2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
کرم ضدآفتاب خوب چی بخرم

کرم ضدآفتاب خوب چی بخرم

کرم ضدآفتاب استاندارد چه ویژگی هایی باید داشته باشد و چه موادی در آن باید وجود داشته باشد؟

دوات آنلاین -در خبر جمع آوری ضد آفتاب‌های سرطان زا  چهار اسپری ضد آفتاب از خانواده برند Neutrogena و یک اسپری ضد آفتاب از خانواده برند Aveeno آمده است که این محصولات حاوی مقدار غیرمجاز بنزن هستند. این ماده می‌تواند احتمال بروز سرطان به خصوص سرطان خون را افزایش دهد. شرکت جانسون اند جانسون تولید کننده این اسپری‌ها برای جمع‌آوری آن‌ها از داروخانه‌ها اقدام کرده است. به همین بهانه روزنامه خراسان به مواد ترکیبی ضدآفتاب‎ها ‌پرداخته است تا به شما در انتخاب بهترین ها کمک کنیم :

 

کرم ضد آفتاب خوب

 ضد آفتاب خوب باید بتواند به راحتی ورود هر دو نوع اشعه فرابنفش را مسدود کند و در عین حال برای پوست  ضرر نداشته باشد. چون این محصول بهداشتی در شرایطی استفاده می‌شود که پوست زیر نور آفتاب عرق کرده است و از طرفی باید مانع ورود اشعه مضر به لایه های پوست شود بنابراین باید در برابر تعریق مقاومت داشته باشد.

کرم ضدآفتاب خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد

مدت اثر کرم

 بهترین نوع کرم‌های ضد آفتاب تنها دو ساعت ماندگاری دارد و بعد از آن باید دوباره تجدید شود .

 

 SPFچیست؟

 متخصصان پوست خاطر نشان می کنند که میزان SPF این کرم ها بسیار مهم است و مصرف کنندگان باید به این موضوع توجه داشته باشند. به اعتقاد آنان هر چه میزان این ماده در کرم‌های ضد آفتاب بیشتر باشد، میزان مواد شیمیایی آن هم بیشتر  است و می تواند به سلامت پوست آسیب برساند.

 

بیشتر بخوانید: برای سیاهی زیر چشم چه کار کنیم

 

2 نوع عملکرد کرم ضدآفتاب

ضد آفتاب‌ها بر اساس نوع برخوردشان به اشعه فرابنفش به دو دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم‌بندی می‌شوند. نوع فیزیکی اشعه را منعکس  و نوع شیمیایی آن را جذب می‌کند.

 

در بیشتر کرم‌های ضد آفتاب از دو ماده دی اکسید تیتانیوم و دی اکسید روی استفاده می‌شود که لایه‌ای سفید رنگ روی پوست ایجاد می‌کند و محافظ در برابر نور خورشید به شکل موقت  است.

 

یک کرم ضد آفتاب خوب و مناسب با قدرت بالا باید SPF بیشتر از 30 داشته باشد.

 

اگر شما  از کرم ضد آفتاب  استفاده نکنید و در فضای باز و در تماس با نور خورشید قرار بگیرید، پوست شما توانایی دارد که 10 دقیقه در برابر اشعه های خورشید طاقت بیاورد. اگر عدد  SPF کرم را در زمان 10 دقیقه ضرب کنید، عددی که به‌دست می آید مدت زمانی است که پوست شما با داشتن لایه محافظت کننده‌ای از کرم ضد آفتاب توانایی غلبه بر اشعه‌های نور خورشید را دارد.

برای خریدن کرم ضدآفتاب خوب به چه نکاتی دقت کنیم

حساسیت پوستی‌ به کرم ها

اگر دارای پوست حساسی هستید، ممکن است با استفاده از ضد آفتاب‌های رنگی یا معطر دچار التهاب و تشدید حساسیت پوستی‌ شوید. از این رو در صورت بروز علایم حساسیت مانند قرمزی، خارش یا التهاب در اثر استفاده از یک ضد آفتاب جدید، حتما مصرف آن را قطع و با  پزشک خود  در این باره مشورت کنید.

 

از دست ندهید: انواع کرم های ضدآفتاب با تخفیف

 

بنزن در ضد آفتاب

مولکول های ضد آفتاب آلی دارای ساختاری به نام حلقه بنزن هستند و آن قسمت از مولکول همان چیزی است که به کرم ضد آفتاب کمک می کند تا اشعه UV را جذب کند. مقادیر کمی بنزن ممکن است وجود داشته باشد . حلقه های بنزن همچنین در بسیاری از مواد معطر و نگه دارنده مانند بنزوات سدیم یافت می شود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.