2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
دلیل لاغری شدید امیر نوری چیست

دلیل لاغری شدید امیر نوری چیست

هنگامی که شما در حال تلاش برای لاغری سریع هستید، عوارض جانبی معمولا مثبت هستند. از لحاظ فیزیکی و ذهنی، شما از احساس کلی رضایت و اعتماد‌به‌نفس لذت می‌برید.

دوات آنلاین -انتشار تصاویر امیر نوری، بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه شخصی‌اش، مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. او چند تصویر از خودش بعد از لاغری و کاهش وزن شدید که ظاهرا در زمان کوتاهی هم به آن دست یافته، در صفحه شخصی‌اش بارگذاری کرده است. مهشید مسگری، کارشناس ‌ارشد روان‌شناسی بالینی در یادداشتی در روزنامه خراسان به بررسی این موضوع پرداخته است که در ادامه می خوانید:

 

هنگامی که شما در حال تلاش برای لاغری سریع هستید، عوارض جانبی معمولا مثبت هستند. از لحاظ فیزیکی و ذهنی، شما از احساس کلی رضایت و اعتماد‌به‌نفس لذت می‌برید. از سوی دیگر، نتایج سریع جراحی کاهش‌ وزن شدید ممکن است آمادگی ذهنی شما را برای کنار آمدن با تغییرات جسمی کاهش دهد و آثار روانی ایجاد کند. در خور ذکر است که اطلاعات کافی درباره نحوه رژیم «امیر نوری» وجود ندارد و خودش هم در این باره توضیحی نداده اما به همین بهانه و در ادامه به اصلی‌ترین تاثیرات روانی کاهش سریع وزن اشاره می‌شود.

امیر نوری چگونه لاغر شد

لاغری چه تاثیرات روانی دارد

اختلالات اشتها

مطالعات متعدد نشان می‌دهد که افراد به علت رژیم غذایی سخت و کاهش وزن سریع در معرض اختلالات خوردن قرار می‌گیرند. زنان بعد از چنین رژیم‌های غذایی بیشتر در معرض ابتلا به بی‌خوابی، بی‌اشتهایی و کاهش میل‌جنسی هستند. همچنین بین گرفتن رژیم‌های غذایی سخت و بیماران مبتلا به بیماری کم‌خوری عصبی رابطه مستقیمی وجود دارد.

 

 افسردگی

افسردگی بیشترین نتیجه روان شناختی کاهش وزن ناشی از رژیم‌غذایی سخت است. در مواردی که افراد حدود 25 درصد از وزن بدن خود را از دست می‌دهند، احتمالا دچار آثار شدید منفی روانی خواهند شد.

 

 اضطراب و استرس

کاهش ناگهانی وزن با گرفتن رژیم‌های سخت می‌تواند سطوح استرس و اضطراب شما را افزایش دهد. واضح است که کاهش وزن بر میزان هورمون شما تأثیر می‌گذارد که به نوبه خود روی روان شما هم تاثیرگذار خواهد بود. کاهش سریع وزن باعث ایجاد اختلال شدید هورمونی می‌شود که می‌تواند به نوسانات خلقی، دشوار شدن تمرکز، افزایش استرس و اضطراب منجر شود. در ضمن، حفظ کاهش وزن شما می‌تواند به لحاظ ذهنی و احساسی سخت باشد زیرا شما نیاز دارید که نه تنها عادت‌های غذایی خود را تغییر دهید بلکه باید از ارتباطات ذهنی لذت‌بخش با غذا هم تا حدودی دست بکشید. بنابراین باید بعد از چنین اتفاقاتی، بیشتر مراقب روان‌تان باشید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.