2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
ساخت دهکده آلزایمری‌ها در استرالیا

ساخت دهکده آلزایمری‌ها در استرالیا

«دهکده زوال عقل» نام نخستین مجموعه مسکونی مخصوص افراد آلزایمری در استرالیا است که قرار است ساخته شود.

دوات آنلاین«دهکده زوال عقل» نام نخستین مجموعه مسکونی مخصوص افراد آلزایمری در استرالیا است که قرار است ساخته شود. هدف از احداث این مجموعه شبیه‌سازی زندگی واقعی برای کسانی است که آلزایمر گرفته‌اند. ساخت این روستا از سال آینده در استرالیا آغاز می شود و تا پیش از پایان سال 2019 به پایان می رسد.

به گزارش اسکای‌نیوز، این پروژه استرالیا الهام گرفته از یک روستایی در هلند است که نامش «دی هاوگویک» است. یکی از نتایج ساخت این روستا این بود که ساکنان این روستا به دلیل شرایط ایجاد شده در مقایسه با شرایط عادی به داروهای کمتری نیاز داشتند.

قرار است این مجموعه مسکونی در دهکده‌ای در ایالت تاسمانی ساخته با بودجه‌ای 25 میلیون دلاری ساخته  شود. هدف از ساخت این مجموعه فراهم کردن فرصت برای کسانی است که توان پرداخت هزینه های استفاده از بسیاری از خدمات دیگر را ندارند. بازدید از این مجموعه با در نظر داشتن حریم خصوصی ساکنان آن، برای عموم امکانپذیر است.

این مجموعه ظرفیت اسکان 90 نفر در 15 خانه را دارد و در محوطه آن یک سوپرمارکت، سینما، رستوان، سالن آرایش و باغ وجود خواهد داشت.

بیماران آلزایمری که قرار است در این مجموعه زندگی کنند علاوه بر اینکه مورد حمایت قرار می گیرند، دارای استقلال نیز هستند.

افرادی که قرار است در بخش های مختلف این روستا مشغول به فعالیت شوند نیازمند گذراندن دوره های آموزشی از جمله در مورد نوع مراقبت از افرادی هستند به به آلزایمر (زوال عقل) مبتلا شده اند.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.