2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
درخواست قصاص برای خواننده زیر زمینی

درخواست قصاص برای خواننده زیر زمینی

متهم خواننده زیرزمینی است. او ۲۷‌سال سن دارد و در ۲۴‌مرداد‌سال‌۹۶، به اتهام قتل ناپدری‌۶۶‌ساله‌اش دستگیر و بعد از مدتی با وثیقه آزاد شد.

دوات آنلاین -سه سال از وقتی که پای یکی از خواننده‌های رپ به پرونده قتل باز شده می‌گذرد. حمید که با خواندن آهنگ‌های زیر زمینی برای خودش شهرتی دست و پا کرده بود وقتی قدم به خانه مادرش گذاشت با پدرخوانده‌اش مشاجره کرد و با گلدان ضربه‌ای به سرش زد که منجر شد نام وی هم در لیست قاتلان ثبت شود. حمید حالا سه سال است که پله‌های زندان، دادسرا و دادگاه را بالا و پایین می‌کند. او در آخرین دور تازه از پرونده‌اش در حالی که با قید وثیقه آزاد بود و کت و شلواری شیک به تن داشت در دادگاهی که با غیبت ریاستش همراه بود و نماینده دادستان فقط مجال خواندن کیفرخواست را پیدا کرد، حاضر شد.

 

کیفرخواست علیه خواننده رپ

به نوشته روزنامه جوان رسیدگی به پرونده صبح دیروز در دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور هیئت قضایی شعبه‌دهم، متهم که با قرار وثیقه آزاد بود و همچنین یکی از پسران مقتول همراه با وکلایشان برگزار شد. بعد از اعلام رسمیت جلسه نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و در قرائت کیفرخواست گفت: «متهم خواننده زیرزمینی به نام حمیدرضا امیر معروف به حمید  است. او ۲۷‌سال سن دارد و در ۲۴‌مرداد‌سال‌۹۶، به اتهام قتل ناپدری‌۶۶‌ساله‌اش به نام هوشنگ دستگیر شد. مادر حمید همسر دوم مقتول بود، اما مدت‌ها قبل با همسرش اختلاف و قصد جدایی از مقتول را داشت.»

 

وی در ادامه گفت: «با اعلام خبر فوت هوشنگ از سوی کادر درمان بیمارستان فیروزگر مأموران کلانتری‌۱۴۵ ونک در محل حاضر شده و در تحقیق از دوست مقتول که در بیمارستان حاضر بود، دریافتند وی پس از درگیری با حمید، پسر همسرش به بیمارستان منتقل می‌شود و بر اثر خونریزی مغزی فوت می‌کند. با انتقال جسد به پزشکی قانونی حمید به عنوان مظنون به قتل بازداشت شد. او در جریان بازجویی‌ها جرمش را انکار کرد و گفت قتل عمدی نبوده است. او در توضیح گفت: «روز قبل از حادثه برادرم که مقیم امریکاست تماس گرفت و گفت با مادرم تماس گرفته، اما حال مادرم خوب نبوده و از شوهرش گلایه داشته است. برادرم نگران بود به همین خاطر از من خواست تا به خانه آن‌ها بروم. وقتی به آنجا رفتم متوجه شدم هوشنگ بار دیگر مادرم را کتک زده‌است. او شب قبل نیز مادرم را مقابل چشمان مهمانان‌های آلمانی‌اش کتک زده بود. همین باعث ناراحتی‌ام شد و با هوشنگ درگیر شدم.»

 

نماینده دادستان ادامه داد: «وقتی درگیری بین من و هوشنگ بالا گرفت او به آشپزخانه رفت و قصد داشت با چاقو به من حمله کند. برای اینکه او را بترسانم گلدانی را برداشتم و به دیوار کوبیدم. سپس با دستم چند ضربه به سرش زد. باور کنید ضربه دیگری به سر و صورت او نزدم و قصد کشتن او را نداشتم.»

 

بعد از اظهارات متهم و گزارش پزشکی قانونی مبنی بر اینکه علت فوت خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت اعلام شده بود، وی راهی زندان رجایی‌شهر شد، اما با اعتراض وکیل متهم، او با قرار وثیقه ۶۰۰‌میلیون تومانی آزاد شد. با آزادی متهم پرونده با اعتراض اولیای‌دم به هیئت ۹‌نفره پزشکی قانونی فرستاده شد تا اینکه کارشناسان اعلام کردند عمل متهم به نوعی کشنده نبوده و بیماری مقتول نیز در مرگ او نقش داشته است.

 

نماینده دادستان گفت: «با اعلام این نظریه، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد، اما با اعتراض دوباره اولیای‌دم پرونده برای تحقیقات بیشتر به دادسرای امور جنایی منتقل شد و به دستور قاضی ساسان غلامی، بازپرس شعبه‌سوم دادسرای امور جنایی به هیئت ۱۱‌نفره پزشکی قانونی فرستاده شد تا اینکه کارشناسان طی گزارشی نقش بیماری مقتول در قتل را تأیید کردند. به این ترتیب کیفرخواست بنا به ماده‌۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر اینکه اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است و با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، به اتهام قتل عمد در ۱۰۰‌صفحه تنظیم و صادر شد.»

 

نماینده دادستان به درخواست اولیای‌دم اشاره کرد و گفت: «مقتول دو همسر مقیم خارج از کشور داشت که آن‌ها را طلاق داده بود. او دو پسر و یک دختر دارد که آن‌ها نیز مقیم خارج از کشور هستند. یکی از آن‌ها سهیل نام دارد که مدعی است اختلاف پدرش با مادر متهم بر سر مسائل مالی بوده است. سهیل و دیگر اولیای‌دم درخواست قصاص کردند که با توجه به این درخواست برای متهم درخواست قصاص دارم.»

 

در ادامه هیئت قضایی با توجه به طولانی شدن زمان قرائت کیفرخواست ادامه جلسه رسیدگی را به روز دوشنبه ۱۸‌اسفندماه موکول کردند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.