2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
بهترین روش پخت حبوبات دیرپز بدون نفخ

بهترین روش پخت حبوبات دیرپز بدون نفخ

با ترفندهایی که در این مطلب آمده است حبوبات را سریع و بدون نفخ بپزید.

دوات آنلاین -یکی از مهم ترین دغدغه های خانم‌هایی که محدودیت زمان و کارهای بسیاری دارند تهیه غذا برای خانواده است. برای این‌که زمان کمتری برای آشپزی صرف کنید یادگیری یک سری از ترفندها کمک شایانی به شما می کند. یکی از مهم ترین موارد روش پخت سریع حبوبات است. نکاتی را در این باره به نقل از روزنامه خراسان مطرح می کنیم:

 

جوشاندن حبوبات

روش اول برای پخت سریع حبوبات نخود و لوبیا جوشاندن  آن ها به مدت 10 دقیقه  و خیساندن در همان آب به میزان یک ساعت است به این شکل که 5 دقیقه اول با حرارت بالا و 5 دقیقه دوم با حرارت متوسط جوشانده شود و سپس به مدت یک ساعت در همان آب آن ها را بگذارید.

بهترین روش برای پخت حبوبات دیرپز

نمک زدن ممنوع

به هیچ عنوان در زمان پخت حبوبات به آن نمک اضافه نکنید  زیرا نمک باعث سفت شدن بافت حبوبات و دیر پخته شدن  آن ها می شود.

 

ترفند: تلخی زیتون را چطور از بین ببریم؟

 

استفاده از فلاسک برای پخت سریع  حبوبات

یکی از ترفندهای کاربردی برای پخت سریع  استفاده از فلاسک است .

 

نکات آشپزی: تندی غذا را چگونه از بین ببریم

 

برای سهولت در کار می‌توانید حبوبات را شب با مقداری آب جوش در فلاسک بریزید و در آن را ببندید. صبح خواهید دید که تقریبا پخته شده است.

نفخ حبوبات را چگونه بگیریم

گرفتن نفخ حبوبات

اگر حبوبات را از قبل خیس کرده اید با عوض کردن آب  آن نفخ حبوبات گرفته می‌شود اما اگر فرصت ندارید می توانید از روش زیر استفاده کنید:

 

پیشنهاد: خرید اینترنتی انواع حبوبات و مواد خوراکی با تخفیف از سایت معتبر

 

ابتدا در قابلمه مناسب بعد از ریختن نخود یا لوبیا آب اضافه  کنید و  بگذارید برای حدود ۵ دقیقه بجوشد حالا حبوبات را آب کش کنید دوباره به قابلمه  برگردانید و بهتر است آب جوش  روی آن‌ها  بریزید و بسته به مقدار حبوبات نمک به آن اضافه کنید و بگذارید بپزد.در یک کیسه کوچک حدود یک قاشق چای‌خوری زیره سبز نکوبیده بریزید و داخل قابلمه بیندازید. این ادویه نفخ حبوبات را می‌گیرد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.