2024/05/06
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
خبرهای ریز و درشت از دنیای هنر

خبرهای ریز و درشت از دنیای هنر

بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله را به عنوان فیلم نمونه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی کرد.

دوات آنلاین امروز برای سینمای کشور در حوزه بین الملل باز هم با درخشش یکی از آثار خود همراه بود. رگ خواب حمید نعمت‌اله هم در اکران شب گذشته خود، به دلیل پرداختن به یک مضمون اجتماعی که جنبه پیشگیرانه دارد، مورد تقدیر قرار گرفت. علاوه‌بر این ارکستر ملی ایران در ادامه فعالیت های خود قرار است به مازنداران برود.

آهنگساز ایرانی در فستیوال سینمایی درخشید

آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی در ادامه موفقیت های فیلم انیمیشن «لایت سایت»، جایزه بهترین موسیقی فستیوال جهانی پنج قاره در ونزوئلا را دریافت کرد.

امیر پورخلجی آهنگساز و رهبر ارکستر بعد از موفقیت های پی در پی انیمیشن «لایت سایت» به کارگردانی مسلم طباطبایی در جشنواره های خارجی، جایزه بهترین موسیقی فستیوال جهانی «پنج قاره» کشور ونزوئلا را از آن خود کرد. فیلم انیمیشن «لایت سایت» تاکنون توانسته ۴۰ جایزه جهانی را کسب کند که از این تعداد سه جایزه در حوزه بهترین موسیقی بوده است.

جایزه بهترین فیلم دانشجویی از دومین جشنواره «ریل تایم» کشور نیجریه، جایزه بهترین انیمیشن جشنواره «ماید تن» ایالات متحده و جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان فستیوال پنج قاره ونزوئلا از جمله افتخاراتی است که این فیلم تاکنون کسب کرده است.

به گزارش مهر، این فیلم انیمیشن که در ماه های گذشته در چندین جشنواره بین المللی حضور داشته، قرار است طی ماه های آینده در فستیوال های انیمیشن کشورهای ایتالیا، آمریکا، اسپانیا، انگلستان، برزیل، مکزیک حضور فعالی داشته باشد.

تولید 10 فیلم با محوریت «جاده» به یاد کیارستمی

رییس دفتر تخصصی سینما اصفهان گفت: به 10 فیلم به یاد عباس کیارستمی و تنها با لوکیشن جاده اجازه ساخت داده شده است.

مصطفی حیدری شامگاه 31 تیر ماه در مراسم آئین رونمایی از مجموعه فیلم‌های کوتاه داستانی "جاده" گفت: شهریور سال گذشته «دفتر تخصصی سینما» بر آن شد تا  با هدف بالا بردن سطح برنامه‌های تخصصی این دفتر و برای همه نگاه‌ها و سلیقه‌ها به زبان سینما برای یک شهر کار کند.  قرار را بر آن گذاشتیم تا از موازی کاری و صرفا ایجاد رقابت بپرهیزیم و در نهایت تمرکز ما بر فیلمنامه و تولید  فیلم باشد.

حیدری با اشاره به برخی شکایات در مورد انتخاب فیلمنامه‌ها و فیلم سازان گفت:  اگر در میان دوستان کسانی هستند که با این بودجه‌های کم و با همین کیفیت حاضر به همکاری و ساخت فیلم هستند ما استقبال می‌کنیم. برای ساخت هریک از این سری از فیلم‌های مجموعه  "جاده" تقریبا 1 میلیون و 700 هزارتومان بودجه صرف شد.

به گزارش ایسنا، حیدری تصریح کرد: با صحبت‌هایی که در شورا انجام شد و با توجه به شرایط و بهبود جریان فیلم سازی در شهر به این نتیجه رسیدیم که به 10 فیلم اجازه ساخت داده شود، اما از آنجا که فیلم‌ها با رویکرد سینمای عباس کیارستمی همخوانی چندانی نداشت رویکرد را به یاد ایشان و تنها با لوکیشن جاده تغییر دادیم.

رییس دفتر تخصصی سینمای اصفهان اظهار کرد: از 10 فیلم انتخاب شده 7 فیلم در حال حاضر ساخته شده است، چرا که دو فیلم دیگر در شرایط مه آلود اتفاق می افتاد و باید در زمستان ساخته شود. یکی از فیلم‌ها نیز به هزینه‌ای بسیار بیشتری نیاز داشت که با شرایط فعلی سازگار نبود. امیدوارم این برنامه با تمام قوت و ضعف‌هایی که دارد در همین جا متوقف نشود و نقد و پیشنهادات سازنده‌ای از مخاطبان دریافت کنیم تا آغاز راه‌های بعدی باشد.

«زار» در فهرست بهترین فیلم‌های ترسناک سال ٢٠١٧

فیلم سینمایی «زار» ساخته نیما فراهی در فهرست بهترین فیلم‌های ترسناک جهان در سال ٢٠١٧ میلادی قرار گرفت.

سایت سینمایی «spotlight horror awards» به عنوان یکی از معتبر‌ترین نشریات مجازی سینمای وحشت، فیلم سینمایی «زار» به نویسندگی و کارگردانی نیما فراهی را در فهرست بهترین فیلمهای سینمایی ژانر وحشت جهان در سال ٢٠١٧ قرار داد.

این نشریه مجازی، متشکل از منتقدان سینمای وحشت جهان، هر ساله از بین صد‌ها فیلم ساخته شده در این ژانر، لیستی شامل بهترین ساخته‌های سینمای وحشت دنیا را تحت عنوان Award winning filmmakers منتشر می‌کند.

این نخستین بار است که نام یک فیلمساز ایرانی در بین اسامی حاضر در این فهرست به چشم می‌خورد.

به گزارش ایلنا، «زار» اولین ساخته بلند نیما فراهی است که در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال خوب مخاطبان همراه بود.

درگذشت یک بازیگر در 71 سالگی

به گزارش دیلی تلگراف، «جان هِرد» بازیگر نامزد جایزه «امی» که برای بازی در فیلم سینمایی «تنها در خانه» شهرت داشت،‌ در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

جسد این هنرمند در هتلی در کالیفرنیا پیدا شد و علت مرگ او در دست بررسی است. «هرد» پیش از مرگش عمل جراحی کوچکی در کمرش انجام داده بود و برای بهبود وضعیت‌اش در هتل اقامت داشت.

او در مجموعه فیلم‌های «تنها در خانه» نقش پدر «کوین مک‌آلیستر» را بازی کرده بود. «هرد» در کل در ۱۷۹ فیلم و سریال ایفای نقش کرد که «سواحل»، «گلادیاتور»، «چشمان مار»، «روش کاتر» و «خانواده سوپرانو» از جمله آن‌ها هستند.

او برای بازی نقش «کارآگاه وین ماکازیان» در سریال «خانواده سوپرانو»، نامزد جایزه «امی» شد.

این بازیگر آمریکایی از دهه ۱۹۷۰ پا به این حرفه گذاشت و در زمان مرگ هم در یک سریال پلیسی ایفای نقش می‌کرد. او اخیرا در پنج پروژه فعالیت داشت که هنوز پخش‌ نشده‌اند.

«رگ خواب»‌ی ها سفیر شدند

بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله را به عنوان فیلم نمونه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی کرد.

در مراسم تقدیری که شامگاه ۳۱ تیر با حضور عوامل فیلم و مسئولان بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در پردیس سینما ملت برگزار شد، پس از معرفی فیلم «رگ خواب» به عنوان فیلم نمونه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طلاق، از حمید نعمت الله کارگردان، کوروش تهامی، لیلا حاتمی، لیلا موسوی بازیگران این فیلم سینمایی، معصومه بیات نویسنده و همایون شجریان به عنوان خواننده تیتراژ پایانی، تقدیر و این هنرمندان به عنوان اولین سفیران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی شدند که در این مراسم، حمید نعمت الله، کوروش تهامی، لیلا موسوی فقط حضور داشتند.

در ادامه مراسم مصطفی راستینه، رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضمن تشکر از کارگردان، بازیگران و عوامل فیلم سینمایی «رگ خواب» و با اشاره به میزان تاثیر گذاری این فیلم بر مردم، گفت: تاثیری که این فیلم سینمایی بر مردم و در فرهنگ سازی می‌گذارد، شاید بیش از یک سال تلاش و کار ما نتیجه داشته باشد البته گاهی یک صحنه از فیلم‌ها می‌تواند سالها فعالیت ما را خراب کند و یا اینکه به جلو بیاندازد.

حمید نعمت الله کارگردان فیلم «رگ خواب» هم در پایان مراسم ضمن اعتراض به روند برگزاری مراسم، از مردمی که فقط برای دیدن این فیلم بلیت تهیه کرده بودند، عذرخواهی کرد و گفت: از کسانی که بلیت تهیه کردند عذرخواهی می‌کنم، زیرا شاید دوست نداشتند در این مراسم شرکت کنند و فقط می‌خواستند فیلم را تماشا کنند، این اتفاق درستی نبود و کار بی ذوقی بود.

وی در ادامه افزود: امیدوارم هر تشکیلاتی که در پی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، موفق باشد و روندی علمی، غیر متظاهرانه و غیر نمایشی داشته و بخواهد برای مردم کار کند.

به گزارش ایسنا، این مراسم در حالی برگزار شد که مردمی که فقط برای دیدن فیلم سینمایی «رگ خواب» بلیت تهیه کرده بودند نیز در سالن برگزاری مراسم حضور داشتند و به خاطر تاخیر در شروع مراسم،  اکران فیلم با حدود یک ساعت تاخیر آغاز شد.

ارکستر ملی ایران در مازندران به صحنه می رود

ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد اصفهانی برای نخستین بار در تاریخ استان مازندران و با حضور 60 نوازنده برجسته کشور به عنوان یک حرکت بزرگ فرهنگی، در ساری اجرای برنامه خواهد داشت.

این برنامه پنجم مرداد ماه ساعت 21 در سالن ورزشی «سید رسول حسینی» ساری اجرا می شود.

این ارکستر با بیش از 90 نوازنده زبردست، اجرای بیش از 270 قطعه از گنجینه هنر موسیقی ایران زمین را در کارنامه خود دارد.

ارکستر موسیقی ملی ایران توسط فرهاد فخرالدینی در سال 1377 با پشتیبانی دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شد.

در نخستین اجرا، این ارکستر از آواز محمدرضا شجریان و ساخته‌های علی تجویدی بهره برد.

احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران پیش از این با اشاره به اهمیت چنین رویدادی برای بالا بردن سطح علاقه موسیقیایی مخاطبان و دانش اهالی موسیقی، گفته بود: حضور ارکستر ملی در مازندران سبب ارتقای سطح فرهنگ موسیقی در استان می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی افزوده بود که ارکستر ملی ایران با همکاری مشترک بنیاد رودکی، انجمن موسیقی استان مازندران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای برنامه خواهد داشت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.