2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
اسدالله یکتا از سختی های زندگی اش گفت

اسدالله یکتا از سختی های زندگی اش گفت

مدیر تئاتر فهمیده بود که من یواکشی وارد سالن شده‌ام، به خاطرهمین جلوی من را گرفت و گفت تو که اینقدر زبل هستی، دوست نداری بازیگر شوی؟ بعد در همان تئاتر به من نقش داد.

دوات آنلاین -اسدالله یکتا بی شک یکی از محبوب ترین بازیگران ایرانی است که خیلی ها او را هم در فیلم ها و سریال ها دنبال می کنند و هم در فضای مجازی. یکتا غیر از بازیگری در دوره های مختلف زندگی مجبور به انجام کارهای دیگری نیز شده است.

 

اسدالله یکتا در  گفت‌وگو با فریدون جیرانی در کافه آپارات گفت مدتی در دروازه دولاب شاگرد زرگی بود. او همچنین گفت: من کارهای زیادی کرده‌ام که از فروش بلیط بخت‌ازمایی تا قصابی.

 

ایسنا نوشت: این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: به خاطر نداشتن پول، خیلی کم به سینما می‌رفتم و تفریحم در بچگی پارک گردی در شب‌های جمعه بود.

اسدالله یکتا درباره نحوه بازیگر شدنش توضیح داد

اسدالله یکتا چگونه بازیگر شد

یکتا در این گفت‌وگو به داستان بازیگر شدنش اشاره می‌کند و می‌گوید: بعد از مرگ عمویم در لاله زار در حال قدم زدن بودم که یواشکی به تئاتر پارس رفتم و آنجا نمایش «آش، کاسه وملاقه» را دیدم. رضا عبدی و نیکتاج صبری که مادر فردین بود در آن تئاتر بازی می‌کردند.

 

بیشتر بخوانید: راز سال‌ها زندگی عاشقانه آقای بازیگر و همسرش

 

وی افزود: مدیر تئاتر فهمیده بود که من یواکشی وارد سالن شده‌ام، به خاطرهمین جلوی من را گرفت و گفت تو که اینقدر زبل هستی، دوست نداری بازیگر شوی؟ بعد در همان تئاتر به من نقش داد.

 

این بازیگر قدیمی تئاتر خاطر نشان کرد: بعد از تئاتر پارس به تئاتر دهقان رفتم و از آنجا بیشتر دیده شدم. من در تمام تئاترهای لاله‌زار کار کردم.

 

یکتا در مورد اولین باری که جلوی دوربین رفته است هم می‌گوید: با معرفی صابر رهبر، بازیگر فیلم مراد و لاله شدم. فیلمی که در آن لیلا فروهر هم حضور داشت.

 

این بازیگر قدیمی سینما گفت: در همین فیلم هنگام پایین آمدن از تیر برق هم مصدوم شدم و چانه‌ام پاره شد و خون همه جا را برداشت.

 

وی خاطر نشان کرد: در قبل از انقلاب حدود 70 فیلم بازی کردم و تقریبا با تمام بازیگران مشهور آن زمان ایران از جمله فردین و ملک مطیعی هم بازی بودم.

 

یکتا در مورد شخصیت فردین وملک مطیعی افزود: فردین آقا و با شخصیت بود. ملک مطیعی هم شخصیت بدی نداشت.

اسدالله یکتا درباره زندگی سخت گذشته اش صحبت کرد

ماجرای کلاهبرداری و کمک همکاران

این بازیگر قدیمی در مورد سینمای بعد از انقلاب هم گفت: در آن سال ها  کار نکردم و به خاطر ترس از مصادره شدن خانه 3 طبقه‌ام در جاده شمیران آن را به فردی واگذار کردم که او هم سرم را کلاه گذاشت.

 

وی ادامه داد:  در آن سال ها سیگاری فروشی می‌کردم و مردم به جای یک پاکت، دو پاکت از من می‌خریدند که واقعا درآمدش بهتر از سینما بود.

 

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در مورد زندگی شخصی‌اش گفت: دوبار ازدواج کردم. با همسر اولم که اهل شیراز است تنها دو سال زندگی کردم. حالا هم از همسر دومم 6 فرزند دارم. اسم دخترهایم را البته نمی‌گویم تا مردم متوجه نام آنها نشوند.

 

یکتا در پایان گفت: فردی به نام رضا فردوس در تجریش برای من خانه خریده است و بازیگرانی مثل اشکانی خطیبی و پریناز ایزدیار وسایل خانه را تهیه کرده‌اند تا زندگی آرامی داشته باشم و بعد از سال‌ها زندگی در ورامین به تهران و تجریش بیایم.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.