2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
 اراده‌ای برای تعیین تکلیف لایحه کمربند سبز تهران وجود ندارد
عضو مجمع نمایندگان استان تهران :

اراده‌ای برای تعیین تکلیف لایحه کمربند سبز تهران وجود ندارد

وسعه کمربند سبز تهران می تواند اقدام و گامی موثر برای مقابله با زمین خواری، کوه خواری، گسترش مناطق حاشیه ای، ساخت و سازهای بی رویه شهری و همچنین بهبود وضعیت هوای پایتخت باشد

دوات آنلاین-کمربند سبز تهران می‌تواند پایتخت را از رویش بی‌رویه برج‌ها نجات دهد و فضای تنفسی برای شهر ایجاد کند اما لایحه کمربند سبز تهران مدتی است در شورای شهر بلاتکلیف مانده و موجب انتقاد بسیاری شده است. یک عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: هیچ گونه اراده‌ای برای تعیین تکلیف لایحه کمربند سبز تهران وجود ندارد.

قاسم میرزایی نیکو با انتقاد از بی توجهی نسبت به توسعه کمربند سبز تهران طی سال های متمادی درباره بررسی لایحه کمربند سبز در شورای شهر، گفت: به طور قطع توسعه کمربند سبز تهران می تواند اقدام و گامی موثر برای مقابله با زمین خواری، کوه خواری، گسترش مناطق حاشیه ای، ساخت و سازهای بی رویه شهری و همچنین بهبود وضعیت هوای پایتخت باشد.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه هیچ گونه اراده ای برای توسعه کمربند سبز و همچنین تعیین تکلیف لایحه کمربند سبز تهران وجود ندارد، تصریح  کرد: به دلیل آنکه کمربند سبز تهران از بسیاری از مناطق عبور می کند و ممکن است بسیاری از پادگان ها، مراکز تولیدی و تجاری را دربربگیرد.

وی افزود: بنابراین نهایی شدن و تحقق توسعه کمربند سبز نیازمند اراده و عزم ملی بوده و تنها با تصویب لوایحی مانند کمربند سبز نمی توان این موضوع را تحقق بخشید.

نماینده مردم دماوند در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه به طور قطع کمربندسبز تهران یکی از دستورالعمل ها و موضوعات مطروحه مجمع نمایندگان تهران در جلسه با شورای شهر پنجم خواهد بود، به خانه ملت گفت: موضوع توسعه کمربند سبز تهران را در نخستین جلسه با شورای شهر پنجم و شهردار جدید مطرح خواهیم کرد و با اراده ای قوی در جهت عملیاتی کردن توسعه کمربند سبز و تعیین تکلیف لایحه مورد نظر گام خواهیم برداشت.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران به خطر افتادن منافع مالی افراد و گروه های پرنفوذ و خاص را از جمله عوامل سد راه تعیین تکلیف  و تصویب لایحه کمربند سبز تهران دانست.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.