2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
استخدام آدم‌ ربا برای اخاذی یک میلیارد تومانی

استخدام آدم‌ ربا برای اخاذی یک میلیارد تومانی

متهم مدعی شد به خاطر طلب ۱۲۰‌میلیون تومانی‌اش چهار مرد خلافکار را برای آدم ‌ربایی اجیر کرد، اما وقتی دید مأموران پلیس در یک قدمی او هستند گروگان را آزاد کرد.

دوات آنلاین -مردی که متهم است برای اخاذی یک‌ میلیارد تومانی از دوستش چهار‌آدم‌ربا استخدام کرده مدعی است به خاطر طلب ۱۲۰‌میلیون‌تومانی که از شاکی داشت دست به این کار زده است.

 

به نوشته روزنامه جوان چند روز قبل زنی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از سه مرد ناشناس به اتهام ربودن شوهرش شکایت کرد.

 

شاکی در توضیح ماجرا گفت: «خانه‌مان در یکی از خیابان‌های غرب تهران است و یک قطعه زمین باغی بزرگ هم در اطراف شهریار داریم که چندی قبل تصمیم گرفتیم برای سرمایه‌گذاری بفروشیم. امروز بنگاه املاکی که زمین را برای فروش به او سپرده بودیم با شوهرم حسام تماس گرفت و گفت یک مشتری برای زمین پیدا شده‌است و از شوهرم خواست عصر برای معامله به بنگاه برود. ساعت‌۱۶:۳۰ عصر همراه شوهرم با خودرو راهی شهریار شدیم که در یکی از بزرگراه‌های اطراف دو موتورسوار راه ما را سد کردند. آن‌ها که بی‌سیم و اسلحه داشتند خودشان را مأمور مبارزه با مواد مخدر معرفی کردند و مدعی شدند که شوهرم داخل خودرواش مواد مخدر جاسازی کرده است و دقایقی بعد گفتند که مقداری مواد کشف کرده‌اند و مرا از خودرو پیاده کردند. یکی از آن‌ها از موتور سیکلت پیاده شد و سوار خودروی شوهرم شد و یک‌نفر دیگر هم از خودروی پژوی ۴۰۵ که کمی دورتر از ما توقف کرده بود پیاده شد که به نظر می‌رسید همراه موتورسواران هستند به طرف خودروی ما آمد و سوار شد و در نهایت همراه شوهرم به طرف اداره پلیس به راه افتادند.»

 

مأموران قلابی

وی ادامه داد: «من به خیال اینکه آن‌ها مأمور پلیس هستند مقاومتی در برابرخواسته آن‌ها نکردم و با تاکسی به خانه‌مان برگشتم تا تلفنی موضوع را پیگیری کنم. در حالی که تصمیم داشتم با اداره پلیس تماس بگیرم شوهرم با تلفن همراه من تماس گرفت و از من خواست حدود یک‌میلیارد تومان طلا، پول و دلاری که در خانه داریم آماده کنم و به آدرسی که او برای من پیامک می‌کند، ببرم. شوهرم گفت جانش در خطر است و خواست درباره این موضوع با هیچ کسی حرف نزنم. پس از تماس شوهرم تازه فهمیدم که موتور سواران آدم‌ربا بودند که در پوشش مأمور قلابی شوهرم را ربوده و قصد اخاذی دارند و خواست به همین خاطر تصمیم گرفتم به اداره پلیس بیایم و برای نجات شوهرم درخواست کمک کنم.»

 

با طرح این شکایت پرونده به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی تهران برای شناسایی آدم‌ربایان و نجات گروگان در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره‌یازدهم پلیس‌آگاهی قرار گرفت.

 

کارآگاهان مبارزه با آدم‌ربایی در نخستین گام همسر مرد گروگان را آموزش دادند تا با آدم‌ربایان قرار ملاقات صوری بگذارد، اما دریافتند آدم‌ربایان پس از آن، تماس خود را با همسر مرد ربوده شده قطع کرده‌اند.

 

در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت به مأموران پلیس خبر رسید که آدم‌ربایان که در نقشه‌شان ناکام مانده‌اند، مرد جوان را در یکی از خیابان‌های شمالی تهران رها کرده و از محل گریخته‌اند.

 

گروگان پس از آزادی به مأموران گفت: «همراه همسرم راهی شهریار شدیم که در میانه راه دو موتورسوار و خودروی پژویی با سه‌سرنشین به عنوان مأمور پلیس راه ما را سد کردند. آن‌ها در بازرسی از خودروی من مدعی شدند ۲۰ گرم مواد مخدر شیشه کشف کرده‌اند و باید همراه آن‌ها به اداره پلیس بروم. هر چقدر اصرار کردم که اشتباه می‌کنید و من نه معتادم و نه مواد فروشم فایده‌ای نداشت و در نهایت یکی از آن‌ها پشت فرمان خودروی من و یکی از آن‌ها هم کنارم نشست و به طرف اداره پلیس به راه افتادیم و موتورسیکلت و خودروی پژو هم ما را اسکورت می‌کردند تا اینکه آن‌ها در نزدیکی اداره پلیس خودرو را نگه داشتند و از من خواستند برگه‌ای را که نوشته بود ۲۰ گرم شیشه از من کشف کرده‌اند امضا کنم، اما من امضا نکردم.

 

پس از این آن‌ها دوباره به طرف بزرگراه نواب راه افتادند و در نهایت از من به زور امضا گرفتند و مرا مجبور کردند که با همسرم تماس بگیرم و برای آن‌ها یک‌میلیارد طلا و پول فراهم کنم که من هم با همسرم تماس گرفتم. ما چند ساعتی داخل خیابان چرخیدیم تا اینکه فردی با نفری که در صندلی عقب کنارم نشسته بود تماس گرفت و به او گفت که همسرم به مأموران خبر داده است و مأموران پلیس هم در تعقیب ما هستند. بدین ترتیب آن‌ها در خیابان ملاصدرا از خودروی من پیاده شدند و مرا رها کردند.»

 

طلب ۱۲۰ میلیون تومانی

مأموران پلیس در ادامه دوربین‌های مداربسته محل حادثه را بررسی کردند و موفق شدند شماره پلاک خودروی پژو سوار ۴۰۵ آدم‌ربایان را بدست آوردند. بررسی پلاک خودروی پژو در سامانه پلیس نشان داد خودرو متعلق به مرد میانسالی به نام هاشم است که مدتی قبل بر اثر بیماری کرونا فوت کرده است. از سوی دیگر مأموران دریافتند خودروی مرد فوت شده در این مدت در اختیار پسر جوانش به نام کامبیز است و بدین ترتیب کامبیز را به عنوان مظنون حادثه بازداشت کردند.

 

متهم ابتدا در بازجویی‌ها منکر آدم‌ربایی شد، اما وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شد مدعی شد به خاطر طلب ۱۲۰‌میلیون تومانی‌اش چهار مرد خلافکار را برای آدم‌ربایی اجیر کرده، اما وقتی دیده است مأموران پلیس در یک قدمی او هستند گروگان را آزاد کرده است.

 

وی در ادعایی گفت: «مدتی قبل ۱۲۰‌میلیون تومان با یکی از دوستانم به نام شاپور در کاری سرمایه گذاری کردم. شاپور از نزدیکان حسام بود و از سال‌ها قبل شریک کاری او بود و می‌گفت درآمد خوبی هم دارند. از طرفی من به خاطر بیماری کرونا کسب و کارم کساد شد و ورشکست شدم و به همین خاطراز شاپور خواستم پول مرا برگرداند، اما او امروز و فردا می‌کرد و در نهایت هم گفت که تمامی سرمایه در اختیار حسام است و حسام هم به او پولی نمی‌دهد. من خیلی تلاش کردم طلبم را از شاپور بگیرم و او هم هر روز با حسام تماس می‌گرفت، اما حسام امروز و فردا می‌کرد و بهانه می‌آورد تا اینکه تصمیم گرفتم چهار خلافکار را اجیر کنم و حسام را برباییم و طلبم را وصول کنم.»

 

وی ادامه داد: روز حادثه از ظهر همراه چهار همدستم در نزدیکی خانه حسام کمین کردیم و بعد من با بنگاه املاک در شهریار به عنوان خریدار ملک حسام تماس گرفتم و با این نقشه او را از خانه بیرون کشیدم و نزدیکی بزرگراهی راه او را به عنوان مأموران پلیس سد کردیم و مدعی شدیم که مواد همراه خودش دارد. پس از کمی بررسی داخل خودرو مقداری مواد که از قبل آماده کرده بودیم به او نشان دادیم و مدعی شدیم که ازداخل خودرواش کشف کرده‌ایم و بدین شیوه او را ربودیم. ما به او گفتیم که اگر یک‌میلیارد تومان به من پول بدهد مواد را نادیده می‌گیریم. من خیال می‌کردم نقشه‌ام عملی شود و با این کار هم طلبم را وصول می‌کنم و بقیه پول را هم به افراد اجیر شده می‌دهم، اما وقتی دیدم مأموران پلیس در یک قدمی ما هستند دستور دادم گروگان را رها کنند. متهم در ادامه برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت و کارآگاهان جنایی هم در تلاشند تا همدستان وی را شناسایی و بازداشت کنند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.