2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
روش درست کردن اسلایم ساده، پفکی، شیشه ای و خامه ای

روش درست کردن اسلایم ساده، پفکی، شیشه ای و خامه ای

طرز ساخت انواع اسلایم در خانه را در این مطلب یاد بگیرید.

دوات آنلاین -اسلایم یک بازی سرگرم کننده برای کودکان است که به خلاقیت آنها نیز کمک می کند. شما می توانید اسلایم را خیلی راحت در خانه درست کنید.  قبل از آن بدانید انواع مختلفی اسلایم وجود دارد: اسلایم ساده، اسلایم خامه ای، اسلایم پفکی، اسلایم شیشه ای یا شفاف، اسلایم شامپویی. همه این اسلایم ها را می توانید با کمی حوصله در منزل درست کنید و بازی مفیدی را برای بچه ها بسازید.

روش ساخت اسلایم ساده چگونه است

چگونه اسلایم ساده درست کنیم

مواد لازم

یک بطری چسب مایع

یک تا دو قاشق غذا خوری آب نمک

یک قاشق غذا خوری جوش شیرین

رنگ خوراکی به دلخواه

چگونه در خانه اسلایم بسازیم

نحوه ساخت

در این روش از ساخت اسلایم از پودر بوراکس استفاده نمی‌کنیم. پودر بوراکس سفید رنگ است دارای کریستال های بی رنگ و نرمی می‌باشد و در آب به راحتی قابل تجزیه شدن است. در این روش بدون استفاده از پودر بوراکس، اسلایم را درست می کنیم.

 

برای ساختن اسلایم در خانه چسب را در ظرفی بریزید، سپس رنگ غذا را اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا کاملا ترکیب شود و  جوش شیرین را به آن اضافه کنید. یکی تا دو قاشق غذاخوری آب نمک اضافه کنید و به خوبی ترکیب کنید.

 

اگر ماده ی به دست آمده ، چسبندگی زیادی داشت نصف قاشق غذا خوری آب نمک دیگر اضافه کنید.

 

هرچه میزان آن بیشتر باشد ماده غلیظ تر شده و سفت تر خواهد بود. بهتر است تا زمانی که مواد جمع شوند آن را با دست ورز دهید.

 

در ابتدا این ماده چسبناک و نمناک خواهد بود اما پس از ورز دادن و جمع شدن ماده این ویژگی از بین  می رود.

 

اسلایم را درون ظرف در بسته و یا پلاستیک های زیپ دار نگهداری کنید.

انواع اسلایم را چطور درست می کنند

طرز درست کردن اسلایم خامه ای

یکی دیگر از انواع اسلایم ، اسلایم خامه ای می باشد. مواد لازم برای تهیه این اسلایم، چسب سفید، آب، فوم اصلاح، جوش شیرین، محلول یا مایع لنز (محلول ضدعفونی کننده) می باشد.

 

در صورتی که  فوم اصلاح در دسترس نداشتید می توانید از فوم دست نیز استفاده کنید.

 

ابتدا چسب سفید را با مقداری آب با استفاده از لیسک پلاستیکی با هم مخلوط کنید تا کاملا رقیق شود و بعد رنگ خوراکی را اضافه و ترکیب کنید. در این مرحله فوم اصلاح را به مقدار لازم اضافه و با لیسک مخلوط کنید.

 

فوم اصلاح را تا جایی اضافه کنید تا ترکیب ، شبیه خامه شود.

 

در مرحله بعد جوش شیرین را هم به این مواد اضافه می کنیم و در مرحله آخر محلول یا مایع لنز را اضافه و مخلوط کنید ،  این اضافه کردن این  محلول را تا جایی ادامه دهید تا ترکیب به دست آمده منسجم شود و با دستانتان آن را  ورز دهید تا یک اسلایم خامه ای بدون آنکه به دستانتان بچسبد ، بدست آورید.

 

اسلایم شفاف یا شیشه را چطور در خانه درست کنیم

نوع دیگری از این وسیله بازی ، اسلایم شفاف یا شیشه ای می باشد که برای درست کردن آن به سه روز زمان نیاز است. مواد لازم برای تهیه این اسلایم، مایع دست با رایحه دلخواه یا شامپو، آب و جوش شیرین می باشد.

 

مقداری مایع دست را در ظرفی بریزید و نصف بطری آب را اضافه و مخلوط کنید و یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به ترکیب اضافه و مجدد مخلوط می کنید.

 

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به ترکیب اضافه و مجدد مخلوط می کنید. ترکیب مورد نظر را تا جایی مخلوط کنید تا منسجم شود سپس از ظرف خارج کنید و با دست ورز داده و درون ظرفی قرار دهید و روی آن با سلفون بپوشانید و به مدت ۲ الی ۳ روز  آن را در محیط خنک قرار دهید.

طرز درست کردن انواع اسلایم را آموزش ببینید

روش ساخت اسلایم پفکی

 نوع دیگری از اسلایم وجود دارد که به آن اسلایم پفکی می گویند. موادی که برای ساخت خمیر اسلایم پفکی خود نیاز دارید، صد گرم چسب چوب، فوم اصلاح، یک قاشق چای خوری وازلین و یک قاشق چای خوری نشاسته ذرت است.

 

همچنین می توانید از رنگ خوراکی و بوراکس و اکلیل هم استفاده کنید.

 

در ابتدای کار چسب چوب را داخل کاسه بریزید، بعد از آن فوم اصلاح را به مقداری که فکر می‌کنید کفایت می‌کند به آن اضافه کنید. وازلین و آرد ذرت را  هم در کاسه بریزید. بعد همه مواد را تا زمانی که یک دست شود به هم بزنید. بعد از این مراحل مقدار دو قطره رنگ در کاسه بریزید و آنقدر هم بزنید تا کاملا یک دست شود.

 

قبل از آنکه مخلوط سفت شود مقدار یک قاشق چای خوری پودر بوراکس را داخل ترکیب آماده شده بریزید و دوباره شروع کنید به هم زدن، تا یک دست شود.

 

خمیر به دست آمده خود را امتحان کنید اگر به دست نچسبد می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

با نحوه ساخت اسلایم با شامپو آشنا شوید

برای ساخت این اسلایم مقدار ۵۰ گرم شامپو به همراه یک قاشق چای خوری شکر و یک کاسه، نیاز دارید.

 

 برای این کار ابتدا  شامپو را در ظرف‌تان بریزید و به خوبی هم بزنید. بعد نصف قاشق چای خوری شکر را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید. وقتی ترکیب به خوبی مخلوط شد، نصف دیگر قاشق چای خوری شکر به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. این مخلوط را به مدت دو ساعت در فریزر قرار دهید.

 

بعد از دو ساعت از فریزر در آورده دقت کنید به دست نچسبد. این یعنی خمیر خودش را گرفته است. سعی کنید خمیرتان را کمی ورز دهید تا حالت بهتری به خود بگیرد.

 

منبع: تبیان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.