2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چگونه پف صورت را برطرف کنیم

چگونه پف صورت را برطرف کنیم

با 5 روش برای از بین بردن پف صورت آشنا شوید.

دوات آنلاین -شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که گاهی صورت تان پف می کند. این اتفاق مخصوصا بعد از بیدار شدن از خواب خیلی رخ می دهد و البته ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد اما برای رفع و از بین بردن این پف چه باید کرد؟ اول از همه به یاد داشته باشید این مشکل اگر ناشی از بیماری نباشد خود به خود برطرف می شود اما اگر می خواهید زودتر آن را درمان کنید می توانید از روش های زیر بهره ببرید:

آب خوردن باعث از بین رفتن پف صورت می شود

از بین بردن پف صورت با نوشیدن آب

باشگاه خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز این تصور که اگر زیاد آب بنوشید باعث تورم صورت می‌شود افسانه‌ای بیش نیست. در حقیقت این کمبود آب در بدن است که می‌تواند باعث بروز تورم و پف صورت شود. در واقع زمانی که بدن با کم آبی روبه روست، رگ‌های خونی برای آنکه آب را در خود حفظ کنند بزرگتر می‌شوند و این موضوع باعث بروز پف صورت می‌شود.

با روش های رفع پف صورت آشنا شوید

کاهش مصرف نمک برای رفع پف صورت

یکی از اصلی‌ترین دلایل پف کردن صورت وجود سطح بالای نمک در بدن است. نمک تمایل به نگه داشتن آب در بدن دارد و همین عامل باعث تورم و پف صورت می‌شود. در این زمینه توصیه می‌شود از نوشیدنی‌های گازدار و مواد غذایی حاوی سدیم بالا اجتناب کنید. با افزایش سن افراد باید توجه ویژه‌ای به کاهش مصرف نمک داشته باشند.

میوه و سبزیجات فیبردار پف صورت را درمان می کنند

با مصرف فیبر پف صورت را رفع کنید

اگر می‌خواهید مانع از پف صورت خود در آینده شوید، از رژیم غذایی غنی از فیبر استفاده کنید. میوه‌های غنی از ویتامین C، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان‌های مختلف هم مانع از تجمع و احتباس آب در زیر پوست می‌شوند. این میوه‌ها همچنین به شفافیت و جایگزین شدن پوست تازه کمک می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین درمان های خانگی برای رفع چروک صورت

 

ورزش؛ درمان پف صورت

یکی از راهکار‌های ساده برای درمان پف صورت ورزش کردن است. ورزش و داشتن تحرک باعث بهبود گردش خون و باز شدن منافذ پوست می‌شود. ترکیب تحرک کافی و رژیم غذایی مناسب به راحتی پف صورت شما را برطرف می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: رتینول چیست و چه فایده‌ای برای پوست دارد

 

صورت تان را ماساژ دهید

به هیچ عنوان انجام ماساژ مناسب برای رهایی از پف صورت را دستکم نگیرید. صورت خود را با نرم کننده‌ها  یا روغن‌های مخصوص چرب کرده و شروع به ماساژ آن کنید.

 

به آرامی و با کمک نوک انگشتان تمام صورت را ماساژ ملایم دهید. این کار باعث جریان یافتن آب تجمع یافته در پوست صورت و انتقال آن‌ها به گره‌های لنفاوی گردن می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.