2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه و روش استفاده از ماسک پرتقال برای روشن کردن پوست صورت

طرز تهیه و روش استفاده از ماسک پرتقال برای روشن کردن پوست صورت

ماسک پرتقال برای تغذیه پوست شما بسیار مفید است و می تواند به روشن تر شدن آن کمک کند.

دوات آنلاین -در میان ماسک‌های صورت خانگی و گیاهی برخی به دلیل ترکیبات خاص شان، یک ماسک جوان کننده و زیبایی کامل هستند. ماسک پرتقال یکی از این نوع ماسک ها است.

 

روزنامه خراسان نوشت: برخی افراد پوست‌ حساسی دارند و با تغییر فصل، بافت پوست آن‌ها تغییر می‌کند. تیره شدن پوست می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که اصلی ترین آن تولید بیش از حد رنگدانه‌هاست. پوست‌های تیره ،ملانین بیشتری نسبت به پوست‌های روشن دارد و علت تیرگی آن‌ها همین موضوع است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به رنگ پوست‌تان اهمیت ویژه‌ای می‌دهید، بهترین زمان است که با در دسترس‌ترین مواد در خانه و برای کمک به شادابی و لطافت پوست‌مان ماسک‌ صورت تهیه کنیم.پس تا فصل پرتقال است، از این میوه و خواص آن بهره‌ ببرید. پرتقال سرشار از ویتامین C ومواد مغذی دیگر است که باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود و با رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان مقابله می‌کند. ترکیب آن با زرده تخم‌مرغ علاوه ‌برلطافت باعث تغذیه و روشنی سطح پوست می‌شود.

چگونه از ماسک پرتقال استفاده کنیم

مواد لازم برای ماسک پرتقال

 پرتقال:  یک عدد متوسط

زرده تخم‌ مرغ: یک عدد

ماست شیرین: یک قاشق غذاخوری

 

بیشتر بخوانید: برای داشتن پوست شفاف چه باید کرد

 

روش استفاده از ماسک پرتقال

 آب یک عدد پرتقال متوسط را بگیرید و با زرده تخم‌مرغ مخلوط کنید. ماسک را روی صورت‌تان بگذارید و بعد از ۲۰دقیقه صورت را با آب خنک شست و‌شو دهید. همچنین می‌توانید آب پرتقال را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود.ماست تمیز‌کننده و تسکین‌دهنده است و با باکتری‌ها مقابله می‌کند.اجازه دهید این ماسک ۲۰دقیقه روی پوست صورت‌تان بماند و سپس شست‌وشو دهید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.