2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بدهی‌های میلیاردی، میراث شوم شهرداری

بدهی‌های میلیاردی، میراث شوم شهرداری

شهرداری تاجایی بدهکار شده که در ماه‌های پایانی مدیریتش توانایی پرداخت حقوق کارکناش را ندارد، از این رو شورای پنجم شهر ساماندهی وضعیت مالی شهرداری را باید در اولویت قرار دهد.

دوات آنلاین- شهرداری بدهکار است؛ هم به پیمانکاران، هم به بانک شهر که برای پرداخت حقوق کارکنان از آن استقراض کرده است. این بدهی‌ها که هنوز مبلغ دقیقش مشخص نیست و بین 16 هزار تا شصت هزار میلیارد تومان متغیر است. البته شهرداری مبلغ 16 هزار میلیارد تومان بدهی را تایید می‌کند. 

عضو مجمع نمایندگان تهران با اشاره به استقراض شهرداری از بانک‌شهر برای پرداخت حقوق کارکنان این مجموعه، گفت: شورای پنجم باید ساماندهی وضعیت مالی شهرداری را برای کاهش بدهی‌ها در اولویت قرار دهد.

علیرضا محجوب درباره بدهی‌ شهرداری تهران به  پیمانکاران، بانک‌ها، بیمه، املاک و غیره گفت: متاسفانه شهرداری تهران در سه ماه اخیر جهت تامین حقوق کارکنان خود منابعی را از بانک شهر قرض گرفته و پرداخت کرده است، لذا جای بسی تعجب است که شهرداری به نوعی مدیریت شود که به جای مطالبه برای شهردار بعدی، بدهی‌ باقی گذاشته شود.

او اظهار کرد: شهرداری تاجایی بدهکار شده که در ماه‌های پایانی مدیریتش توانایی پرداخت حقوق کارکناش را ندارد، از این رو شورای پنجم شهر ساماندهی وضعیت مالی شهرداری را باید در اولویت قرار دهد.

وی افزود: بدهی‌های کلان شهرداری، برنامه‌ریزی و کار شورای و شهرداری آتی را با موانع بسیاری روبه رو خواهد کرد، با این حال شهردار آینده به نوعی باید برنامه‌های شهری را مدیریت و عملیاتی کند که نه تنها مردم آسیب نبینند بلکه کارکنان شهرداری با مشکلات معیشتی مواجه نشوند.

محجوب با اشاره به بهانه شهرداری در افزایش بدهی‌ها مبنی بر پرداخت نکردن بدهی دولت به شهرداری، به خانه ملت گفت: بدهی دولت به تامین اجتماعی به مراتب بیشتر از شهرداری بوده است، با این حال این مجموعه به کار خود ادامه داده اما شهرداری این موضوع را از دلایل عمده فقر مدیریت مالی خود قلمداد کرده‌ است.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ساماندهی و مدیریت منابع مالی شهرداری از اقدامات مهمی است که برای پرداخت بدهی شهرداری و جلوگیری از افزایش این بدهی‌ها باید در دستور کار شورای و شهرداری جدید پایتخت قرار گیرد.

قدرت الله گودرزی معاون مالی شهردار تهران در حالی که گفته می‌شود رقم بدهی شهرداری تهران 60 هزار میلیارد است، گفته است در حال حاضر شهرداری به بانک‌ها 12 هزار میلیارد تومان بدهی و بدهی به پیمانکاران، بیمه و املاک نیز حدود 4 هزار میلیارد تومان است و در مجموع شهرداری تهران 16 هزار میلیارد تومان شهرداری بدهکار است. 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.