2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چگونه سبزی را سرخ کنیم که مزه و خاصیتش از بین نرود

چگونه سبزی را سرخ کنیم که مزه و خاصیتش از بین نرود

برای سرخ کردن انواع سبزیجات 7 ترفندی را که در این مطلب آمده است رعایت کنید.

دوات آنلاین -برخی سبزی ها به صورت آب پز خوشمزه ترند، مثلا اسفناج آب پز شده بسیار خوشمزه تر از اسفناج سرخ شده است. می توانید امتحان کنید. با آب کم آن را بپزید و از آب آن در پخت انواع سوپ استفاده کنید. بعضی از سبزی ها نیاز به سرخ شدن زیاد ندارند و شما می‌توانید فقط آن ها را کمی تفت دهید و سپس به غذا اضافه کنید. در این صورت شما از روش پخت مدیترانه ای استفاده کرده اید.

بهترین روش برای سرخ کردن سبزجات چگونه است

ترفند سرخ کردن سبزیجات

خراسان نوشت: پیاز از سبزی هایی است که با کمی تفت دادن قابل مصرف است. برای تفت دادن پیاز با حرارت کم می توانید در ظرف را ببندید تا قطره های آبی که به صورت بخار به وجود می آید، دوباره به ظرف بازگردد و از افزایش دما که یکی از علت های تخریب روغن و به وجود آمدن ترکیبات سمی و سرطان زا در آن است ، جلوگیری شود.

 

در بعضی از غذاها با استفاده از ترفندهای ویژه ای می‌توانید کمتر از مواد سرخ شده استفاده کنید. مثلا بعضی افراد سبزی قورمه سبزی را اصلا سرخ نمی کنند و برای پخت قورمه سبزی مقداری پیاز را تفت می دهند و پس از اضافه کردن سبزی غذا را با حرارت کم می پزند تا به اصطلاح جابیفتد و روغن بیندازد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای نگهداری ادویه جات

 

برای سرخ کردن بعضی از سبزی ها مانند سیب زمینی شما باید اول حرارت روغن را به دمای بالای مثلا 190 درجه برسانید .سپس سیب زمینی را به آن اضافه کنید. در این روش با به وجود آمدن یک لایه محافظ بر سطوح سیب زمینی از جذب بیشتر روغن به لایه های داخلی جلوگیری می شود و لااقل چربی کمتری مصرف می کنید.

 

این روش برای سرخ کردن بادمجان هم که مقدار زیادی روغن مصرف می کند مناسب است. البته کنترل دما در این روش سرخ کردن مسئله مهمی است.

 

بهتر است سبزی هایی که قصد فریز کردن آن ها را دارید قبلا سرخ نکنید. همچنین سبزی هایی را که فریز شده اند وقتی هنوز یخ شان آب نشده، سرخ کنید تا جذب روغن در آن ها به حداقل برسد.

ترفندهای سرخ کردن انواع سبزیجات را یاد بگیرید

روغن سرخ کردن سبزی

از آن‌جا که روغن ماده اصلی فرایند سرخ کردن است، باید به نوع و نحوه استفاده از آن توجه ویژه شود. برای سرخ کردن مواد غذایی حتما از روغن مایع مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید. این روغن ها در برابر حرارت مقاوم اند و ضررهای مصرف روغن های جامد را ندارند.

 

از دست ندهید: انواع مواد غذایی آماده و نیمه آماده با تخفیف

 

سعی کنید از حرارت دادن زیاد روغن به علت عجله در آشپزی خودداری کنید. با افزایش درجه حرارت، روغن به سرعت به نقطه دود خود می رسد. در این دما که برای روغن های مختلف با هم فرق دارد، روغن به اصطلاح شروع به سوختن می کند و در آن ترکیبی خطرناک به نام آکرولئین به وجود می آید.

 

بعد از هر بار استفاده از روغن، نقطه  دود آن پایین می آید. بنابراین توصیه بعدی این است که روغن استفاده شده برای سرخ کردن را بارها مورد استفاده قرار ندهید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.