2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
ماجرای عجیب مردگانی که زنده شدند

ماجرای عجیب مردگانی که زنده شدند

متوجه شدم جسد تکان خورده اما جدی نگرفتیم و به پزشکی قانونی رفتیم و جواز دفن صادر شد، برای تدفین به قبرستان آمدیم اما قبل از شست‌وشو یکباره جسد خواهرم تکان خورد و شروع به لرزش کرد.

دوات آنلاین -شاید هنوز هم برای بسیاری قابل باور نباشد که فردی چند ساعت پس از مرگ زنده شود و با دیدن این صحنه یا غش می‌کنند یا فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند. نمونه آخر هم نوزاد ۵۰ روزه آبدانانی است که در غسالخانه قلبش به تپش افتاد، اما بعد از چند ساعت متاسفانه دوباره از حرکت ایستاد تا این بار برای همیشه ترک دنیا کند. به بهانه این ماجرا ، این هفته سراغ اتفاقات عجیب از زنده شدن مردگان رفتیم.این اتفاقات را پس از گذشت چند سال براساس اخبار منتشر شده، دوباره مرور کرده‌ایم.

 

زنده شدن در آمبولانس حمل جسد

بامداد ۴ دی ۹۷ اهالی یکی از روستاهای زواره اصفهان در تماس با غسالخانه از مرگ یک زن ۵۰ ساله خبر دادند و درخواست آمبولانس کردند. هنگامی که آمبولانس برای انتقال جسد به روستا رفت، پسر و دختر زن ۵۰ ساله مدعی شدند مادرمان چند ساعتی است سکته قلبی کرده و جانش را از دست داده است.  راننده با کمک فرزندان زن فوت‌شده او را داخل آمبولانس گذاشته و با پسر او به سمت زواره راه می‌افتند، هنوز دو کیلومتری به زواره مانده بود که یکباره از پشت آمبولانس صدای کوبیدن دست به شیشه آمد.

 

راننده و پسر زن ۵۰ ساله با ترس در کنار جاده توقف کرده و بعد از باز کردن در عقب، با مرده‌ای که حالا زنده شده بود، روبه‌رو شدند. این زن به بیمارستان منتقل شد و پس از درمان به خانه‌اش بازگشت.

 

دو بار مرگ در ۴ ساعت

آذر ۹۵ اهالی یکی از روستاهای لوشان استان گیلان از مرگ پسر جوان اهل روستا با خبر شدند. اهالی برای تدفین محمد در قبرستان جمع شدند و او را غسل داده و کفن کردند، دقایقی بعد جسد محمد در حال انتقال به سمت قبر بود که یکباره تابوت تکان شدیدی خورد و مرده با صدای بلند فریاد زد من زنده‌ام، گریه نکنید، یکباره همه اهالی از ترس تابوت حامل جسد محمد را روی زمین گذاشته و پا به فرار گذاشتند، مرده زنده شده داخل تابوت نشست و پس از چند دقیقه چند نفر از اهالی که ترسشان ریخته بود به سمت محمد رفته، کفن را از تنش خارج و با پوشاندن لباس او را به خانه بردند. 

 

هنوز چهار ساعت از زنده شدن پسر جوان نگذشته بود که باز هم خبر دادند او جانش را از دست داده و مرده است. این بار اما خانواده و اهالی از دفن محمد خودداری می‌کردند و انتظار داشتند او مانند دفعه قبل زنده شوند. بالاخره بعد از گذشت چند روز و اطمینان از مرگ محمد، جسد او در قبرستان روستا به خاک سپرده شد.

 

زنده ‌شدن زن لرستانی در سردخانه قبرستان

۳۰ اردیبهشت امسال سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از زنده‌شدن زن ۴۲ ساله، پس از گذشت ۱۸ ساعت از مرگش خبر داد، اما برادر این زن ماجرا را با جزئیات بیشتری شرح داد و در مورد فوت خواهر ۴۲ ساله‌اش گفت: حال خواهرم بد بود، همراه برادر دیگرم او را برای درمان به سمت بیمارستان آوردیم اما نزدیک بیمارستان متوجه شدیم او نفس نمی‌کشد، جسد خواهرمان را به سردخانه قبرستان شهر بردیم تا فردا به پزشکی قانونی ببریم. 

 

صبح زود که برای بردن جسد آمدیم متوجه شدم جسد تکان خورده اما جدی نگرفتیم و به پزشکی قانونی رفتیم و جواز دفن صادر شد، برای تدفین به قبرستان آمدیم اما قبل از شست‌وشو یکباره جسد خواهرم تکان خورد و شروع به لرزش کرد، شاهدان ماجرا ترسیده بودند اما سریع با آمبولانس او را به بیمارستان بردیم و پس از احیا خواهرم زنده ماند و به زندگی بازگشت، هنوز باورم نمی‌شود بعد ۱۸ ساعت خواهرم از دیار باقی برگشته باشد.

 

مرده‌ای که  ناجی یک مرده دیگر شد

۳۰تیر ۹۵ مرد ۶۸ ساله نمی‌دانست وقتی برای درد قلبی به بیمارستانی در شهر مراغه می‌رود، ساعتی بعد سر از سردخانه دربیاورد. خسرو که به خاطر قلب درد به اورژانس بیمارستان رفته بود، یکباره دچار ایست قلبی شد و پزشکان عملیات احیا را روی او آغاز کردند اما با وجود ۴۵ دقیقه احیا، پزشک اورژانس و پزشک معتمد مرگ خسرو را تایید کردند و او را تحویل سردخانه بیمارستان دادند.  نیم ساعت بعد بیماری در ICU بیمارستان جانش را از دست داد و نیروهای خدمات بیمارستان جسد او را به سردخانه منتقل کردند اما متوجه صدایی از کشوی سردخانه بغلی که جسد خسرو در آن بود شدند، سریع در سردخانه را باز کرده و متوجه شدند مردی که نیم ساعت قبل او را در سردخانه گذاشته بودند، زنده شده است.  بلافاصله او را از سردخانه به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل کردند و ساعاتی بعد علائم حیاتی این مرد بهتر شد و به زندگی بازگشت‌.

 

خسرو در مورد آن اتفاق می‌گوید: وقتی قرار شد از بیمارستان اول به بیمارستان دیگری منتقل شوم مرا سوار آمبولانس کردند، وسط راه از هوش رفتم، وقتی چشمانم را باز کردم متوجه تاریکی فضا و سرد بودن جایی که در آن هستم شدم، اما کاری از دستم برنمی‌آمد. تنها شانسی که آوردم انتقال یک مرده به سردخانه بود و مسؤول سردخانه از روی حرکت پایم در داخل کمد متوجه زنده‌بودنم شد و مرا نجات داد. بیمارستان می‌گوید نیم ساعت و خانواده‌ام می‌گویند 90 دقیقه من مرده بودم اما من هیچی از آن مدت یادم نمی آید.

 

مرد کانال‌ساز  دوباره در کانال زندگی

۲۰سال قبل کانال‌ساز کولر در یکی از محلات شمال شرق تهران به علت ایست قلبی به بیمارستان منتقل شد، پزشکان تلاش‌شان را برای احیای مرد ۴۵ ساله آغاز کردند اما قلب او تصمیمی برای تپیدن نداشت، با تایید مرگ مرد کانال‌ساز ، او را به سردخانه بیمارستان منتقل کردند تا صبح فردا جسد را برای دفن در اختیار خانواده‌اش قرار دهند.

 

صبح روز بعد یکی از اعضای خانواده برای شناسایی جسد و تحویل آن به داخل سردخانه رفت اما یکباره او و نگهبان سردخانه متوجه بخاری روی کاور جسد شدند، بلافاصله جسد را به اتاق احیا منتقل کردند و مرد میانسال بعد از ۱۲ ساعت دوباره زنده شد.  این مرد که هنوز هم زنده است، در مورد آن اتفاق به تپش می گوید: از ظهر روز حادثه سوزش و درد عجیبی داشتم، عصر یکباره حالم بد شد و دیگر چیزی نفهمیدم تا زمانی که خود را زیر دستگاه دیدم و حالم بهتر شده بود، خانواده‌ام به من گفتند ۱۲ ساعت مرده بودم و در سردخانه بیمارستان شب را به صبح رسانده‌ام.هیچ حافظه‌ای از زمانی که مرده بودم ندارم و نمی‌دانم  در این مدت کجا بودم.

 

منبع: تپش- جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.