2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
نظری درباره بازی محمدرضا رهبری در نقش جواد جوادی در سریال بچه مهندس 4

نظری درباره بازی محمدرضا رهبری در نقش جواد جوادی در سریال بچه مهندس 4

بازی محمدرضا رهبری در نقش جواد جوادی چگونه است؟ آیا توانسته نظرها را جلب کند؟ او چقدر موفق بوده است؟

دوات آنلاین -جواد جوادی یکی از محبوب ترین شخصیت های تلویزیونی است که پیگیری داستان زندگی او باعث شده سریال بچه مهندس بسیار پربیننده باشد و تا فصل چهارم ادامه پیدا کند اما یکی از مشکلات این شخصیت بازیگرانی است که نقش او را بازی کرده اند. در هر فصل یک بازیگر لباس جواد را بر تن کرد؛ در فصل اول یونا تدین. سپس مانی رحمانی، در ادامه روزبه حصاری و در فصل 4 محمدرضا رهبری. در سه فصل اول به دلیل بزرگ شدن جوادی چاره ای جز تغییر بازیگر نبود اما ماجرا در فصل چهارم کمی متفاوت است.

 

محبوبیت جواد جوادی در سریال بچه مهندس

خبرگزاری فارس نوشت:  نقش جواد به عنوان نقش اصلی و کلیدی سریال باید توسط بازیگری ایفا می شد که بتواند علاوه بر حفظ محبوبیت بازیگر کودکی سریال، بتواند مخاطبان را حفظ کند. این موضوع البته در سریال 4 فصلی «بچه مهندس» به یک چالش تبدیل شد.

 

ساختن فیلم ها و سریالهای  دنباله دار همواره با مشکلات و معضلات متعددی روبرو است. یکی از این مشکلات طولانی شدن سریال و یا فیلم و به تبع آن  بیرون رفتن برخی از شخصیت ها از فیلم است.

 

ترک کردن سریال یا فیلم دلایل متعددی دارد؛ گاهی مشغولیت زیاد یک بازیگر و بازی در فیلم دیگر باعث ترک کردن مجموعه و پایان دادن به بازی اش می شود ، گاهی کارگردان و تهیه کننده به دلیل راضی نبودن از یک بازیگر شخص دیگری را جایگزین می کنند؛ از دیگر مسایلی که ممکن است باعث جدایی بازیگر از تیم تولید شود آسیب دیدن، بیماری و یا فوت منجر به  جایگزینی اجباری یک بازیگر خواهد شد.

محمدرضا رهبری بازیگر نقش جواد جوادی در سریال بچه مهندس 4

ماجرای روزبه حصاری و محمدرضا رهبری

بچه مهندس از جمله سریال هایی است که بنا به اتفاقاتی که رخ داد و به گفته تهیه کننده درخواست های غیرمتعارف روزبه حصاری را علت عدم همکاری با این بازیگر عنوان کرد.

 

اما نکته حائز اهمیت در انتخاب بازیگر جایگزین است که بتواند راکورد بازی بازیگر نقش «جواد جوادی» را بشناسد و حفظ کند. اگر نگاهی بدون غرض ورزی به سری جدید مجموعه «بچه مهندس» داشته باشیم خواهیم دید محمدرضا رهبری به خوبی از عهده نقش برآمده و این ریسک بزرگ را پذیرفته است این بازیگر جوان  در ارایه نقش تلاش کرده تا راکورد بازی را حفظ کند. اگر نگاهی به بازی او در «خانه امن» بیاندازیم خواهیم دید تفاوت بسیار خوبی را شاهد هستیم.

 

مهارت  محمدرضا رهبری که سالها پیش در میوه ممنوعه نیز با حسن فتحی همکاری داشته، در این سری از مجموعه به خوبی قابل مشاهده است. رهبری کار سختی را تجربه کرده و در قسمت های پخش شده تلاش او برای چگونگی قرار گرفتن در قاب تصویر و ایجاد همذات پنداری با مخاطب را به خوبی می توان دید. بسیاری از احساس ها و افکار شخصیت جواد، بدون دیالوگ و صرفاً با تکیه بر عواطف پنهان در چهره و چشم های بازیگر منتقل می شود. رهبری تلاش کرده حرکات کنترل شده تری از خود بروز دهد که در ارائه بازی بسیار روان است و حس بهتری را منتقل می کند.

 

محمدرضا رهبری با قبول بازی در نقش جواد جوادی ریسک بزرگی را متقبل شده است البته به لحاظ ظاهر و استایل بدنی به بازیگر قبلی بسیار نزدیک است و انتخاب بسیار خوبی صورت گرفته است.

محمدرضا رهبری بازیگر نقش جواد جوادی در سریال بچه مهندس 4

بازی روان در نقش جواد جوادی

رهبری به لحاظ بازی بسیار روان بازی می کند و حس را درست به مخاطب انتقال می دهد بدون داشتن حرکات اضافه بدن و مهارتش را در ارایه حس از طریق اعضای بدن به خوبی به نمایش گذاشته است. با به کارگیری از اعضای بدن حجم عظیمی از احساس ها ، فکرها و تردیدها را در بازی اش بازتاب می دهد که نشان از توانمندی او در ارائه نقش دارد.

 

محمدرضا رهبری بازیگر جوانی است که با حضور در بچه مهندس و نشان داد قابلیت بالایی برای بازی در نقش های خاص دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
عیسی 1400/11/24
من رهبریو زیاد دوست دارم خیلی شبیه پسرک بچه مهندس دو هستش
امیر علی منصوری 1400/11/10
بچه مهندس پنج را بسازید با بازی آقای رهبری ایشون خیلی بهتر بودن شباهت بسیار به جواد بچه مهندس یک و دو
هستی 1400/11/03
من عاشق بازی اقای روزبه حصاری هستم توی بچه مهندس و عادت کرده بودم بهشون در نقش جواد و وقتی بچه مهندس چهار شروع شد زیاد عادت نکرده بودم قسمت اول و دوم ولی اقای رهبری عزیز هم عالی کار کردن و احسنت به ایشون
ناشناس 1400/09/23
بازی روزبه حصاری در نقش جواد فرسنگ ها با بازی رهبری فاصله داشت اصلن اقای رهبری هیچ شباهتی به جواد جوادی نداشتن گویا نقش کسی دیگری رو بازی میکردن نابود کردن جواد جوادیو با بچه مهندس ۴
ناهید 1400/04/15
سلام محمد رضا رهبری ممنونم بابت بخش این سریال واقعا درحد مرگ گریه کردم 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
ناشناس 1400/02/20
من که در فیلم بچه مهندس ۳ به بازی خوب آقای حصاری عادت کرده بودم در دو سه قسمت اولش برام سخت بود که عادت کنم جواد جوادی عوض شده ولی بعد ها متوجه شدم کع آقای رهبری هم نقششون رو به نحو احسن بازی کردن و دیگه آقای رهبر رو به عنوان جواد جوادی در فیلم شناختم.ایشون خیلی بازی خوبی داشتن و من این سریال رو دنبال میکنم و امیدوارم این سریال در فصل های بعدی ادامه پیدا کنه.
ثارینا 1400/02/19
از نظر من آقای رهبری خیلی خوب بازی کردم و خیلی هم مهربون هستن و من واقا خیلی خوشم میاد ازشون
yosra 1400/02/17
سلام من یسرا شمسی هستم. من این سریال را خیلی دوست دارم و همچنین آقای محمدرضا رهبری را که در بچه مهندس ۴ در نقش جواد جوادی بازی می کنند در قسمت اول این سریال که دیدم زیاد با بازی آقای رهبری آشنا نشدیم و به آن در فیلم عادت نکرده بودیم و فکر می کردیم آقای روزبه حصاری بهتر بود اما من چند قسمت از این سریال را که دیدم متوجه شدم که آقای محمدرضا رهبری هم خیلی خیلی خوب بازی می کنند و همچنین از همه ی کسانی زحمت کشیدند برای این سریال خیلی ممنونم🙏🙏🙏 من نظرم درباره ی بازیگران این است که آقای رهبری خوب بازی کردند همچنین خانم مهشید جوادی واقعا خوب بازی کردند و خیلی ممنونم که نظرم را خواندید.🙏🙏🙏 🖐️خدانگهدار🖐️
ناشناس 1400/02/13
من این سریال رو خیلی دوست دارم و هر روز لحظه شماری می کنم که زمان پخش این سریال فرابرسد به نظرم آقای محمدرضا رهبری خیلی کیس مناسبی برای این نقش «جواد جوادی» هستند و کاراقا رهبری خیلی بهتر از آقای روزبه حصاری است ممنون از کارگردان این سریال به خاطر انتخاب درست برای نقش جواد جوادی امیدوارم که فصل های دیگر این سریال هم ساخته بشه از کارکردن این سریال خواهش می کنم اگر فصل ۵ ساختند بازم از آقای محمدرضا رهبری برای نقش جواد جوادی استفاده کنند
ناشناس 1400/02/12
ممنون بابت بازی خودتون آقای رهبری

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.