیزرهای خفیف و دراز کشیدن زیر نور قرمز و روزه‌ گرفتن موقتی تا زیرنظر گرفتن علایم بدن و همچنین خوردن قارچ به جای قهوه.

 

 تزریق برای جذب ویتامین  و همچنین قرار دادن نوعی ردیاب سلامت که نشان دهد  میزان سوزاندن چربی و سلامت فرد چقدر است.

 

«بنی پاریهار»، بنیان گذار و مدیر شرکت کریو هلت در این باره می‌گوید: «ما از سرما برای خواص درمانی‌اش استفاده می‌کنیم، چون فواید بسیاری دارد، به‌خصوص در کاستن از التهاب‌ها و همچنین در زمینه‌های دیگر نظیر افزایش توان حرکتی، تولید پروتئین مفید کلاژن و همچنین بهبود کلی سلامت.»

برای هک زیستی چه کارهایی باید انجام بدهیم

اصل اساسی هک زیستی؛ شناخت کارکرد تن و ذهن

بسیاری از افراد می‌گویند اگر از بیوهکینگ نتیجه گرفته‌اند به دلیل آگاهی‌هایی بوده  است که درباره کارکرد تن‌شان پیدا کرده‌اند.

 

«عاصم جانجوا »مدیر عامل شرکت« مامواند بیوهکر » می گوید :«مرحله اول داشتن رژیم غذایی درست و خوردن غذای خوب است. مرحله دوم فعالیت بدنی متناسب است. خود من تا جایی که در توانم باشد می‌دوم.  این‌ها تمرکز کار را روی خود شما می‌گذارد و این فکر را دور می‌کند که خوردن فلان قرص و مکمل جادویی برایتان مفید است. بسیاری از ما، با سنجش خواب ، تغذیه و فعالیت بدنی‌مان خواسته یا ناخواسته وارد بیوهکینگ شده‌ایم».

 

منبع : euronews

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.