2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
آموزش درست کردن عروسک نمدی گاو برای سفره هفت سین سال 1400

آموزش درست کردن عروسک نمدی گاو برای سفره هفت سین سال 1400

اگر می خواهید در سفره هفت سین خود نماد سال یعنی گاو را داشته باشید این مطلب آموزش کاملی به شما می دهد.

دوات آنلاین -چند روز مانده به تحویل سال و حتما شما هم علاقه‌مندید که در چیدن سفره هفت‌سین و آماده کردن مقدمات آن مشارکت کنید. یکی از بهترین شیوه‌ها برای خاص شدن سفره هفت‌سین این است که از عروسک نماد سال استفاده کنیم. همان‌طور که می‌دانید گاو نماد سال1400 است و شما در آخرین خودت‌ بساز سال 1399 درست کردن یک عدد گاو تپل را یاد خواهید گرفت.

آموزش درست کردن عروسک نمدی گاو

برای درست کردن عروسک گاو چی لازم داریم

مقوا یا نمد رنگی، کاغذ و مداد، چسب مایع یا حرارتی و قیچی

ساخت عروسک نمدی گاو برای سفره هفت سین

شیوه درست کردن عروسک نمدی گاو برای هفت سین

پیشنهاد من به شما استفاده از نمد است که پیشتر هم در این ستون با آن آشنا شده‌اید. نمد را از خرازی در رنگ‌های دلخواه تهیه کنید. همچنین می‌توانید از مقوای رنگی استفاده و خیلی راحت این کاردستی را درست کنید.

 

طبق تصاویر، شروع کنید به رسم کردن الگو روی کاغذ و پیاده کردنش روی نمد. قسمت‌های مختلف را برش بزنید و به‌هم بچسبانید. برای چشم‌ها هم دو عدد دانه رنگی قرار بدهید و یک لبخند زیبا با نخ قرمز برایش بدوزید.

 

همان‌طور که می‌بینید دورتادور کار، دوخت ساده‌ای با دست لازم دارد که اگر حال و حوصله‌اش را ندارید، می‌توانید آن قسمت‌ها را هم با چسب حرارتی یا مایع بچسبانید. راستی یک سیخ چوبی هم پشت کار بچسبانید تا بتوانید کاردستی‌تان را در گلدان یا سبزه فرو ببرید. می‌توانید این هدیه را برای دوستان‌تان هم آماده و خوشحال‌شان کنید.

 

منبع: روزنامه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.