2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
سریال قبله عالم چند قسمت است؛ معرفی کامل

سریال قبله عالم چند قسمت است؛ معرفی کامل

همه آنچه درباره سریال قبله عالم باید بدانید را می توانید در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -سریال قبله عالم که وارد شبکه نمایش خانگی شده از ساخته حامد محمدی است که تهیه کنندگی آن را نیز منوچهر محمدی برعهده دارد. این سریال که طنز تاریخی است ماجراهای را از ناصرالدین شاه و دربار او روایت می کند.

عکسی از سریال قبله عالم

داستان سریال قبله عالم

داستان سریال قبله عالم را حتما می دانید. همه چیز به دربار ناصرالدین شاه متصل است و در این سریال شاهد وقایعی هستیم که پیرامون این شاه قاجاری و درباریانش رخ می دهد اما هیچ کدام از این اتفاقات واقعی نیستند و همگی تخلی و ساخته ذهن حامد محمدی به عنوان نویسنده هستند. در این سریال ناصرالدین شاه به‌دنبال اکسیر حیات است که پس از تهیه این اکسیر و نوشیدن آن توسط قبله عالم اتفاق‌های جالبی رخ می دهد.

 

با احتمال زیاد با حامد محمدی آشنا هشتید. او نویسنده فیلم های مطرح طلا و مس و حوض نقاشی بود اما از سال 1392 ترجیح داد فیلمنامه هایش را خودش بسازد و این گونه بود که فیلم های فرشته‌ها با هم می‌آیند، اکسیدان، چهار انگشت و چپ راست در کارنامه او ثبت شد. همان طور که می بینید محمدی در طنز تبحر دارد. او در سال 95 نیز سریال زعفرانی را برای تلویزیون کارگردانی کرده بود که تا قبل از قبله عالم تنها تجربه سریال سازی وی محسوب می شود.

عکسی از سریال قبله عالم

بازیگران و نقش ها در سریال قبله عالم

سریال قبله عالم کار پر بازیگری است. فهرست هنرمندانی که در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته اند به شرح زیر است:

حامد کمیلی در نقش ناصرالدین شاه و بدلش

شقایق دهقان در نقش مهدعلیا، مادر ناصرالدین شاه قاجار

هادی کاظمی در نقش ظل الدوله

پژمان بازغی در نقش میرزا رضا کرمانی

اردشیر رستمی در نقش خشایار السلطنه

سوگل خلیق در نقش مونس السلطنه

مارین ون هولک در نقش آنجلینا السلطنه                                              

زهرا بهروزمنش در نقش ماهی

سروش صحت سمانه پاکدل

 

سام درخشانی، مهیار پوربابایی، واراند پطروسیان و مجتبی فلاحی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

عکسی از سریال قبله عالم

تعداد قسمت های سریال قبله عالم

تعداد قسمت های سریال قبله عالم تاکنون به صورت رسمی اعلام نشده و برخی اخبار از آن حکایت دارد که این مجموعه در 15 قسمت پخش می شود و برخی نیز از 20 قسمت صحبت کرده اند. همچنین درباره این که این سریال فصل دومی هم خواهد داشت یا نه خبری منتشر نشده است.

عکسی از سریال قبله عالم

محل فیلمبرداری سریال قبله عالم

بخش عمده ای از سریال قبله عالم در کاشان و در خانه طباطبایی‌ها ساخته شده است. این خانه  یکی از بناهای مربوط به نیمه‌ دوم سده ۱۳ هجری است.

 

معمار سازنده این خانه استاد علی مریم کاشانی بود وی که سازنده خانه بروجردی‌ها و تیمچه امین الدوله نیز بود، توانست در مدت 10 سال ساخت این خانه را به پایان برساند.

 

این خانه 4730 مترمربع وسعت دارد و به سفارش حاج سید جعفر طباطبایی ساخته شد. گچ بری‌ها و نقاشی‌های آن توسط شاگردان میرزا ابوالحسن صنیع الملک غفاری کاشانی و زیر نظر خود او انجام شده‌ است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.