2021/04/18
۱۴۰۰ يکشنبه ۲۹ فروردين
میان وعده رژیم سیر کننده چی خوب است

میان وعده رژیم سیر کننده چی خوب است

اگر دنبا میان وعده مناسب هستید که چاق تان نکند می توانید روی گزینه های این مطلب فکر کنید.

دوات آنلاین -میان وعده حتما باید کم کالری باشد و از طرفی شما را به اندازه کافی سیر کند تا در وعده اصلی پرخوری نکنید. اما چه خوراکی هایی در این زمینه مناسب هستند؟

 

مغز تخمه آفتابگردان؛ یک میان وعده عالی

ایرنا به نقل از webmd  نوشت: یک قاشق چایخوری مغز تخمه آفتابگردان را می توانید همراه با یک فنجان ماست مصرف کنید. مغزها دارای ۱۹ کالری هستند و کل این میان وعده کمتر از نیم گرم چربی اشباع شده دارد. مطمن شوید مغزهایی که استفاده می‌کنید بدون نمک باشند بخصوص اگر مراقب مقدار سدیم بدنتان هستید.

پسته یک میان وعده سیر کننده مناسب است

پسته بخورید

از مقدار چربی زیاد موجود در پسته نترسید چرا که اکثر این چربی ‌ها اشباع نشده و یا چربی ‌های خوب برای بدن هستند. با خوردن ۲۰ عدد پسته تنها ۸۰ کالری و کمتر از یک گرم چربی اشباع شده دریافت کنید. پسته‌ ها سرشار از پروتئین، فیبر ویتامین و مواد معدنی کلیدی هستند.

 

بیشتر بخوانید: رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد

 

انگور برای میان وعده

انگورها دارای مقدار زیادی آب هستند و یک پیمانه پر از انگور فقط ۶۲ کالری دارد. آب درون انگورها به شما کمک می ‌کند تا احساس سیری کنید. انگورها سرشار از ویتامین کا و منگنز و مقداری فیبر هستند.

پاپ کورن میان عپوعده رژمی خوبی است

برای میان وعده پاپ کورن میل کنید

اگر می ‌خواهید یک میان ‌وعده زیاد ولی کم کالری بخورید،‌ استفاده از پاپ‌ کورن، ‌پیشنهاد خوبی است. این میان وعده دارای مقدار زیادی فیبر است که می‌ تواند شما را تا مدت زیادی سیر نگه دارد. شش پیمانه پاپ کورن ۵ گرم چربی اشباع شده، ۲۲۰ میلی گرم سدیم، و ۲۴ گرم کربوهیدارت دارد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین رژیم غذایی برای پایین آوردن کلسترول خون

 

بادام انتخاب خوبی است

اگر به آشپزخانه دسترسی ندارید و نیاز به خوردن میان وعده ‌ای سالم دارید می ‌توانید ۱۴ عدد بادام بخورید؛ با این کار بدن شما ۹۸ کالری دریافت خواهد کرد. بادام‌ سرشار از فیبر و پروتئین است و گرسنگی را برای مدت زیادی از شما دور می‌کند.

میان وعده سیب پخته شده بخورید

سیب‌ پخته شده؛ البته اگر دوست دارید

سیب یکی از سالم ‌ترین میان ‌وعده‌ ها به شمار می ‌رود و به روش‌ های زیادی می ‌توان از آن‌ استفاده کرد. یکی از این روش ‌ها پختن آن است.سیب پخته شده دارای همان مقدار فیبر و ویتامینی است که در سیب تازه وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی المنتال چگونه است و چه فایده‌ها و عوارضی دارد

 

انبه هم یکی از گزینه ها است

استفاده از این میان وعده راه مناسبی برای دریافت بتاکاروتن است. سه چهارم پیمانه از قطعات انبه یخ‌ زده دارای فقط ۹۰ کالری است و ۶۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین ث را برطرف می ‌کند.

برای میان وعده رژیمی کره بادام زمینی را انتخاب کنید

میان وعده با کره بادام زمینی

لایه نازکی از کره بدون نمک بادام زمینی را می توانید همراه با نان سبوس دار و یا سیب مصرف کنید. این میان وعده دارای ۹۰ کالری و ۲ میلی گرم سدیم است.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.