2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
70 هزار کولبر در انتظار طرح مجلس برای ساماندهی

70 هزار کولبر در انتظار طرح مجلس برای ساماندهی

در بحث ساماندهی مبادلات مرزی یکسری تمهیداتی از سوی دولت در قالب یارانه در نظر گرفته شده که این یارانه را به مرزنشینان تا شعاع 20 کیلیومتر پرداخت می‌کنند

دوات آنلاین-مرگ 5 کولبر زیر بهمن در پیرانشهر باعث شد از زمستان پارسال این گروه از مرزنشینان مورد توجه قرار بگیرند. اکنون یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از ارسال طرح ساماندهی کولبران به هیات رئیسه مجلس طی هفته آینده خبر داده است.

رسول خضری درباره کمک 900 میلیاردی دولت به مرزنشینان و کولبران گفت: واقعیت آن است که هفتاد هزار کولبر در مجموع مرزهای کشور وجود دارد که همین امر بر ضرورت ساماندهی آنها تاکید می کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بحث ساماندهی مبادلات مرزی یکسری تمهیداتی از سوی دولت در قالب یارانه در نظر گرفته شده که این یارانه را به مرزنشینان تا شعاع 20 کیلیومتر پرداخت می‌کنند به گونه ای که این افراد از عوارض گمرکی معاف شده و می توانند در ماه مبلغ مشخصی یارانه دریافت کرده تا کالای خود را از مالیات گمرک معاف کرده و آن را باقیمت کمتر در مغازه ها عرضه کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: از سویی دیگر قرار است بازارچه های مرزی نیز راه اندازی شود همچنین در بحث تولید نیز قرار است یکسری مواد اولیه را با معافیت گمرکی وارد کنیم که کولبران بتوانند آنها را حمل کرده و به کشور وارد کنند تا  این اقدام هم باعث رونق و اشتغال در بحث کولبری شده و هم برای مرزنشینان و کسبه درآمدزایی کند.

وی یادآور شد: ناگفته نماند این ساماندهی کولبران یکسری نواقصی دارد که در نظر داریم این نواقص را با طرح مجلس رفع کنیم تا برای کولبران شغل سالم ایجاد شده و هم با افزایش درآمد آنها شاهد امنیت شغلی کولبران باشیم و از این طریق چندین هزار فرصت شغلی را نیز به دست آوریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: طرح ساماندهی کولبران در حال جمع بندی است و تلاش خواهیم کرد تا 15 مرداد آن را تقدیم هیات رئیسه مجلس کنیم.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.