2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
دستگیری قاچاقچی مخوف بعد از 18 سال فرار

دستگیری قاچاقچی مخوف بعد از 18 سال فرار

سرکرده باند که به پیرو معروف است نزدیک به 18سال تحت تعقیب پلیس بود و در جریان این عملیات به همراه 4عضو باندش که اعضای خانواده‌اش بودند دستگیر شد.

دوات آنلاین -قاچاقچی مسلح که سال‌ها به‌عنوان یکی از سرکاروان‌های حمل و قاچاق مسلحانه موادمخدر در محورهای جنوب و جنوب شرق کشور تحت تعقیب پلیس بود، پس از 18سال فرار از دست پلیس به دام افتاد.

 

به‌ نوشته روزنامه همشهری، حدود یک هفته پیش مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان خراسان جنوبی که مدت‌ها در تعقیب یک قاچاقچی مسلح و اعضای باندش بودند به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهمان به‌زودی قصد انتقال یک محموله بزرگ مواد‌ مخدر به مرکز کشور را دارند. بررسی‌های آنها نشان می‌داد که مسیر عبور این باند یکی از محورهای فرعی شهرستان نائین در استان اصفهان است و در این شرایط ماجرا به پلیس اصفهان گزارش شد.

 

کمین پلیس برای قاچاقچیان

بامداد 23تیرماه درحالی‌که اعضای این باند با جاسازی حدود 900کیلو مواد‌ مخدر در یک وانت مزدا در حال عبور از این مسیر فرعی بودند، در کمین پلیس اصفهان گرفتار شدند و برای فرار از دست مأموران شروع به تیراندازی کردند. درگیری مسلحانه میان پلیس و قاچاقچیان مسلح آغاز شد و متهمان که خود را در تنگنا می‌دیدند تصمیم گرفتند محموله مواد‌مخدر را رها کرده و با استفاده از تاریکی شب متواری شوند.

 

نقشه آنها عملی شد و قاچاقچیان، خودروی وانت را در محل رها کردند و لحظاتی بعد ناپدید شدند. در بازرسی وانت مزدا حدود 900کیلو تریاک، مرفین و هروئین کشف شد و این در حالی بود که پلیس در جریان بررسی‌های اطلاعاتی توانسته بود هویت اعضای این باند را شناسایی کند.

 

سردسته این باند مردی معروف به پیرو بود که از سرکاروان‌های اصلی حمل و قاچاق مسلحانه مواد مخدر در محورهای جنوب و جنوب شرق کشور به شمار می‌رفت و سال‌ها تحت تعقیب پلیس بود. اعضای باند او نیز 4نفر از اعضای خانواده‌اش بودند که او را در قاچاق 900کیلو مواد همراهی می‌‌کردند، اما همگی در تاریکی شب از دست پلیس گریخته بودند.

 

فرار به استان کرمان

ماموران در ادامه به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد اعضای این باند پس از رها کردن محموله، به استان کرمان فرار کرده‌اند. با اقدام اطلاعاتی مشترک و منسجم میان پلیس استان‌های‌ اصفهان، خراسان جنوبی و کرمان در کمتر از 48ساعت پس از فرار قاچاقچیان، مسیر فرار آنها حوالی شهرستان ماهان استان کرمان شناسایی شد و بار دیگر مأموران به کمین این باند نشستند و این بار موفق شدند در عملیات ضربتی، پیرو و 4نفر دیگر از اعضای باندش را دستگیر کنند.

 

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان این خبر گفت: سرکرده باند که به پیرو معروف است نزدیک به 18سال تحت تعقیب پلیس بود و در جریان این عملیات به همراه 4عضو باندش که اعضای خانواده‌اش بودند دستگیر شد.

 

وی با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضایی تأکید کرد: با دستگیری سرکرده و عوامل اصلی این باند، تلاش پلیس برای برخورد با سایر عوامل و باندهای مرتبط با آنان در دستور کار است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.