2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
قتل؛ نتیجه کری خوانی در اینستاگرام

قتل؛ نتیجه کری خوانی در اینستاگرام

2 متهم پرونده در جلسه دادگاه شلیک مرگبار را گردن یکدیگر انداختند.

دوات آنلاین -مرد شرور که متهم است پس از کری‌خوانی اینستاگرامی حادثه مرگباری را در شهرستان ورامین رقم زده با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم مواجه شد.

 

به نوشته روزنامه جوان، ۲۹‌تیر‌سال‌۹۸، مأموران پلیس ورامین از درگیری مسلحانه در یکی از میادین شهر باخبر و راهی محل شدند. شواهد نشان داد درگیری بین چند نفر از اوباش اتفاق افتاده و یکی از آن‌ها به نام پیام کشته شده‌است. همچنین مشخص شد دو نفر از دوستان مقتول زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌اند. جسد در حالی‌که با شلیک دو گلوله کشته شده و گوش‌هایش بریده شده‌بود به پزشکی قانونی منتقل شد. در شاخه دیگری از تحقیقات دوستان مقتول مورد تحقیق قرار گرفتند و گفتند یکی از گنده‌لات‌های ورامین و نوچه‌هایش در حالی‌که نقاب به صورت زده بودند با آن‌ها درگیر و پیام را به قتل رسانده‌اند.

 

با ثبت این اظهارات پلیس در روند تحقیقات و بررسی تلفن همراه مقتول به رابطه او با زن جوانی به نام زیور پی برد. آن زن در روند بازجویی‌ها گفت: مدتی بود که با پیام رابطه داشتم. بعد از این آشنایی یکی از دوستان او که از گنده‌لات‌های ورامین بود و چنگیز نام داشت به من ابراز علاقه کرد. او چند بار با من تماس گرفت و خواست بیشتر با هم آشنا شویم. چند بار تلفنی با او صحبت کردم تا اینکه روزی به من گفت می‌خواهد همراه دوستانش پیام را به میدان اصلی شهر بکشاند و با اسلحه کلاشنیکف او را به قتل برساند.

 

بازداشت چنگیز

بعد از به دست آمدن این اطلاعات چنگیز هم بازداشت شد. متهم ۲۶‌ساله که چند سابقه کیفری در پرونده‌اش داشت، گفت: من و پیام با هم اختلافی نداشتیم، اما خانواده‌هایمان سال‌ها قبل بر سر یک زمین با هم اختلاف داشتند. همین باعث شد چند بار در اینستاگرام کل کل کنیم. آخرین بار پیام در اینستاگرام فحاشی کرد به همین خاطر تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم. برای انجام نقشه قتل از نوچه‌هایم خواستم برایم اسلحه تهیه کنند.

 

درباره قتل

متهم در خصوص قتل گفت: بعد از تهیه اسلحه، آن شب همراه دوستانم به نمایشگاهی در میدان اصلی ورامین رفتیم. می‌دانستیم قرار است پیام به آن نمایشگاه که متعلق به یکی از دوستانش بود، برود. وقتی به محل رسیدیم، نوچه‌هایم در حالی‌که همگی قمه و چاقو داشتند به پیام و دوستانش حمله کردند سپس من با کلاشنیکف به طرفشان شلیک کردم. پیام خونین روی زمین از نفس افتاده‌بود که دوستانم گوشش را بریدند و ماشین آن‌ها را آتش زدند. سپس همگی فرار کردیم.

 

بعد از ثبت این توضیحات، ۱۸‌متهم دیگر نیز شناسایی و بازداشت شدند. متهمان همگی به جرمشان اقرار کردند و راهی زندان شدند. تحقیقات برای کامل شدن پرونده ادامه داشت که چنگیز اعترافاتش را پس گرفت و قتل را انکار کرد. او به مأموران گفت: من قاتل نیستم و یکی از دوستانم به نام شهاب که او هم از گنده‌لات‌های ورامین است دست به اسلحه شد و مقتول را کشت. من به خاطر مرام و معرفت قتل را گردن گرفتم و دروغ گفتم.

 

اتهام محاربه

در حالی‌که رصد دوربین‌های مداربسته محل حادثه نشان می‌داد چنگیز عامل شلیک مرگبار بوده است، پرونده‌ای به اتهام محاربه برای او تشکیل شد و به دادگاه انقلاب فرستاده شد.

 

سپس پرونده‌ای دیگر به اتهام مباشرت در قتل برای متهم و اتهام معاونت در قتل برای ۱۸‌متهم دیگر بعد از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 

جلسه محاکمه

متهمان بعد از تعیین شعبه در وقت رسیدگی مقابل هیئت قضایی شعبه هفتم دادگاه قرار گرفت. بعد از اعلام رسمیت جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند.

 

در ادامه متهم در جایگاه ایستاد و با انکار قتل گفت: در اظهارات اولیه فقط به خاطر معرفت و رفاقت قتل را گردن گرفتم، اما حالا می‌خواهم حقیقت را بگویم. آن شب اسلحه دست من نبود و شهاب بود که با کلاشنیکف شلیک کرد.

 

او ادامه داد: بعد از کشته شدن پیام خانواده او به تلافی قتل او مقابل خانه یکی از بستگانم رفتند و با شلیک گلوله یکی از آن‌ها را کشتند. این پرونده در پلیس‌آگاهی در مرحله تحقیقات است.

 

سپس شهاب که به اتهام معاونت در قتل بازداشت شده بود در جایگاه ایستاد و گفت: اتهامم را قبول دارم و آن شب در آن درگیری بودم، اما قتلی مرتکب نشدم. چنگیز دروغ می‌گوید من شلیک نکردم و اسلحه‌ای نداشتم. در ادامه دیگر متهمان نیز یک به یک در جایگاه قرار گرفتند و با اقرار به جرمشان عامل این شلیک مرگبار را چنگیز معرفی کردند و گفتند اسلحه دست او بود و خودش قاتل است.

 

در پایان هیئت قضایی با توجه به فیلم دوربین مداربسته در صحنه جرم، دو متهم به نام‌های چنگیز و شهاب را به مرکز تشخیص هویت پلیس‌آگاهی معرفی کردند تا کارشناسان در تحقیق از دو متهم عامل شلیک خونین را شناسایی و به دادگاه معرفی کنند. به این ترتیب بعد از اظهار نظر کارشناسان و گزارش اعلامی از سوی آن‌ها حکم صادر خواهد شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.