2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
انتقاد نماینده مردم تهران از پیشنهاد دوباره جداسازی ری از تهران: غیرقانونی است

انتقاد نماینده مردم تهران از پیشنهاد دوباره جداسازی ری از تهران: غیرقانونی است

بخش‌های مختلفی از تهران، در گذشته مجزا بوده‌اند، همانند شمیران و یا عشرت‌آباد. آیا امروز باید برای محدوده‌های قبلی با حسب در نظر گرفتن محدوده جغرافیایی آنها، شهرداری و شورای شهر جدا در نظر گرفت؟!

دوات آنلاینموضوع جداسازی ری از تهران در چند سال گذشته بارها مطرح شده است. این جدایی در بهارستان با موضع‌گیری‌های متفاوتی رو‌به‌رو است. برخی از اعضای مجمع نمایندگان تهران خبر از ارسال نامه‌ای به وزارت کشور برای جداسازی انتخابات شوراهای شهر این دو بخش می‌دهند و در مقابل، برخی چهره‌های دیگر هرگونه جداسازی، اعم از شهرداری و شورای شهر را اقدامی ناصحیح و خلاف قانون عنوان می‌کنند.

علیرضامحجوب، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گو با دوات در این‌باره می‌گوید: جداسازی و تفکیک شهرهای به هم پیوسته که درگذشته شهر و منطقه مستقلی بوده‌اند امکان‌پذیر نیست و از اساس تهران خود  بر اثر تجمیع  صدها آبادی و روستا به وجود آمده است.

او توضیح می‌دهد که در اثر تصمیمات مدیریتی طی سال‌ها، این تجمیع صورت گرفته و تفکیک مجدد آنها از اساس اقدامی نادرست و خلاف مصالح شهری و مدیریتی هم برای ری و هم برای تهران است.

محجوب در این رابطه که شهرری باید شهرداری جدا داشته باشد نیز تاکید می‌کند: بخش‌های مختلفی از تهران، در گذشته مجزا بوده‌اند، همانند شمیران و یا عشرت‌آباد. آیا امروز باید برای محدوده‌های قبلی با حسب در نظر گرفتن محدوده جغرافیایی آنها، شهرداری و شورای شهر جدا در نظر گرفت؟!

او ادامه می‌دهد: اینکه مدعیان و پیگیری‌کنندگان این موضوع می‌گویند ری دارای فرماندار بوده و باید از تهران جدا شود نیز دلیل قابل قبولی نیست، زیرا شمیرانات نیز دارای فرماندار است، اما قرار نبوده و نیست تجریش را از تهران جدا کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این عقیده که این طرح هرگز قابیلت اجرا پیدا نمی‌کند، می‌گوید: این دست از طرح‌ها در هیچ شرایطی به نفع شهرداری نیست، بلکه به نفع گروه‌ها و جریان‌های سودجو است که در این مناطق فعالیت می‌کنند و تصور می‌کنند با ایجاد شهرداری مجزا، سود بیشتری به دست خواهند آورد.

محجوب همچنین معتقد است: طرح موضوعاتی از قبیل جداسازی ری از تهران عواقب اجتماعی از قبیل توزیع فقر نیز به دنبال دارد. 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.