2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
امین‌زاده: به رئیس‌جمهور اجازه دهیم بر اساس مطالبات مردم وزرایش را انتخاب کند

امین‌زاده: به رئیس‌جمهور اجازه دهیم بر اساس مطالبات مردم وزرایش را انتخاب کند

طرح مطالبات از سوی مردم می‌تواند بر انتخاب وزرا اثر بگذارد؛ چراکه مردم ما پیش‌از همه شایستگی و لیاقت، کارآمدی و کارآیی و توانمندی و تجربه در وزرای انتخاب شده را طلب کرده‌اند

دوات آنلاین-دستیار رییس جمهور در زمینه حقوق شهروندی گفت: یکی از مطالبات مردم انتخاب افرادی کارآمد، شایسته و توانمند برای کابینه دوازدهم است؛ باید این فرصت را به رییس جمهور بدهیم تا در یک محیط توام با آرامش بتواند بر اساس توانمندی‌ رزومه‌های طرح شده، وزرا و معاونت‌های مربوطه را انتخاب کند.

الهام امین ‌زاده در ارتباط با گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب وزرای دولت آتی اظهار کرد:  رزومه‌های افراد مختلفی که قرار بود برای هر یک از پست‌های وزارتخانه‌ها پیشنهاد شود، جمع‌آوری شده است. طرح مطالبات از سوی مردم می‌تواند بر انتخاب وزرا اثر بگذارد؛ چراکه مردم ما پیش‌از همه شایستگی و لیاقت، کارآمدی و کارآیی و توانمندی و تجربه در وزرای انتخاب شده را طلب کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیان چنین مطالباتی می‌تواند در انتخاب افراد از میان رزومه‌های طرح شده کارساز باشد.  وقت آن رسیده که این رزومه‌ها بدون تنش و فشارهای سیاسی مورد بررسی قرار بگیرد تا وزرایی کارآمد برای ژیشبرد اهداف کشور انتخاب شوند.

امین‌زاده همچنین گفت: بحث اصلی در حوزه شایسته‌سالاری و تجربه افراد انتخاب شده است؛ این موضوعات باید بر گرایش‌های سیاسی وزرای آتی غلبه پیدا کند. در نظرسنجی‌ها مردم اعلام کرده‌اند که کارآمدی را بر سهمیه جناح‌های سیاسی ترجیح دادند.

وی ادامه داد: اگر تخصص و کارآمدی در انتخاب تمام وزرا در نظر گرفته شود این کابینه می‌تواند نقش خود را درست ایفا کند چرا که فرد کارآمد همواره دغدغه پیشرفت و توسعه کشور را دارد و به دنبال راه حلی برای خروج از مشکلات کشور است.

دستیار رییس جمهور در زمینه حقوق شهروندی سپس خاطر نشان کرد: چنین وزرایی همواره تلاش می‌کنند تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند. اگر همه این موارد در نظر گرفته شود می‌توانیم انتظار کابینه‌ای موفق را داشته باشیم که بر اساس منافع ملی و برای خواست مردم تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: افراد شایسته زیاد داریم، ممکن است شخصی در سمت وزارت بهتر عمل کند و شخصی در سمت معاونت؛ یکی ممکن است استاندار خوبی باشد و دیگری مدیر موفقی باشد. این افراد باید بر اساس پتانسیل‌ها، ‌تجربه‌ها و جایگاه‌هایشان مورد شناسایی قرار بگیرند و انتخاب شوند.

امین‌زاده افزود: باید این فرصت را به رییس جمهور بدهیم تا در یک محیط با آرامش بتواند بر اساس توانمندی‌ رزومه‌های طرح شده وزرا و معاونت‌های مربوطه را انتخاب کند.

وی در پایان گفت: بالأخره آقای رییس جمهور طی چهار سال گذشته شرایط کابینه را مورد آسیب‌شناسی قرار دادند و مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه را می‌شناسند. همه این موضوعات مولفه‌هایی هستند که نیازمند یک نوع از مدیریت و یک راه‌حل خاص می‌باشند. با توجه به نیاز جامعه و نگاه دولت وزیر یا معاون مناسب توسط رییس جمهور انتخاب می‌شود.

منبع:ایسنا

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.