2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
بازتاب توفان اللهیار صیادمنش در رسانه های خارجی

بازتاب توفان اللهیار صیادمنش در رسانه های خارجی

صیادمنش به‌قدری نمایش خوبی داشت که در نظرسنجی انجام‌شده ازسوی لیگ اوکراین به‌عنوان بهترین بازیکن هفته شانزدهم مسابقات انتخاب شد و این جایزه ارزشمند را به‌دست آورد.

دوات آنلاین -شاهکار مهاجم جوان و ایرانی زوریالوهانسک در هفته شانزدهم لیگ اوکراین باعث شد تیمش یکشنبه‌شب در دیداری حساس و مهم برابر شاختاردونتسک که از تیم‌های معروف و نامدار فوتبال این کشور است به بردی ارزشمند دست پیدا کند. اللهیار صیادمنش که به‌عنوان پدیده فوتبال ایران راهی اروپا شد حالا به‌تدریج توانسته نامش را بیش از گذشته مطرح کند و عملکردی قابل‌قبول و تاثیرگذار در تیمش داشته باشد. مهاجم قرضی زوریا این هفته‌ها با پیوستن شهاب زاهدی، دیگر مهاجم ایرانی به این باشگاه عملکرد بهتری به نمایش گذاشته و با ادامه این روند می‌تواند در بازگشت به فنرباغچه به یکی از ستاره‌های اصلی این تیم تبدیل شود.

 

حضور در کورس قهرمانی

فرهیختگان نوشت: جدال زوریا و شاختار در دونتسک درحالی با تساوی بدون گل تا دقیقه 4+90 در جریان بود که همبازیان صیادمنش و زاهدی از دقیقه80 با اخراج جونینیو 10نفره شده بودند و با توجه به اینکه در زمین تیم دوم جدول بازی می‌کردند، کسب یک‌امتیاز هم می‌توانست برای آنها غنیمتی ارزشمند باشد اما در واپسین ثانیه‌ها استارت فوق‌العاده و پاس طلایی صیادمنش به ایوانیسنیا تبدیل به تک‌گل سه‌امتیازی این مسابقه شد تا زوریا که با یک بازی کمتر در رده سوم قرار دارد فاصله خود را با شاختار به 4امتیاز کاهش دهد. به این ترتیب این تیم حالا فرصت خوبی برای حضور در کورس قهرمانی دارد و با وجود اینکه 8امتیاز با دیناموکی‌یف صدرنشین فاصله دارد اما روند روبه‌رشد این تیم در هفته‌های اخیر باعث امیدواری هواداران زوریا به ادامه فصل شده است.

 

سایت «فوتبال» اوکراین در گزارشی از این دیدار و عملکرد درخشان صیادمنش در ترکیب تیمش نوشت: «زوریا در سال‌های اخیر به حریف سرسختی برای شاختار تبدیل شده است و این تیم در 4دیدار آخر خود برابر تیم لوهانسکی نتوانسته بود به برتری برسد. این‌بار نیز همین اتفاق رخ داد و در دونستک، زوریا به پیروزی رسید البته در دیدارهای پیش از آن نیز شاختار به زحمت و با اختلاف تنها یک‌گل توانسته بود زوریا را شکست دهد. زوریا در دیدارهای اخیر خود توانسته بود برابر دسنا و ماریپول به برتری برسد و به‌تدریج به تیم‌های بالای جدول نزدیک شده بود. آنها با این امید برابر شاختار صف‌آرایی کردند که بتوانند با کسب امتیاز از این تیم به کسب رتبه بهتر در جدول امیدوارتر شوند. این تیم به‌تازگی شهاب زاهدی، آقای‌گل این فصل لیگ را نیز به خدمت گرفته است و با قدرت بیشتری نیم‌فصل دوم را آغاز کرد. آنها در این مسابقه حساس نیز به برتری رسیدند تا ششمین پیروزی پیاپی خود را در لیگ جشن بگیرند که یک رکورد در تاریخ باشگاه محسوب می‌شود و سابقه نداشته که تیم در لیگ چنین روند خوبی را سپری کند. شاگردان ویکتور اسکریپنیک در این فصل تنها دوبار برابر حریفان خود شکست خورده‌اند و از بین تیم‌های مدعی تنها مصاف آنها برابر دیناموکی‌یف در نیم‌فصل دوم باقی مانده است و به همین دلیل شانس خوبی برای جبران فاصله با صدر جدول دارند. به‌خصوص که دینامو در دیدارهای اخیرش در فرم خوبی قرار ندارد و همانند قبل تیمی ترسناک و پرقدرت نیست.»

 

تمجید از ستاره ایرانی

این سایت در ادامه گزارش خود به تمجید از دو ستاره ایرانی تیم پرداخته و نوشته است: «زوریا در کارهای تاکتیکی و فنی بسیار قوی است و به‌خوبی تفکرات سرمربی خود را در زمین پیاده می‌کند. ازسوی دیگر آنها لژیونرهای خوبی دراختیار دارند که می‌توانند در مواقع مهم و حساس به تیم کمک کنند. بازیکنان خارجی زوریا با دقت انتخاب شده‌اند و توانایی بالایی از خود نشان داده‌اند. واسیل در دیدار این هفته بازهم عملکردی عالی از خود نشان داد و جونیور ریس برزیلی هم به‌تدریج به یکی از مهره‌های اثرگذار تبدیل شده است. درکنار این نفرات شهاب زاهدی و اللهیار صیادمنش قرار دارند که دو بازیکن ایرانی و توانمند تیم هستند که نمایش این دو در هفته‌های اخیر نویدبخش تشکیل یک زوج خطرناک و قدرتمند در خط‌حمله این تیم در هفته‌های آتی را می‌دهد. شهاب به‌تازگی از المپیک‌دونتسک جدا شده و پیراهن زوریا را به تن کرده است. به همین دلیل هنوز نتوانسته خود را با شرایط این تیم وفق دهد و در ترکیب تیم جدیدش جا نیفتاده است.

 

اللهیار اما بازیکنی ارزشمند برای زوریاست و در کارنامه‌اش در این فصل 2گل و دو پاس‌گل به ثبت رسیده که همگی آنها برابر تیم‌ها خوب و قدرتمند بوده است. صیادمنش در نخستین مسابقه رسمی خود در سال2021 برابر دسنا عملکرد بسیار خوبی داشت. او در یک صحنه از بازی توپ حریف را به زیبایی قطع کرد و به‌دنبال آن با یک پاس عالی هم‌تیمی‌اش را در موقعیت گلزنی قرار داد. در مصاف با شاختار و درحالی‌که بازی به دقایق پایانی خود نزدیک می‌شد با توپ از زمین خودی حرکت کرد و پس از طی مسافتی طولانی، دمیترو ایوانیسنی را صاحب فرصت گلزنی کرد تا تنها گل این دیدار در دقیقه پایانی به ثمر رسیده و شاختار فرصتی برای جبران نداشته باشد. او در طول 90دقیقه نیز نمایشی درخشان در ترکیب زوریا داشت و شایستگی‌های خود را به اثبات رساند. او در هفته‌های پیش‌رو می‌تواند ستاره مهم تیمش باشد، اما این درحالی است که آینده نامعلومی در این باشگاه دارد. زوریا به‌دلیل مشکلات مالی به احتمال زیاد در پایان فصل قادر به دائمی‌کردن قرارداد او نخواهد بود و به‌نظر می‌رسد دوباره به فنرباغچه برمی‌گردد. با این حال صیادمنش تا پایان فصل می‌تواند کمک زیادی به موفقیت زوریا کند. آنها در خط‌حمله بسیار قدرتمند هستند و حتی تیمی مانند شاختار نیز برابر قدرت آنها تسلیم شد تا اسکریپنیک و تیمش به روزهای خوب در پایان فصل امیدوار باشند.»

 

1.5 میلیون یورو برای قرارداد دائمی

صیادمنش به‌قدری در این دیدار نمایش خوبی داشت که در نظرسنجی انجام‌شده ازسوی لیگ این کشور به‌عنوان بهترین بازیکن هفته شانزدهم مسابقات انتخاب شد و این جایزه ارزشمند را به‌دست آورد. او که این روزها به یکی از نفرات اصلی تیمش بدل شده است به احتمال زیاد نمی‌تواند در این تیم اوکراینی ماندنی شود؛ چراکه براساس اعلام رسانه‌های این کشور، زوریا برای قطعی‌کردن قرارداد او طبق توافق با فنرباغچه باید 1.5میلیون یورو پرداخت کند که به‌نظر نمی‌رسد این باشگاه توان پرداخت این مبلغ را داشته باشد. به همین دلیل این ستاره جوان ایرانی باید در پایان فصل دوباره به لیگ ترکیه برگردد. از سوی دیگر زوریا روز گذشته خبر خرید یک مهاجم 18ساله و غنایی را اعلام کرد و به‌نظر می‌رسد آنها تصمیم دارند این بازیکن را که ریموند اوسو نام دارد به‌عنوان جانشین احتمالی صیادمنش در فصل آینده استفاده کنند.»

 

بازتاب توفان اللهیار در ترکیه

رسانه‌های ترکیه‌ای نیز پس از درخشش صیادمنش در این هفته به بررسی عملکرد خوب او در لیگ اوکراین پرداخته و از نمایش او برابر شاختار تمجید کردند. سایت «خبر365» این کشور درباره این مهاجم ایرانی نوشته است: «زوریا لوهانسک این هفته در لیگ اوکراین درحالی که 10نفره بود توانست در دقیقه4+90 برابر تیم قدرتمند و سرشناس شاختاردونتسک به برتری برسد. تک‌گل این دیدار روی پاس اللهیار صیادمنش که این فصل به‌صورت قرضی از فنرباغچه راهی زوریا شده است، به ثمر رسید. این بازیکن ایرانی پس از حرکتی تماشایی از زمین خودی و عبور از سد دو بازیکن حریف به زیبایی هم‌تیمی‌اش را صاحب فرصت گلزنی کرد. او که در فنرباغچه شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی پیدا نکرده بود با انتخاب لیگ اوکراین به‌خوبی توانسته توانایی‌هایش را نشان دهد و شاید فصل آینده به بازیکنی ثابت در تیم ترکیه‌ای تبدیل شود. این بازیکن 19ساله تا اینجای فصل 9بازی برای تیمش انجام داده و طی آنها 2گل و دو پاس‌گل داشته است.»

 

سایت «هابرلر» ترکیه نیز با تیتر «توفان اللهیار در اوکراین» به تمجید از این ستاره ایرانی پرداخته و نوشته است: «هرچقدر صیادمنش در فصل گذشته برای اثرگذاری در فنرباغچه و حضور در ترکیب اصلی این تیم ناموفق بود در رقابت‌های لیگ اوکراین در این فصل نمایش خوبی ارائه کرده و در آخرین بازی تیمش توانست بهترین عملکرد را در زمین داشته باشد و پاس تنها گل بازی را نیز داد. به این ترتیب زوریا به لطف درخشش او و توفان این بازیکن جوان در آخرین دقیقه بازی توانست به برتری رسیده و 3امتیاز سرنوشت‌ساز را کسب کند. حرکت او از سمت راست درنهایت به نتیجه رسید و درحالی‌که به‌نظر می‌رسید بازی با تساوی بدون گل به پایان می‌رسد این صیادمنش بود که سرنوشت بازی را تغییر داد. زوریا به کمک این بازیکن توانست دوباره خود را به کورس قهرمانی لیگ نزدیک کند و امیدوار است در هفته‌های آینده بتواند به این روند ثبت ادامه دهد. رسانه‌های اوکراینی هم به تمجید از این بازیکن پرداختند و او را به‌عنوان بهترین بازیکن این هفته لیگ معرفی کردند. صیادمنش پیش از این در رقابت‌های لیگ اروپا نیز توانسته بود دروازه لسترسیتی انگلیس را باز کند و با درخشش در آن مسابقه موفق شد فرصت بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی تیمش پیدا کند. با این حال او هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد و در سال‌های آینده می‌تواند به یکی از ستاره‌های اثرگذار تبدیل شود.»

 

احتمال بازگشت به ترکیه

ماجراجویی صیادمنش در فوتبال اروپا از ابتدای فصل پیش آغاز شد. زمانی که او تصمیم گرفت استقلال ایران را ترک و راهی ترکیه شود تا برای فنرباغچه بازی کند. در ابتدا به‌نظر می‌رسید او می‌تواند به‌تدریج جایگاه ثابتی در ترکیب تیمش پیدا کند اما برای بازیکنی که تنها 18سال داشت، رسیدن به ترکیب اصلی یکی از باسابقه‌ترین تیم‌های لیگ ترکیه بسیار دشوار بود. باشگاه تصمیم گرفت او را به‌صورت قرضی به تیم استانبول‌اسپور در لیگ دسته یک بدهد تا تجربه بیشتری برای بازی در لیگ این کشور پیدا کند. نیم‌فصل حضور در این تیم هم چندان موفق پیش نرفت و صیادمنش دوباره به فنرباغچه برگشت. او اگرچه چندبار فرصت حضور در این تیم را پیدا کرد اما نهایتا در پایان فصل مدیران باشگاه تصمیم گرفتند او را به‌صورت قرضی به باشگاه دیگری واگذار کنند تا شانس بیشتری برای بازی داشته باشد و روند پیشرفت او کند نشود.

 

تهدیدی برای تیام

انتخاب لیگ اوکراین و تیم کمترشناخته‌شده زوریالوهانسک در ابتدا کمی عجب به‌نظر می‌رسید و برخی معتقد بودند بهتر است این بازیکن تیم بهتری را برای بازی در این فصل انتخاب می‌کرد یا برای کسب جایگاهی ثابت در ترکیب فنرباغچه می‌جنگید. در ابتدای حضورش در زوریا هم شانس زیادی برای بازی پیدا نکرد، اما به‌تدریج توانست خود را به ترکیب اصلی تیمش نزدیک کند و بالاخره به بازیکنی فیکس بدل شد. عملکرد خوب او در هفته‌های اخیر باعث شده فنرباغچه برای فصل آینده حتی به فکر استفاده از او باشد و گفته می‌شود ممکن است به‌جای یک انتقال قرضی دیگر، صیادمنش در لیگ ترکیه به بازی بپردازد. این تیم در ابتدای این فصل مامه تیام، مهاجم سابق استقلال را در خط‌حمله به خدمت گرفت و اگرچه این بازیکن نمایش چندان بدی نداشته اما بازگشت صیادمنش درصورتی که همین فرم خوب را در فصل بعد هم حفظ کند، می‌تواند تهدیدی جدی برای جایگاه این مهاجم سنگالی باشد. فنرباغچه در نیم‌فصل با خرید مسوت اوزیل، ستاره ناراضی آرسنال، خط‌میانی خود را تقویت کرد و بازی درکنار این هافبک باتجربه و توانمند می‌تواند تجربه‌ای بسیار گرانبها برای صیادمنش باشد تا پیشرفت بسیار بهتری داشته باشد.

 

صیادمنش اگرچه در حاضر در سایت ترانسفرمارکت 600هزار یورو ارزش‌گذاری شده است اما مسلما فنرباغچه برای فروش این مهاجم جوان و آینده‌دار رقمی به‌مراتب بیشتر را از مشتریانش طلب خواهد کرد و به همین دلیل این احتمال وجود دارد که او در پایان فصل و با توجه به اینکه زوریا معمولا خریدهای گران‌قیمت انجام نمی‌دهد، دوباره به لیگ ترکیه برگشته و یک‌بار دیگر شانس خود را برای موفقیت در این مسابقات آزمایش کند. صیادمنش با وجود ترافیک در خط‌حمله تیم‌ملی ایران نیز می‌تواند به دعوت به اردوی شاگردان دراگان اسکوچیچ و حضور در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی2022 قطر امیدوار باشد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.