2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
سعادت‌آباد ؛ کلکسیون برندها و رستوران‌‌های بدون پارکینگ

سعادت‌آباد ؛ کلکسیون برندها و رستوران‌‌های بدون پارکینگ

وجود مراکز تجاری و رستوران‌ها در این محله باعث می‌شود تعداد زیادی از افراد از سایر مناطق تهران برای خرید یا گذراندن اوقات به این منطقه بیایند و از آنجا که سیستم حمل‌و‌نقل عمومی مناسبی در این محله وجود ندارد، مردم اغلب با ماشین شخصی خود به این منطقه می‌آیند و خیابان‌ها جوابگوی حجم خودروها نیست.

دوات آنلاین-منطقه 2 یکی از محلات تهران است که پارکینگ عمومی ندارد. در این میان محله سعادت‌آباد‌ واقع در این منطقه با مشکلات زیادی به لحاظ ترافیکی و نبود جای پارک مواجه است. مصطفی جمالی‌پارسا، مدیر محله سعادت‌آباد به «جامعه پویا» می‌گوید: ترافیک جزء جدایی‌ناپذیر سعادت‌آباد شده است. بخشی از این معضل به دلیل مجوزهای ساخت‌و‌سازی است که از قدیم داده شده و ربطی به شهرداری فعلی ندارد، مانند ساختمانی که روبه‌روی ساختمان بورس در میدان شهرداری در حال ساخت است.  پارسا با اشاره به اینکه پارکینگ عمومی در این منطقه وجود ندارد، می‌افزاید: چند سالی است که یک پروژه پارکینگ طبقاتی در میدان شهید تهرانی‌مقدم شروع و نیمه‌کاره رها شده بود؛ اما با پیگیری‌هایی که کردیم، دوباره شروع به ساخت آن کرده‌اند. البته پارسا می‌گوید: این پارکینگ فقط مشکل میدان را حل می‌کند و بر خیابان‌های دیگر تأثیرگذار نیست. برای رفع مشکل ترافیک و پارک باید اقدام به ساخت پارکینگ‌های بیشتری کرد. گویا در زمان احداث این پروژه نام شهرداری تهران در تابلوی نصب‌شده برای پروژه وجود داشته است، اما با‌این‌حال این پروژه با مالکیت خصوصی به‌صورت طبقات تجاری و پارکینگ در حال احداث بود و پیشرفت خوبی داشته است که به دلیل اختلاف بین شرکا متوقف شده بود.

 در‌حال‌حاضر محله سعادت‌آباد به کلکسیون برندها و رستوران‌‌ها تبدیل شده است که بسیاری از آنها مجهز به پارکینگ عمومی و طبقاتی نیستند. دورتادور چهارراه سرو مراکز تجاری، برج و رستوران‌های مختلف است. پارسا می‌افزاید: بخش عمده‌ مشکلات ما به دلیل فضاهای تجاری است که در سعادت‌آباد وجود دارد. مراکز تجاری حدفاصل میدان شهید هروی‌مقدم تا بیمارستان مدرس را اشغال کرده‌اند و همین باعث شده این منطقه به محل تجمع جوان‌ها، ماشین‌بازها و دوردور آنها تبدیل شود. وجود مراکز تجاری و رستوران‌ها در این محله باعث می‌شود تعداد زیادی از افراد از سایر مناطق تهران برای خرید یا گذراندن اوقات به این منطقه بیایند و از آنجا که سیستم حمل‌و‌نقل عمومی مناسبی در این محله وجود ندارد، مردم اغلب با ماشین شخصی خود به این منطقه می‌آیند و خیابان‌ها جوابگوی حجم خودروها نیست. این در حالی است که هیچ پیش‌بینی برای پارکینگ نشده است و تمام مراکز تجاری فاقد پارکینگ هستند. در این منطقه مدرسه و مهدکودک وجود دارد که طبقات زیرین خودشان را به رستوران تبدیل کرده‌اند و بابت آن اجاره دریافت می‌کنند. با‌این‌حال این تمام داستان نیست؛ چراکه این ماجرا ادامه دارد و در‌حال‌حاضر تعدادی مراکز تجاری جدید در حال ساخت در این محله وجود دارد. نبش چهارراه قدس یک مرکز تجاری بزرگ و در میدان کتاب هم دو مرکز تجاری دیگر در حال ساخت است.

راهی برای بیمارستان وجود ندارد

 بیمارستان شهید مدرس در این محله قرار دارد و به دلیل حجم بالای افرادی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، این بیمارستان نیاز به یک پارکینگ طبقاتی دارد تا حجم بسیار بالایی از خودورهای کنار خیابان کم شود. این بیمارستان یکی از بیمارستان‌های پایتخت است که بیماران قلبی به آن مراجعه می‌کنند.

مدیر محله سعادت‌آباد در این‌باره می‌گوید: در‌حال‌حاضر یکی از دغدغه‌هایی که در این محله وجود دارد، این است که آمبولانس‌ها ‌به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند به‌راحتی وارد بیمارستان مدرس شوند. هر ساله ما این داستان را شنیده‌ایم که زن حامله‌ یا  بیمار قلبی در آمبولانس فوت کرده است.

در این محله ساعات خلوتی وجود ندارد و در تمام ساعات شبانه‌‌روز حد فاصل میدان شهرداری تا بیمارستان مدرس به دلیل حجم بالای خودروها شلوغ است. در چنین شرایطی که پارکینگ‌های عمومی وجود ندارد، مردم مجبور هستند ‌ماشین‌‌های خود را در‌ خیابان‌های اطراف پارک کنند که گاهی به‌صورت پارک دوبله انجام می‌شود. این موضوع علاوه‌بر اشغال سطح مفید خیابان برای حرکت خودروها، در مواقعی باعث سرگردانی خودرو‌ها برای پیداکردن جای پارک می‌شود و همین موضوع به ترافیک منطقه دامن می‌زند. با‌این‌حال این تمام ماجرا نیست، چراکه غرب سعادت‌آباد مملو از فضاهای اداری است که همه آنها بدون استثنا فاقد پارکینگ هستند. روزانه تعداد زیادی از مراجعان این ادارات در حال رفت‌وآمد در خیابان این محله هستند. حاشیه خیابان‌های این ادارات مملو از اتومبیل‌هایی است که صاحبانشان یا کارمندان این ادارات هستند یا کسانی که کار اداری دارند.   در این میان ساختمان‌‌های شهرداری منطقه 2 و نواحی آن هم پارکینگ‌‌‌های مناسبی ندارند. به‌طوری‌که این پارکینگ‌ها حتی کفاف پرسنل شهرداری را هم نمی‌دهند. ‌ساختمان روبه‌روی بورس ‌در میدان شهرداری به‌زودی افتتاح می‌شود که اگر پارکینگ هم داشته باشد، قطعا برای مراجعان نیست. به گفته پارسا همزمانی مشکلات در میدان شهرداری، بیمه و بورس باعث ترافیک شدید در این منطقه می‌شود.

پارک خودرو در کوچه‌های این محله هم فاجعه است به‌طوری‌که ‌در بعضی از کوچه‌های سعادت‌آباد امکان تردد برای ساکنان وجود ندارد. شرایط به‌حدی بغرنج است که کسانی هم که پارکینگ شخصی دارند، برای انتقال خودروی خود به پارکینگ مشکلات زیادی دارند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.