2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چگونه در خانه ذرت را بپزیم که سفت نشود

چگونه در خانه ذرت را بپزیم که سفت نشود

روش های پختن ذرت با فر، ماکروفر، اجاق گاز، زودپز و بخارپز در این مطلب شرح داده شده است.

دوات آنلاین -اگر شما هم پختن ذرت درا در خانه امتحان کرده اید شاید با مشکل سف شدن ذرت ها مواجه شده باشید. این مشکل راه حل دارد و اصلا نباید ناامید شوید و سریع سراغ کنسروهای آماده بروید.

 

پختن ذرت در ماکروفر

اگر در خانه ماکروفر دارید کار شما راحت است و سریع می توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. فقط کافی است دانه های ذرت را از چوب جدا کنید، خوب بشویی و سپس آنها را به همراه مقداری آب و نمک در ظرفی بریزید و به مدت یک ربع داخل ماکروفر بگذارید. البته چون بعضی ذرت ها سفت هستند شاید نیاز باشد شما هم مدت زمان را بیشتر کنید.

روش های پختن ذرت بدون این که سفت شود

پختن ذرت با فر

شما برای پختن ذرت با استفاده از فر به دمای 420 درجه فارنهایت نیاز دارید. قبل از این بلال را در فر بگذارید ابتدا روی آنها کمی کره بمالید. بعد ذرت ها را در یک فویل تمیز قرار بدهید و داخل فر بگذارید. برای پختن بالا به این شیوه شما به یک ربع تا نیم ساعت زمان نیاز دارید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی با قارچ

 

پختن ذرت روی گاز

همه ما فر یا ماکروفر درخانه نداریم اما می توان ذرت را روی گاز هم پخت. روش کار هم خیلی ساده است. شما باید ذرت ها را آب پز کنید. اگر زودپز داشته باشید خیلی بهتر از قابلمه جواب می دهد. این کار حدود نیم ساعت بیشتر زمان نمی برد. یادتان باشد ذرت های شیرین خیلی زودتر از ذرت های دیگر می پزند.

 

البته اگر در خانه بخارپز دارید بهتر است از ان استفاده کنید. یادتان باشد به ذرت ها کمی نمک یا شکر اضافه کنید. این روش حدود یک ساعت زمان می برد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.