2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
اقبال بین‌المللی تئاتر و سینمای ایران
نگاهی به اتفاقات مهم سینما و تئاتر در روزی که گذشت:

اقبال بین‌المللی تئاتر و سینمای ایران

نمایش کمدی «بهمن کوچیک» قرار است برای اجرا به لندن و استکهلم برود. دو فیلم سینمایی نیز در فضای بین‌المللی خبرساز شدند که می‌خوانید:

دوات آنلایننمایش کمدی «بهمن کوچیک» قرار است برای اجرا به لندن و استکهلم برود. دو فیلم سینمایی نیز در فضای بین‌المللی خبرساز شدند که می‌خوانید:

«بهمن کوچیک» در راه لندن و استکهلم

کارگردان نمایش «بهمن کوچیک» از اجرای این اثر نمایشی در نیمه دوم سال جاری در شهرهای استکهلم و لندن خبر داد.

مهران نائل کارگردان «بهمن کوچیک» که این روزها در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه است درباره استقبالی که تا امروز از این اثر نمایشی شده است گفت: واقعیت این است که نمی‌توان انتظار داشت ۱۰۰ درصد مخاطبان از دیدن یک نمایش لذت ببرند و نمی توان همه انتظارات را برآورده کرد اما خوشبختانه استقبال تماشاگران از نمایش خیلی خوب بوده است و حتی تماشاگرانی داشته ایم که به دفعات به دیدن نمایش نشسته اند. بازخوردهای خوبی هم از مخاطبان گرفته ایم اما طبیعی است افرادی باشند که کار ما را دوست نداشته باشند. این نمایش با تبلیغات خودِ مخاطبان مورد استقبال قرار گرفته است چون ما تبلیغات مجازی برای کار نداشتیم و حتی این نمایش روابط عمومی هم ندارد.

به گزارش مهر، وی که این نمایش را سال گذشته نیز در تماشاخانه استاد انتظامی به صحنه برده بود درباره تغییراتی که کار در اجرای جدید کرده است، بیان کرد: شاکله کار همان است که  در سال گذشته به صحنه رفت اما هنر در جزئیات است که معنا می یابد ما هم در اجرای جدید تمرین های زیادی روی جزئیات داشتیم و با دقت و وسواس زیادی روی اجرای مجدد کار کردیم. در اجرای جدید «بهمن کوچیک» شوخی های نمایش نیز به‌روزتر شده اند.

«یادم تو رو فراموش» به جشنواره فیلم‌سازان مستقل برلین می‌رود

«یادم تو رو فراموش» کاندیدای دریافت جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره بین‌المللی فیلمسازان مستقل برلین شد.

فیلم سینمایی «یادم تو رو فراموش» آخرین ساخته علی عطشانی که با نام «Wishbon» در جشنواره‌های جهانی حضور دارد، در دهمین حضور بین‌المللی خود در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلمسازان مستقل برلین، در مرحله پایانی، کاندیدای دریافت بهترین فیلمنامه این رویداد هنری شد.

اختتامیه این فستیوال سی‌ام سپتامبر ٢٠١٧ در شهر برلین برگزار خواهد شد، این فیلم که سال گذشته در بخش چشم‌انداز جشنواره فجر به نمایش درآمد تاکنون در عرصه بین‌المللی موفق به دریافت جوایز مختلفی شده است.

به گزارش ایلنا، «یادم تو رو فراموش» پس از اکران ایران توسط کمپانی netflix به صورت جهانی عرضه می‌شود.

«ناپدید شدن» ایرانی خریدار خارجی پیدا کرد

فیلم ایرانی «ناپدید شدن» که روز پنجشنبه در فهرست فیلم‌های این دوره جشنواره فیلم ونیز قرار گرفت، خریداری خارجی برای نمایش این فیلم در بازارهای جهانی پیدا کرد.

به گزارش ورایتی، «نیو یوروپ فیلم سلز» کمپانی یان نازوسکی مستقر در ورشو قراردادی برای فروش جهانی فیلم علی عسگری با عنوان «ناپدید شدن» امضا کرد.

این فیلم که به تازگی به عنوان یکی از رقبای بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز معرفی شده نوشته علی عسگری و فرنوش صمدی همکار وی است و داستان دو عاشق جوان را روایت می‌کند که در شبی سرد در تهران از بیمارستانی به بیمارستان دیگر می‌روند تا کمک بگیرند اما آنها با نتایج تراژیکی روبه‌رو می‌شوند.

این فیلم اولین فیلم بلند عسگری است و پیشتر فیلم‌های کوتاه او در جشنواره ونیز و کن به نمایش درآمده بودند.

به گزارش مهر، این کمپانی اعلام کرده است: ما گسترش کارهای عسگری را به عنوان یک کارگردان پی گرفته‌ایم و از تحسین‌کنندگان کارهای او و فیلم‌های کوتاهش بوده‌ایم. او یکی از استعدادهای جدید در سینمای جهان است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.