2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
درخشش امیر آقایی؛ از شنای پروانه تا نیما بحری سریال آقازاده

درخشش امیر آقایی؛ از شنای پروانه تا نیما بحری سریال آقازاده

ستاره سینما در ادامه سال موفق خود با «شنای پروانه» و «آقازاده»،با فیلم های مسعود کیمیایی و وحید جلیلوند به جشنواره فجر می رود.

دوات آنلاین -امیر آقایی یکی از بازیگران شاخص سی‌وهشتمین جشنواره فجر بود که پس از سال‌ها فعالیت در سینما و تلویزیون، با فیلم شنای پروانه اثر محمد کارت حسابی درخشید و توجه منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کرد. هرچند که این بازیگر در طول سال‌های فعالیت خود، با چهره‌های مختلفی همکاری کرده و در نقش‌های متفاوتی دیده شده بود، اما «شنای پروانه» و نقش «هاشم» فرصت ویژه‌ای برای این بازیگر بود. سریال آقازاده ساخته بهرنگ توفیقی نیز دومین قدم موفق او بوده است. موفقیت امیر آقایی با «شنای پروانه» و ادامه این مسیر و تحسین‌ها با «آقازاده» سال متفاوت و درخشانی را در کارنامه این بازیگر رقم زده است.

امیر آقایی در فیلم شنای پروانه

گنده لات واقعی شنای پروانه

خراسان نوشت: سال گذشته زمانی که در آستانه جشنواره فجر، ویدئوی کوتاهی از بازی امیر آقایی در شنای پروانه در نقش یک گنده‌لات و با گریم چنین شخصیتی منتشر شد، پیش‌بینی این که امیر آقایی یکی از پدیده‌های جشنواره سی‌ وهشتم خواهد بود، چندان سخت نبود و شنای پروانه اثر مستندساز خوب سینما محمد کارت، کنجکاوی همه را برانگیخت. فیلم در جشنواره رونمایی شد، مورد استقبال قرار گرفت و با کسب شش جایزه، جشنواره را دست پر ترک کرد.

 

امیر آقایی در این فیلم به خوبی نقش «هاشم» گنده‌لات جنوب شهری را ایفا کرد و بازی بسیار قابل باوری داشت. او که در آثاری مانند «مردی بدون سایه»، «بدون تاریخ، بدون امضا»، «بادیگارد» و سریال «نوار زرد» نقش شخصیت های موجه و متشخص را بازی کرده بود، در این فیلم به طورکلی از این شخصیت‌ها فاصله گرفت و حضور متفاوتی داشت. آقایی با بازی فوق‌العاده خود جنون و سرکشی عجیب «هاشم» را به نمایش گذاشت و درک این شخصیت را برای تماشاگر راحت کرد. او در بیان خود و نحوه دیالوگ گفتن هم بسیار موفق عمل کرد.

 

این بازیگر با نوک زبانی حرف زدن و لحن درست خود توانست کاملا شبیه تصویر یک گنده‌لات در ذهن مخاطب، صحبت کند تا شخصیت به خوبی برای مخاطب قابل باور باشد. در این میان صدای خاص و خش‌دار او هم به کمک نقش آمده بود و در بیان خوب امیر آقایی تاثیرگذار بود. شخصیت «هاشم» فرصت بازی در نقشی متفاوت را در اختیار آقایی گذاشت و او را به چالش سختی دعوت کرد تا بتواند جلوه تازه‌ای از توانایی‌اش در بازیگری را به نمایش بگذارد.

امیر آقایی در سریال آقازاده

نیما بحری آقازاده؛ منفورِ محبوب

هرچند که «شنای پروانه» به دلیل شیوع کرونا، اکران محدودی داشت و با وجود فروش خوب، نمایش آن متوقف شد، اما انتشار سریال آقازاده، باعث شد امیر آقایی با دومین نقش متفاوت و چالش‌برانگیز خود پس از موفقیت «شنای پروانه»، در نمایش خانگی حضور داشته باشد. او در این سریال نقش آقازاده‌ای به نام «نیما» را بازی کرده که مانند پدرش تشنه قدرت و ثروت است و برای به دست آوردن این دو، با جسارت و بی‌فکری دست به هر کاری می‌زند.

 

نیمایی که اوایل سریال می‌بینیم به تناسب داستان، اتفاقاتی را تجربه می‌کند که زندگی‌اش را دچار دگرگونی و تحول می‌کند. امیر آقایی با بازی خوبی که در سریال داشته، هر دو روی این شخصیت یعنی «نیما»ی پیروز و زیرک و «نیما»ی شکست‌خورده و بازیچه را به تماشاگر نشان می‌دهد. یکی از بهترین لحظات بازی او در سریال، سکانسی است که در زندان متوجه می‌شود وکیل مورد اعتمادش «بهرامی» به او خیانت کرده. در این سکانس احساس خشم، غم و ضعفی را که در آن لحظه همزمان تجربه می‌کند ، در لحن و حالت چهره خود نشان می‌دهد و لحظه تاثیرگذاری را رقم می‌زند. علاوه بر بازی امیر آقایی، کلیت سریال هم مورد توجه مخاطبان نمایش خانگی قرار گرفته و اثر پربیننده‌ای بوده است.

 

اولین همکاری با کیمیایی

به نظر می‌رسد موفقیت‌های امیر آقایی ادامه خواهد داشت و قرار است در دو فیلم مهم بازی کند. او برای بازی در فیلم «خائن‌کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و «شب، داخلی، دیوار» اثر وحید جلیلوند قرارداد بسته است. این بازیگر پس از تقریبا دو دهه حضور در عرصه بازیگری، برای اولین بار با مسعود کیمیایی کارگردان باسابقه سینما همکاری خواهد کرد.

 

هنوز معلوم نیست آقایی در این فیلم چه نقشی را بازی می‌کند، اما از آن جایی که «خائن‌کشی» قصه یک شخصیت واقعی یعنی «مهدی بلیغ» را که کلاهبردار مشهوری بوده روایت می‌کند، اثر کنجکاوی‌برانگیزی خواهد بود. «شب، داخلی، دیوار» نیز که با بازی نوید محمدزاده و علیرضا کمالی جلوی دوربین رفته، سومین  همکاری امیر آقایی با وحید جلیلوند است.

 

دومین همکاری این دو چهره با یکدیگر، در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به نتیجه خوب و موفقی ختم شد و جلیلوند با این اثر توانایی خود را در کارگردانی نشان داد، اکنون باید منتظر ماند و دید آیا این همکاری خوب در «شب، داخلی، دیوار» هم تکرار خواهد شد یا نه. پس از «شنای پروانه» و «آقازاده»، دو فیلم «خائن‌کشی» و فیلم وحید جلیلوند شانس‌های مهمی برای امیر آقایی هستند و تاثیر مهمی بر کارنامه او خواهند داشت.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.