2024/04/17
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
داعشی خطرناک اعدام شد

داعشی خطرناک اعدام شد

این تروریست دو بسیجی را در خوزستان به شهادت رسانده بود.

دوات آنلاین -حکم اعدام یک عضو داعش که دو بسیجی را در شیبان خوزستان به شهادت رسانده بود، در زندان اجرا شد. قاتل در بازجویی ها مدعی شد تحت تاثیر آموزش های داعش تصور کرده بود کشتن شیعیانواجب است.

 

شروع ماجرا

به نوشته روزنامه جام جم ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ مأموران کلانتری شیبان که مقر آنها روبه روی پایگاه بسیج بود متوجه صدا شده و از کلانتری خارج می شوند.

 

با ورود به پایگاه بسیج مأموران پیکر یک بسیجی را که روی زمین افتاده بود، مشاهده می کنند که بر اصابت چاقو در چند نقطه از شکمش مصدوم شده بود.

 

با مراجعه به اتاق فرهنگی پایگاه بسیج فرد دیگری هم که به همان صورت افتاده بود، مشاهده می شود که وی از ناحیه سینه، شکم و گردن مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود.

 

این فرد شهید حسن بهمنشیر فاقد علائم حیاتی بود. بسیجی بشیر حمیدی هم هنوز علائم حیاتی داشته که بلافاصله به مرکز درمانی منتقل می شود اما به دلیل شدت جراحت شهید می شود.

 

اعترافات قاتل

پس از این ماجرا تحقیقات برای شناسایی و دستگیری قاتل آغاز شد و یک روز بعد هویت او به نام علی مطیری شناسایی و در خانه پدری اش دستگیر شد.

 

متهم در بازجویی ها به قتل دو بسیجی اعتراف کرد و درباره انگیزه اش گفت: به خاطر مسائل اعتقادی مرتکب این قتل شدم. شیعیان کافرند و کشتن آنها واجب است. من در جلساتی شرکت می کردم که یکی از افرادی که آنجا صحبت می کرد میگفت شیعیان مشرک و مهدورالدم هستند. از طریق واتس آپ با برخی اعضای گروهک تروریستی داعش در خارج از کشور در ارتباط بودم و از منظر دیدگاه آنان شیعیان را افرادی کافر دانسته که باید علیه آنها اقدام کرد و براساس همین اظهارات در شیبان اقدام به تبلیغ و نشر عقاید وهابی می کردم.

 

علی مطیری در مورد این که فرمان انجام عملیات در پایگاه بسیج از سوی چه کسی به او اعلام شده بود اظهار کرد: از فردی به نام ابودجانه در سوریه که از طریق تلگرام و واتس اپ با او ارتباط داشتم سؤالی در مورد این که آیا در سرزمین خودم جهاد کنم یا نه و این که آیا این کار صحیح است یا خیر پرسیدم.

 

ابودجانه برایم توضیح داد و تشویقم کرد که این کار به شهید شدن تو و وارد بهشت شدنت کمک می کند، به من می گفت در سرزمین خودتان شیعه را بکشید پس آنگاه است که شهید می شوید.

 

این تروریست در اعترافات خود در پاسخ به این سؤال که چرا بهمنشیر و حمیدی را هدف حمله خود قرار داده ای و این که آیا آنها را می شناختی یا نه. گفت؛ من با شهید بهمنشیر و حمیدی مشکلی نداشتم و در زمان انجام عملیات از ابودجانه اجازه گرفتم. در زمان حمله فرد خاصی در ذهنم نبود. آنها را از قبل نمی شناختم فقط در شهر و ساختمان بسیج می دیدم شان و حتی اسم آنها را هم نمی دانستم. دلیل حمله ام به این دو نفر نیز آن بود که دیدم جلوی در اتاق فرهنگی یک کفش و یک دمپایی است از این طریق متوجه شدم دو نفر آنجا حضور دارند. وارد اتاق شدم و با چاقو هر دو نفر را زدم، با آموزش هایی که از طریق تلگرام و واتس آب از داعش دیده بودم، عملیات را انجام دادم. یکی از آنها را روی سینه خواباندم و برای بریدن سرش تلاش کردم اما سرش جدا نشد.

 

اتهام دو فقره قتل عمد، محاربه و افساد فی الارض

با تکمیل تحقیقات در شعبه اول دادسرای شهرستان باوی، در تاریخ ۱۵ مهر ۹۷ کیفرخواست متهم صادر شد، در کیفرخواست علی مطیری متهم به دو فقره قتل عمد و محاربه و مفسد فی الارض به خاطر عضویت در گروهک تروریستی داعش شده بود.

 

دادگاه کیفری یک استان خوزستان پس از برگزاری جلسات رسیدگی متعدد در نهایت در تاریخ ۱۷ بهمن ۹۷ حكم على مطیری را به قصاص و به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

 

اولیای دم حسن بهمنشیر و بشیر حمیدی در چند نوبت با حضور در مرجع قضایی عنوان کردند خواستار دیه نیستیم و فقط تقاضای اجرای حکم على مطیری را داریم.

 

در ادامه وکیل علی مطیری نسبت به حکم صادر شده تقاضای فرجام خواهی کرد و پرونده به شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور ارجاع شد.

 

قضات پس از بررسی محتویات پرونده در تاریخ ۲۳ تیر ۹۸ حکم صادره در مورد علی مطیری تایید و ابرام کردند. این حکم روز پنجشنبه نهم بهمن در زندان اجرا شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.