2024/10/26
۱۴۰۳ شنبه ۵ آبان
پیشنهادات ما
از حرف‌های صریح «رضاکیانیان» تا فیلم جدید «جانی ‌دپ»
اخبار امروز چهره‌های هنری:

از حرف‌های صریح «رضاکیانیان» تا فیلم جدید «جانی ‌دپ»

هنر دولتی در هیچ جای جهان خلاقیت ماندگاری نداشته است. هنر خادم نیست! هنر در آزادی و فردیت رشد می‌کند. هنر ابزار نیست! دولت‌هایی که هنر را به بند کشیدند از بین رفتند ولی هنر همچنان ماندگار است

دوات آنلاینهنر ابزار نیست! دولت‌هایی که هنر را به بند کشیدند از بین رفتند ولی هنر همچنان ماندگار است، شوروی سوسیالیستی،آلمان هیتلری و... از بین رفته‌اند اما هنر مانده است. این بخشی از گفته‌های رضا کیانیان است.

کیانیان گفت: هنر ذاتا آزاد است و هرگز به بند قدرت‌ها درنیامده است. این بازیگر سینما در پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های آبادانی مشهد سنآباد که با موضوع «جایگاه فرهنگ و هنر در خراسان دیروز و امروز» برگزار شد، ضمن بیان این مطلب خطاب به آنانی که به هنر دولتی اعتقاد دارند گفت: هنر دولتی در هیچ جای جهان خلاقیت ماندگاری نداشته است. هنر خادم نیست! هنر در آزادی و فردیت رشد می‌کند. هنر ابزار نیست! دولت‌هایی که هنر را به بند کشیدند از بین رفتند ولی هنر همچنان ماندگار است، شوروی سوسیالیستی،آلمان هیتلری و... از بین رفته‌اند اما هنر مانده است.

به گزارش ایسنا، او در بخشی از سخنان خود گفت: هنر ماندنی است زیرا هنر ذاتی و فطری بشر است، بشر فعلا هفت هنر موسیقی، تئاتر، سینما، نقاشی، مجسمه سازی، ادبیات و رقص دارد. ممکن است در آینده با پیشرفت تکنولوژی هنرهای بیشتری اختراع شود، مثل ادبیات و سینما که اختراع بشر است! زمانی که بشر توانست کلمه را اختراع کند شعر و ادبیات به وجود آمد و زمانی که توانست دوربین را اختراع کند سینما پدید آمد.

انتقاد «رییسیان» از فضای دوقطبی سینما

علیرضا رییسیان معتقد است: فضای دوقطبی فیلم‌های دولتی و کمدی بفروش، جای تنفس برای سینمای جدی نگذاشته است.

این کارگردان سینما که از مدتی قبل در تدارک ساخت فیلمی با نام «مردی بدون سایه» است، درباره آخرین وضعیت ساخت فیلم جدیدش بیان کرد: واقعیت این است که فضای دوقطبی بوجود آمده در سینما خیلی ناامید کننده است و جایی برای تولید و نمایش فیلم‌های جدی باقی نمانده است. این خیلی غم انگیز است که پس از این همه سال تلاش، سینما به چنین جایی برسد.

به گزارش ایسنا، کارگردان فیلم «دوران عاشقی» گفت: سینما در عین اینکه به بنیه اقتصادی و جذب مخاطب احتیاج دارد، به پیشرفت هنری هم نیاز دارد و قرار نیست به هر قیمتی سالن‌ها پر شوند که در آن صورت ارزش‌های هنری سینما رو به افول می‌رود. درحال حاضر  من و بسیاری از سینماگران دیگری که فیلم‌های جدی می‌سازیم به وضع فعلی معترض هستیم و به نظر می‌رسد سیاستی که مدیران در پیش گرفته‌اند هم همان اشتباه تاریخی است که هر مدیری وقتی بر اوضاع مسلط نیست، انجام می‌دهد.

نادر مشایخی: آزار دادن شهرام ناظری با لغو کنسرت‌هایش اخلاقی نیست

نادر مشایخی که قرار است 13 و 14 مرداد "اینتر ارکستر تهران" را در فرهنگسرای ارسباران رهبری کند با انتقاد از جریان لغو کنسرت‌های اخیر، نوع برخورد با شهرام ناظری را بی وجدانی دانست.

نادر مشایخی ضمن بیان این مطلب گفت: جریان لغو کنسرت‌ها را باید ریشه‌یابی کنیم. با این خط‌کشی‌ها که گاه درباره موزیسین‌ها نیز اتفاق می‌افتد و براساس برخی تعاریف می‌گویند از این خط به این طرف خوب است و از این خط به آن طرف بد است، اصلا موافق نیستم. ما باید نشان بدهیم مسئله اصلی موسیقی چیست؟

به گزارش ایلنا، این موسیقیدان در ادامه افزود: سریال لغو کنسرت‌ها مدام دارد تکرار می‌شود بدون اینکه توجه شود موسیقی ابزاری مانند زبان فارسی است. فی‌المثل در زبان فارسی افرادی از الفاظ رکیک استفاده می‌کنند یا عده‌ای اشتباه صحبت می‌کنند اما آیا صحیح است که به همین دلایل؛ زبان فارسی را  به شدت محدود کنیم. در واقع زبان فقط ابزار انتقال است. موسیقی نیز مثل زبان، ابزار انتقال است، منتهی موسیقی ابزار انتقال عواطفی‌ست که با زبان غیرممکن است. پس محدود کردن آن و شرط گذاشتن برای آن درست مانند محدود کردن زبان فارسی است.

جانی دپ در ونکوور، پروفسور شد

بازیگر فیلم «دزدان دریایی کاراییب» به تازگی در ونکوور فیلمبرداری فیلم جدیدش را شروع کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، جانی دپ در فیلم جدیدش با عنوان «ریچارد می‌گوید خداحافظ» در نقش یک پروفسور ظاهر شده‌ است.

این فیلم که به تازگی کار فیلمبرداری‌اش در ونکوور شروع شده با حضور زویی دویچ در نقش یکی از دانشجویان این پروفسور ساخته می‌شود. جمعه شب هنگام فیلمبرداری صحنه‌ای از این فیلم در خیابان‌های ونکوور مردم از تماشای جانی دپ هیجان‌زده شدند.

او پروفسوری است که دچار یک بیماری شده و این بیماری زندگی او را تغییر می‌دهد. یکی از صحنه‌هایی که با حضور دپ فیلمبرداری شد حضور او در کنار دریاچه و کنار یک قوی سفید بود. دنی هوستون، رزمری دیویت، دیوون ترل و اودسا یانگ دیگر بازیگران این فیلم هستند.

به گزارش مهر، فیلمنامه این فیلم را وین رابرتس نوشته و خود وی فیلم را کارگردانی می‌کند. او فیلمی با عنوان مشابه «کیتی می‌گوید خداحافظ» را سال ۲۰۱۶ ساخته بود. قرار است «ریچارد می‌گوید خداحافظ» در سال ۲۰۱۸ اکران شود. جانی دپ با پشت سر گذاشتن سالی شلوغ که شامل جدایی او از همسرش بود و کمبود منابع مالی، بار دیگر جلوی دوربین قرار گرفته است.

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.