2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
برای لعاب انداختن خورشت چه کار کنیم

برای لعاب انداختن خورشت چه کار کنیم

ترفندهایی که در این مطلب توضیح داده شده به شما کمک می کند کاری کنید خورش تان لعاب بیندازد.

دوات آنلاین -یکی از مشکلاتی که برخی از ما با انواع خورشت داریم لعاب انداختن آن است. گاهی نمی دانیم چرا چنین اتافقی نمی افتد و غذای ما لعاب ندارد. با ترفندهای این کار در ادامه آشنا شوید.

 

شعله کم، راز لعاب انداختن خورشت

ممکن است بارها پیش آمده باشد که با وجود گذ‌شتن زمان بسیار از پخت غذا آن‌طور که باید جا نمی‌افتد و لعاب نمی‌اندازد. خورشت هر چقدر بیشتر روی شعله کم باقی بماند و آرام‌آرام پخته شود جا افتاده‌تر خواهد شد.

 

فوت و فن: خورشت قیمه رستورانی را چه طور در خانه درست کنیم

 

همچنین استفاده از گوشت گوسفندی درون خورشت و انداختن قلم گوسفند درون آن نیز در جاافتادن و لعاب‌انداختن خورشت کمک خواهد کرد.

نکاتی که برای لعاب انداختن خورشت باید بدانید

لعاب انداختن خورشت قیمه، قرمه و کرفس

برای خورشت‌هایی مانند قیمه نیز در کنار رب استفاده از گوجه رنده‌شده نیز کمک می‌کند تا خورشت به‌خوبی جا بیفتد. برای خورشت‌هایی مانند کرفس و قورمه‌سبزی نیز سبزی‌هایی مانند اسفناج یا برگ ‌چغندر در جاانداختن خورشت تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت اما اینها زمانی جواب می‌دهد که شما فرصت کافی برای چنین کارهایی داشته باشید.

 

پیشنهاد: غذای مجلسی با مرغ چی بپزیم

 

وقتی زمان ندارید، چه باید بکنید؟ جالب است بدانید پودر جوپرک با این‌که طعم و مزه خاصی ندارد می‌تواند در لعاب‌انداختن خورشت کمک کند.

 

کافیست در زمان طبخ به‌اندازه یک قاشق غذاخوری جوپرک به آن اضافه کنید و در کمتر از یک ساعت شاهد خورشتی جاافتاده خواهید بود. برای آش و سوپ هم می‌توانید از این ترفند استفاده کنید.

 

برخی نیز برای این کار از آرد استفاده می‌کنند. آردگندم یا آردسفید یا آردنشاسته‌ذرت (نه آرد ذرت) مناسب است. می‌توانید آرد را زمانی که پیاز و گوشت را تفت می‌دهید هم به آن اضافه کنید اما باید بدانید زمانی که پودر جوپرک یا آرد اضافه می‌کنید باید آن را در فاصله زمانی کوتاه هم بزنید چون احتمال ته‌گرفتن خورشت بالا خواهد رفت.

 

منبع: چاردیواری – جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.