2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ابوالفضل پورعرب؛ بازگشت بعد از شکست سرطان

ابوالفضل پورعرب؛ بازگشت بعد از شکست سرطان

ابوالفضل پورعرب بعد از این که توانست سرطان را شکست بدهد به دنیای بازیگری بازگشت و ثابت کرد یک ستاره واقعی و تمام عیار است.

دوات آنلاین -ابوالفضل پورعرب به گفته فریدون جیرانی اولین ستاره مرد سینمای ایران بعد از انقلاب است؛ یک چهره دوست داشتنی و مطرح. از آن دست سلبریتی هایی که محبوبیت خود را از راه بازیگری و توانایی ها و هنرش به دست آورد و شهرتش به حاشیه سازی ربطی ندارد. او مدتی از بازیگری دور بود و با سرطان دست و پنجه نرم می کرد اما چند سالی است دوباره به دنیای تصویر بازگشته و سریال شرم با بازی او ساخته شده است.

 

ابوالفضل پورعرب؛ تولد یک ستاره

تاریخ تولد ابوالفضل پورعرب اول تیر سال 1340 است اما پورعرب سلبریتی در سال 69 با فیلم عروس ساخته بهروز افخمی به دنیا آمد و به همه معرفی شد. عروس فیلمی خاص در سینمای ایران است و افخمی علاوه بر پورعرب، نیکی کریمی را هم به چهره‌ای مطرح تبدیل کرد.

 

پورعرب بعد از بازی خوب در عروس مورد توجه قرار گرفت و به بازیگری تبدیل شد که خیلی ها به خاطر او به سینما می رفتند و همه دوستش داشتند. او بازیگری پرکار بود که سالی دو، سه و حتی چهار فیلم بازی می کرد و در همه کارهایش نیز موفق بود.

 

پورعرب کار در تلویزیون را از سال 76 با سریال تنهاترین سردار ساخته مهدی افخمی شروع کرد و در سریال های مختلفی درخشید اما ناگهان دیگر خبری از او نشد.

ابوالفضل پورعرب یک سلبریتی همچنان محبوب است

ابتلا به سرطان

پورعرب بعد از این که در سال 89 در فیلم زمهریر ساخته علی روئین ‌تن بازی کرد، دیگر جلوی دوربین نرفت و عجیب این که خیلی ها اصلا راغی از او نگرفتند و به این فکر نیفتادند که این سلبریتی محبوب دهه 70 کجا است و چه می کند. برخی نیز به شایعه سازی پرداختند. از اعتیاد او صبحت کردند و حتی خبر از فوتش دادند اما واقعیت این بود که پورعرب بیمار شده بود؛ سرطان اثنی عشر آزارش می‌داد.

 

خودش در این باره گفته است: سرطان من سرطان اثنی عشر بود که با شکستگی جناق سینه‌ام شروع شده بود اما خوش‌خیم بود و الان حل شده است اما من از نظر روحی زجر سرطان بدخیم را کشیدم. وقتی پشت پنجره‌ی اتاقت مثل یک میمون در قفس می‌ایستند و می‌خندند تو نمی‌توانی چیزی بگویی، ناچار می‌شوی یک روزنامه هم به شیشه بچسبانی و ارتباطت با دنیای آن طرف هم قطع می‌شود. برادرم یک دسته گل و یک جعبه شیرینی آورده بود که اگر کسی به عیادتم آمد از آنها پذیرایی شود اما هیچ‌کس نیامد. واقعاً ما این‌قدر بد بودیم؟ اینقدر برای جامعه مضر بودیم؟! خیلی عجیب است!

 

پورعرب در برنامه خندوانه نیز گفته بود: من مدتی بیمار بودم اما بیماری من خوش‌خیم بود و خوب شدم. روحیه من خوب نیست به دلیل اینکه پنج سال از این بیماری صدمه خوردم و خدا به مادر و پسرم که آرزو داشتم او را داماد کنم، رحم کرد.

 

او  اظهار کرد: اهل بازی در فیلم و سریال نیستم و می‌خواهم به سمت فیلمسازی بروم به دلیل اینکه دیگر توانایی برای بازیگری ندارم و خسته شده‌ام. در حال حاضر در نقش‌هایی بازی می‌کنم که دوستانم پیشنهاد می‌دهند. در واقع بازیگری برای من دلمشغولی است و دغدغه مالی در این مسیر ندارم.

ابوالفضل پورعرب بعد از شکست سرطان به بازیگری بازگشت

بازگشت پورعرب به بازیگری

پورعرب بیماری را شکست داد و دوباره به عرصه بازیگری بازگشت. او در سال 93 در فیلم سایه‌های موازی ساخته اصغر نعیمی بازی کرد. سپس در سریال شهرزاد حضور یافت. در سال 95 در فیلم کاناپه ساخته کیانوش عیاری حاضر شد و سال 96 در فیلم به وقت خماری ساخته محمدحسین لطیفی بازی کرد.

 

پورعرب به تلویزیون هم بازگشت و در سال 95 در سریال روزهای بی قراری بازی کرد. همه اینها نشان می داد این بازیگر محبوب اگرچه هنوز گرد بیماری بر چهره دارد اما همچنان پرتلاش است.

 

او در سریال شرم نقش مردی بیمار را بازی می کند و علاوه بر این قرار است سریال 87 متر با بازی او و به کارگردانی کیانوش عیاری ساخته و پخش شود. پورعرب بازگشته و همین خیلی خوب است؛ این که دوباره او را می بینیم و خاطرات مان تازه می شود. او هنوز محبوب و پرافتخار است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.