2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
ابهام در بدهی‌های شهرداری تهران

ابهام در بدهی‌های شهرداری تهران

شورای شهر پنجم بعد از روی کار آمدن باید گزارش شفافی از وضعیت درآمدی و هزینه‌های شهرداری را ارایه کنند تا تکلیف 16 هزار میلیارد یا 60 هزار میلیارد بدهی شهرداری مشخص شود. شورای شهر باید بررسی کند که این میزان بدهی بر چه اساسی و با چه رویکردی ایجاد شده است.

دوات آنلاین- میزان بدهی‌های شهرداری تهران به پیمانکاران مشخص نیست. مهدی چمران رئیس شورای شهر و حامی قالیباف می‌گوید بدهی‌های شهرداری 20 هزار میلیارد تومان است، بعضی دیگر از اعضای شورای شهر انی رقم را حدود 60 هزار میلیارد تومان اعلام می‌کنند و خود شهرداری نیز هیچ عدد و رقمی از میران بدهی‌هایش نمی‌گوید. 

فرید موسوی، عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان تهران با تاکید بر تحقق درآمدهای پایدار برای کاهش بدهی شهرداری، گفت: شورای شهر پنجم گزارش هزینه- درآمد شهرداری را جهت شفافیت رقم بدهی ۱۶ یا ۶۰ هزار میلیاردی ارایه کند.

او درباره بدهی‌ شهرداری تهران به  پیمانکاران، بانک‌ها، بیمه، املاک و غیره گفت: برنامه‌ریزی‌های شورای شهر پنجم و شهردار آینده باید به نوعی تنظیم شود که از ایجاد یا افزایش بدهی‌‌های جدید برای شهرداری تهران جلوگیری شود زیرا ادامه این روند رقم بدهی را چندین برابر خواهد کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش بدهی شهرداری تهران، جبران آن را غیرقابل ممکن خواهد ساخت، تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی، مدیریت شهری جدید باید دست به دامان راهکارهای درآمدزایی پایدار شود زیرا تحقق درآمدهای پایدار سبب کاهش بدهی های شهرداری خواهد شد.

شورای پنجم گزارش هزینه-درآمد شهرداری را ارایه کند

او با اشاره به بررسی لایحه تامین درآمدهای پایدار شهری در کمیسیون مشترک بین مجلس و دولت، افزود: مجموعه شهرداری و شورای شهر پنجم می‌توانند در این بازه زمانی پیشنهادهای خود را مبنی بر تحقق درآمدهای پایدار به مجلس ارایه دهند تا هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

موسوی در ادامه به خانه ملت گفت: شورای شهر پنجم بعد از روی کار آمدن باید گزارش شفافی از وضعیت درآمدی و هزینه‌های شهرداری را ارایه کنند تا تکلیف 16 هزار میلیارد یا 60 هزار میلیارد بدهی شهرداری مشخص شود. شورای شهر باید بررسی کند که این میزان بدهی بر چه اساسی و با چه رویکردی ایجاد شده است.

شهرداری فعلی پایتخت از ایجاد تعهدات مالی جدید جلوگیری کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: شهرداری جدید پایتخت برای پرداخت این بدهی باید از میزان بدهی‌ها و مجموعه‌های طلبکار خبردار شود، در حقیقت شهردار جدید باید بداند که از چه طریقی می‌تواند این بدهی را پرداخت کند.

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: شهرداری فعلی تهران در مدت باقی مانده باید مانع افزایش این میزان بدهی یا ایجاد تعهدات جدید برای شورای شهر و شهرداری آتی شود، هرچند خبر از عقد قراردادهایی جدید هم شده اما بهتر است به شدت از این اقدامات جلوگیری شود.

قدرت الله گودرزی معاون مالی شهردار تهران در حالی که گفته می‌شود رقم بدهی شهرداری تهران 60 هزار میلیارد است، گفته است در حال حاضر شهرداری به بانک‌ها 12 هزار میلیارد تومان بدهی و بدهی به پیمانکاران، بیمه و املاک نیز حدود 4 هزار میلیارد تومان است و در مجموع شهرداری تهران 16 هزار میلیارد تومان شهرداری بدهکار است./

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.