2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
برای درمان اگزما چه کنیم

برای درمان اگزما چه کنیم

6 کار ساده ای که در این مطلب توضیح داده شده می تواند به درمان اگزما کمک زیادی بکند.

دوات آنلاین -اگزما بسیار آزاردهنده است و افراد مبتلا گاه انواع روش ها را برای درمان آن امتحان می کنند اما نتیجه نمی گیرند. در حالی که انجام یکسری کارهای ساده می تواند به این افراد کمک زیادی بکند.

 

باشگاه خبرنگاران نوشت: اگزما یا درماتیت به التهاب یا آماس پوست گفته می‌شود که می‌تواند منجر به خارش، قرمزی، تورم، و پوسته شدن پوست می‌شود. امروزه اگزما یکی از بیماری‌های رایج پوستی در میان مردم است. با این حال، راهکار‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توان با کمک آن اگزما را درمان کرد.

 

بر این اساس، پائولو اولیور، یک متخصص پوست در این باره می‌گوید: هوای خشک می‌تواند اگزما پوستی به ویژه در دست‌ها و صورت را تشدید کند. از این رو، ساده‌ترین راهکار برای مدیریت اگزما اجتناب از خشکی و خارش پوست است. به همین منظور افراد می‌توانند شش روش ساده را در این زمینه پیگیری کنند.

اگزما را چه طور درمان کنیم

6 راه برای درمان اگزما

۱- از تغییر ناگهانی دما اجتناب کنید. برای مثال نباید در فصل زمستان اقدام به پیاده روی طولانی در هوای باز کرده و سپس وارد اتاق گرم شوید. این کار می‌تواند منجر به تشدید اگزما و خارش پوست شود.

 

۲- چندین لایه لباس پوشیده و خود را در هوای سرد به خوبی بپوشانید.

 

۳- از هوای خشک اجتناب کنید. سعی کنید در خانه از بخور آب گرم استفاده کنید. ساده‌ترین راهکار این است که یک ظرف پر از آب را بر روی شوفاژ یا بخاری قرار دهید. افزایش رطوبت هوا در خانه می‌تواند برای اگزمای پوستی مفید باشد.

 

۴- خانه پاکیزه و تمیزی داشته باشید. گرد و غبار، و خاک می‌تواند باعث تشدید اگزما و خارش پوست شود.

 

۵- پوست خود را به صورت مداوم با نرم کننده‌ها مرطوب نگه دارید.

 

۶- به صورت کورکورانه پوشاک را تهیه نکنید. افرادی که دچار اگزما هستند نباید صرفاً به دلیل مُد شدن یک نوع بخصوص پوشاک اقدام به خرید آن کنند بلکه باید به جنس آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند. پارچه‌های زبر و پوشاکی که از پشم ساخته شده اند می‌توانند باعث خارش پوست شوند. بهتر است از پوشاکی با جنس نرم استفاده کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.