2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
تبرئه 3 متهم به قتل با قسم خوردن

تبرئه 3 متهم به قتل با قسم خوردن

این افراد متهم بودند 2 کارگر را به قتل رسانده اند اما می گفتند بی گناه هستند.

دوات آنلاین -سه مرد که به اتهام قتل 2 کارگر محاکمه شده بودند با اجرای مراسم قسامه از اتهام قتل عمد تبرئه شدند.

 

به‌ نوشته روزنامه ایران رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل با آتش‌سوزی مرگبار یک کانکس در منطقه شهرری آغاز شد. پس از اطفای حریق اعلام کردند که 2 مرد در داخل کانکس سوخته و فوت کرده‌اند. در ادامه مأموران پلیس ماجرا را پی گرفتند و مشخص شد که دست و پای اجساد نیز قطع شده است و با دستور قضایی اجساد به پزشکی قانونی منتقل شد اما آنجا نیز به علت شدت سوختگی نتوانستند علت تامه مرگ را تشخیص دهند و مأموران تلاش خود را برای شناسایی هویت مقتولان آغاز کردند و در نهایت موفق شدند آنها را که 2 کارگر به‌نام‌های سجاد و صمد بودند، شناسایی کنند.

 

انکار اتهام

در ادامه تحقیقات 3 متهم به نام‌های حسن، مصطفی و اسماعیل نیز به‌عنوان مظنون بازداشت شدند و در نهایت پرونده هر 3 نفر برای محاکمه به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 

در نخستین جلسه دادگاه هر 3 متهم اتهام‌شان را رد کردند و قرار شد شاهدانی را برای اثبات بی‌گناهی‌شان به دادگاه معرفی کنند و صبح روز گذشته دومین جلسه دادگاه متهمان با حضور شهود برگزار شد.

 

در ابتدای جلسه اولیای دم دو قربانی درخواست قصاص کردند. در ادامه حسن به جایگاه رفت و گفت: من دوسال قبل از کشته شدن سجاد تعدادی در و پنجره از او خریدم و سر همین موضوع با هم اختلاف حساب داشتیم. اما اختلاف حسابمان حل شد و من مشکلی با او نداشتم. تا اینکه شنیدم او کشته شده است. حالا هم بی‌دلیل بازداشت شده ام.

 

سپس مصطفی به دفاع از خودش پرداخت و گفت: من آن شب اتفاقی در حوالی کانکسی که به آتش کشیده شد رفته بودم. من اصلاً قربانی‌ها را ندیده و آنها را نمی‌شناختم و هیچ خصومتی هم با آنها نداشتم. اسماعیل هم عنوان کرد: چون هنگام آتش‌سوزی من در آن حوالی حضور داشتم پلیس بی‌دلیل مرا بازداشت کرد. من بی‌گناه هستم و دستی در این ماجرا ندارم.

 

شاهدان در دادگاه

سپس شاهدانی که در محل کانکس شعله ور حضور داشتند روبه روی قضات ایستادند و گفتند: 3 متهم را ندیده‌اند که از کانکس خارج شوند. به این ترتیب قضات دادگاه پرونده را از موارد لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند. ولی چون اولیای دم دو قربانی اعلام کردند نمی‌توانند 50 نفر از بستگان نسبی خود را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کنند آنها قسم را به متهمان واگذار کردند.

 

به این ترتیب 3 متهم به بی‌گناهی خود قسم خوردند و حکم تبرئه آنها صادر شد. اما با توجه به اینکه هنوز راز قتل این دو جوان فاش نشده، قضات دادگاه پرونده را به دادسرا برگرداندند تا تحقیقات برای افشای راز قتل دو کارگر جوان از سر گرفته شود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.