2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
خودکشی ناکام مردی که دوستش را کشت

خودکشی ناکام مردی که دوستش را کشت

مقتول را داخل گودالی انداختم و به طرف سر و صورتش سنگ پرتاب کردم. وقتی مقتول زخمی شد، داخل گودال رفتم و او را خفه کردم.

دوات آنلاین -مردی بدهکار تابستان امسال شریکش را که مرد تاجری بود به خاطر بدهی ۶۰۰ میلیون تومانی به بهانه چیدن گیلاس و شاتوت به باغی در شهرستان سولقان دعوت کرد و در آنجا او را به قتل رساند. متهم پس از دستگیری به قتل اعتراف کرد تا اینکه روز قبل قرار بود در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شود، اما وقتی متوجه محاکمه‌اش شد، دارو خورد و برای درمان راهی بیمارستان شد.

 

به نوشته روزنامه جوان  ۹ تیر امسال پسر جوانی در تهران به اداره پلیس رفت و اعلام کرد پدرش که تاجر است به طور ناگهانی گم شده است.

 

وی گفت: پدرم کوروش، تاجر و صاحب یک شرکت مواد غذایی و شوینده است. او روز گذشته همراه دوستش برای چیدن گیلاس و شاتوت به باغی در سولقان رفته بود، اما دیگر بازنگشت و تلفن همراهش نیز خاموش است و دوستش هم از او خبری ندارد.

 

بازداشت متهم

با اعلام این خبر پرونده برای تحقیقات بیشتر به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و در اختیار بازپرس شعبه پنجم دادسرا قرار گرفت. کارآگاهان در جریان تحقیقات دریافتند مرد گمشده آخرین بار با شریک خود به نام رئوف قرار ملاقات داشته است، بنابراین رئوف که مبلغ ۶۰۰‌میلیون تومان به کوروش بدهکار بود به عنوان اولین مظنون بازداشت شد.

 

او که هر دو دستش سوخته بود با ادعای اینکه دستانش بر اثر آتش گاز پیک‌نیک سوخته است، گفت از سرنوشت شریکش اطلاعی ندارد. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه پلیس خودروی سوخته مرد تاجر را حوالی اسلامشهر کشف کرد، بنابراین رئوف بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت تا اینکه به قتل اقرار کرد و گفت جسد را در یک روستا در سولقان رها کرده است.

 

اعتراف به قتل

با ثبت این اظهارات، مأموران به محل حادثه رفتند و با کشف جسد و انتقال آن به پزشکی قانونی متهم را بار دیگر تحت بازجویی قرار دادند. رئوف در شرح حادثه گفت: «کوروش تاجر صنف مواد شوینده و مواد غذایی بود. سال ۸۳ با او آشنا و بعد از چند سال با او شریک شدم. مدتی قبل مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان از او قرض گرفتم تا اینکه چند روز قبل از حادثه به دیدنم آمد و گفت خانه‌ای در شهریار خریده و نیاز به پول دارد، به همین خاطر از من خواست طلبش را بپردازم.»

 

متهم ادامه داد: «یک خودروی سانتافه داشتم که می‌خواستم آن را بفروشم تا قسط خانه‌ام را بدهم. به غیر از این پولی نداشتم تا بدهی‌ام را پرداخت کنم.

 

این شرایط خیلی برایم سخت بود، به همین خاطر تصمیم گرفتم کوروش را با خوراندن سیانور به قتل برسانم، اما این نقشه عملی نشد. این گذشت تا روز حادثه که کوروش را به بهانه چیدن گیلاس و شا‌توت به سولقان دعوت کردم. او قبول کرد و با خودرو‌اش به اتوبان همت آمد. به خاطر کرونا در صندلی عقب نشستم و راهی سولقان شدیم تا اینکه به یک جاده فرعی رسیدیم. او خودرواش را متوقف کرد و باهم از ماشین پیاده شدیم. همان لحظه او را داخل گودالی انداختم و به طرف سر و صورتش سنگ پرتاب کردم. وقتی مقتول زخمی شد، داخل گودال رفتم و او را خفه کردم.»

 

متهم در پایان گفت: «بعد از قتل گوشی مقتول را شکستم و دور انداختم، سپس با همسرم تماس گرفتم تا به خانه یکی از بستگانمان حوالی همان محل برویم. وقتی همسرم رسید به دروغ گفتم با موتورم تصادف کردم و بعد از آن چند نفر به ما حمله کردند تا اینکه شریکم را کشتند و جسدش را با خودشان بردند. همسرم اصرار کرد به اداره پلیس بروم، اما قبول نکردم و بعد خودروی مقتول را به اسلامشهر بردم و آتش زدم که دستانم نیز سوخت.»

 

اقدام به خودکشی

با اقرار‌های متهم، وی راهی زندان شد و پرونده با کامل شدن تحقیقات و صدورکیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 

روز گذشته اولین جلسه رسیدگی به پرونده در شعبه دوم دادگاه بود، اما متهم که در این مدت در زندان دچار افسردگی شده بود، با خوردن قرص به قصد خودکشی راهی بهداری زندان شده بود. به این ترتیب جلسه محاکمه به روز‌های بعد موکول شد تا متهم بعد از بهبودی از خودش دفاع کند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.