2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بهترین دروازه‌ بان لیگ کیست

بهترین دروازه‌ بان لیگ کیست

حامد لک، رشید مظاهری و محسن فروزان رقابت تنگاتنگی با هم دارند.

دوات آنلاین -بهترین دروازه‌بان لیگ چه کسی است؟ برای پاسخ دادن به این پرسش هر فوتبال‌دوستی از یک فرمول و روش استفاده می‌کند. عده‌ای اعتقاد دارند بهترین دروازه‌بان فصل کسی است که کمترین گل خورده را ثبت کرده و عده دیگری به تعداد کلین‌شیت‌ها توجه دارند. البته شاید بهترین مورد برای ارزیابی میزان مهارها (Save) یک دروازه‌بان باشد که متأسفانه به دست آوردن آمار درستی از آن کار راحتی نیست اما حالا که نزدیک به ۲۰ هفته از شروع لیگ برتر می‌گذرد، می‌توان درباره بهترین دروازه‌بانان این فصل فوتبال ایران حرف زد.

 

ایران ورزشی نوشت: در بازی روز پنجشنبه پرسپولیس مقابل نساجی، حامد لک سنگربان پرسپولیس در حالی موفق شد یازدهمین کلیت‌شیت فصلش را ثبت کند که در لیگ امسال هیچ دروازه‌بانی نتوانسته تعداد کلین‌شیت‌هایش را دو رقمی کند.

 

وقتی علیرضا بیرانوند، بهترین دروازه‌بان چند فصل اخیر لیگ برتر از پرسپولیس جدا شد، کمتر کسی فکرش را می‌کرد حامد لک به این سرعت بتواند جای او را به عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ از آن خود کند. او از همان ابتدای راه و در مسابقات آسیایی موفق شد با ثبت 5 کلین‌شیت به یکی از دلایل رسیدن پرسپولیس به فینال آسیا تبدیل شود و با اعتماد به نفسی بالا پا به لیگ بیستم گذاشت. لیگی که تا بدین لحظه تبدیل به بهترین فصل فوتبالی او شده. البته قاعدتاً در این راه خط دفاع خوب و مستحکم پرسپولیس به رهبری سیدجلال حسینی هم نقش بسزایی داشتند. خط دفاعی‌ای که در این سال‌ها یکی از دلایل اصلی قهرمانی‌های پی‌در‌پی پرسپولیس بوده‌اند.

 

مقایسه حامد لک و مظاهری

البته شاید اگر از استقلالی‌ها بپرسید بهترین دروازه‌بان لیگ کیست، از روش دیگری برای پاسخ به سؤال شما استفاده کنند؛ با اینکه در تعداد کلین‌شیت، حامد لک با ۱۱ بار بسته نگه داشتن دروازه‌اش بالاتر از مظاهری قرار می‌گیرد که ۹ بار موفق به انجام این کار شده اما با احتساب تعداد بازی‌ها و مقایسه آنها با تعداد کلین‌شیت، مظاهری در رده بالاتری خواهد ایستاد.

 

حامد لک ۱۹ بار برای سرخ‌پوشان به میدان رفته و ۱۱ بار کلین‌شیت ثبت کرده و این در حالی است که دروازه‌بان استقلال در ۱۵ بازی موفق به ثبت ۹ کلین‌شیت شده.

 

همچنین حامد لک در مجموع ۱۰ بار دروازه‌اش باز شده است؛ یعنی هر 162 دقیقه یک گل اما آمار رشید مظاهری که در ۱۵ بازی ۸ گل دریافت کرده، می‌شود هر 169 دقیقه یک گل.

 

عملکرد محسن فروزان

محسن فروزان هم در این فصل با عملکرد فوق‌العاده‌اش در رقابتی نزدیک با مظاهری و لک قرار دارد. سنگربان فولاد ۱۶ بار برای تیمش به میدان رفته و موفق شده در ۸ بازی دروازه‌اش را بسته نگه دارد تا به ازای هر دو بازی یک کلین‌شیت ثبت کرده باشد. اوهمچنین در این ۱۶ بازی ۱۰ بار هم دروازه‌اش باز شده است تا به ازای هر ۱۴۴ دقیقه یک گل دریافت کرده باشد. فروزان در بازی شنبه فولاد مقابل العین هم اجازه نداد دروازه تیمش باز شود و حالا امیدوار است همان درخشش لک در لیگ قهرمانان آسیای فصل پیش را برای فولاد تکرار کند.

 

خلاصه اینکه در حال حاضر پرسپولیس با ۱۰، فولاد با ۱۱ و استقلال با ۱۲ گل خورده بهترین خطوط دفاعی مسابقات را در اختیار دارند و این نشان از این دارد که این سه تیم هم دروازه‌بان‌های خوبی دارند و هم از انسجام دفاعی خوبی در عقب زمین برخوردار هستند.

 

رقابت این سه دروازه‌بان تا انتهای لیگ قطعاً جذاب و دیدنی خواهد بود و چیزی کم از رقابت قهرمانی بین ۳ تیم بالای جدول ندارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.