2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
الکس، سردسته باند قاچاق دختران مفسد فی الارض شناخته شد

الکس، سردسته باند قاچاق دختران مفسد فی الارض شناخته شد

اعضای این شبکه دختران جوان را به محض ورود به دبی همراه یک رابط به یکی از هتل‌ها منتقل می‌کردند. افرادی از ملیت‌های مختلف چون پول کلانی برای این کار پرداخت کرده بودند دختران ایرانی را آزار داده و گاهی آنها را به باد کتک می‌گرفتند.

دوات آنلاین -14‌ماه پس از دستگیری الکس، سرکرده باند قاچاق دختران ایرانی به خارج از کشور پرونده او با اتهام افساد فی‌الارض به دادگاه انقلاب فرستاده شد. بررسی پرونده این متهم نشان می‌دهد که او در قاچاق حدود 800دختر جوان دست داشته است.

 

آغاز تحقیقات

به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس در این‌باره از سال96 آغاز شد. در آن سال اطلاعاتی درباره فعالیت گسترده یک شبکه فساد به‌دست آمد که نشان می‌داد اعضای این باند دختران جوان و زن‌های مطلقه را به‌عنوان کارگران جنسی به خارج از کشور قاچاق می‌کنند.

 

در تحقیقات اولیه مشخص شد پشت‌پرده این شبکه فساد مردی به نام شهروز سخنوری معروف به الکس قرار دارد که با همدستی مادرش و فردی معروف به مانلی دختران جوان را به دبی منتقل می‌کنند.

 

نحوه کار آنها به این شکل بود که ابتدا از طریق نفراتی که در داخل کشور داشتند دختران جوان یا زنان مطلقه که در شبکه‌های اجتماعی عکس‌های بدون ‌پوشش از خود منتشر کرده بودند را شناسایی و به آنها پیشنهاد کار می‌دادند.

 

برخی از این افراد وقتی با پیشنهاد اعضای باند درخصوص شرایط مالی، زندگی در دبی و... روبه‌رو می‌شدند راضی به همکاری می‌شدند. در ادامه از این طعمه‌ها عکس‌های مستهجن تهیه و برای الکس ارسال می‌شد و اگر او آنها را تأیید می‌کرد مقدمات انتقال صادر می‌شد.

 

اعضای این شبکه دختران جوان را به محض ورود به دبی همراه یک رابط به یکی از هتل‌ها منتقل می‌کردند. افرادی از ملیت‌های مختلف چون پول کلانی برای این کار پرداخت کرده بودند دختران ایرانی را آزار داده و گاهی آنها را به باد کتک می‌گرفتند. رابط این شبکه پول و پاسپورت دختران جوان را از آنها می‌گرفت و به آنان به‌جز یک روز در هفته اجازه خروج از هتل را نمی‌داد و از پول هنگفتی که به‌دست می‌آمد بین 100تا200هزار تومان به آنها داده می‌شد.

 

پس از مدتی فعالیت این باند آنچنان گسترده شد که آنها از ده‌ها دختر در شبکه گسترده‌شان بهره‌کشی و آنها را با سرنوشت نامعلومی روبه‌رو می‌کردند. اغلب طعمه‌های این باند پس از مدتی به بیماری‌های روانی دچار می‌شدند. خیلی‌ها نیز بعد از مدتی تازه متوجه می‌شدند که در چه گردابی گرفتار شده‌اند اما راهی برای بازگشت نداشتند.

 

در این شرایط بود که مأموران توانستند تعدادی از افراد این شبکه را که دختران دبیرستانی زیادی را برای سفر به دبی تشویق کرده بودند و با الکس و مانلی به‌طور مستقیم ارتباط داشتند شناسایی و تعدادی از آنها از جمله مانلی را دستگیر کنند.

 

آنطور که مانلی در اعترافاتش گفت نخستین دختری که به دبی منتقل شد خود او بود. او همراه با مادر الکس ابتدا به کیش و در ادامه به دبی رفتند و در ادامه قرار شد او در ایران دختران را به دام بیندازد و به دبی منتقل کند. اعترافات این زن در حالی بود که تقریبا همه نفرات این باند در کشور دستگیر شده بودند اما شواهد نشان می‌داد که الکس به‌عنوان سرکرده شبکه به مالزی گریخته است.

 

100سال حبس برای باند الکس

در شرایطی که سرکرده این باند فساد همچنان فراری بود 10نفر از اعضای باند او در شعبه15دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و در مجموع به تحمل 100سال حبس محکوم شدند. در کیفرخواست این متهمان مشارکت در راه‌اندازی خانه فساد، قاچاق انسان و قوّادی برای متهمان این پرونده نظر گرفته شده بود که پس از برگزاری جلسات محاکمه، هرکدام از متهمان این پرونده به تحمل 10سال حبس محکوم شدند.

 

پرونده الکس در دادگاه

ماموران پلیس که از مدتها قبل الکس را تحت‌نظر گرفته بودند پس از دستگیری اعضای باند به اطلاعات بیشتری درباره او دست یافتند تا اینکه سرانجام با همکاری اینترپل به شواهدی درباره مخفیگاه او در مالزی دست یافتند و اردیبهشت‌ماه سال99 موفق شدند او را دستگیر کرده و به کشور منتقل کنند. او در این مدت در جریان بازجویی‌ها، جزئیات بیشتری از قاچاق گسترده دختران ایرانی به خارج از کشور را برملا کرد و آنطورکه شواهد نشان می‌دهد درآمد وی از فروش هر دختر ایرانی ماهانه ۱۰۰تا۴۰۰میلیون تومان بود. طبق اعترافات او دختران مورد نیاز خود را از میان دخترانی که تصاویر برهنه خود را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته بودند انتخاب می‌کرد. در چنین شرایطی بود که سرانجام پرونده این متهم با صدور کیفرخواست و به اتهام افساد فی‌الارض به دادگاه انقلاب فرستاده شد و قرار است به‌زودی محاکمه شود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.