2024/10/26
۱۴۰۳ شنبه ۵ آبان
پیشنهادات ما
آمار بالای ایدز در مالزی و کشورهای اقیانوسیه

آمار بالای ایدز در مالزی و کشورهای اقیانوسیه

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد مالزی به همراه 9 کشور دیگر آسیا - اقیانوسیه در مجموع 95 درصد از تمام مبتلایان جدید به ویروس اچ.آی.وی این منطقه را در خود جای داده اند.

دوات آنلاینسازمان ملل در گزارشی اعلام کرد مالزی به همراه 9 کشور دیگر آسیا - اقیانوسیه در مجموع 95 درصد از تمام مبتلایان جدید به ویروس اچ.آی.وی این منطقه را در خود جای داده اند.

گزارش مشترک برنامه ویروس و بیماری ایدز سازمان ملل با عنوان « پایان دادن به ایدز »  نشان می‌دهد که 9 کشور دیگر این منطقه که تا پایان سال 2016 بالاترین میزان سرایت به اچ.ای.وی را داشتند به ترتیب شامل هند، چین ، اندونزی، پاکستان، ویتنام، میانمار ، پاپوا گینه نو، فیلییپین و تایلند هستند. آمار مبتلایان به این ویروس به این دلیل در این 10 کشور حوزه آسیا و اقیانوسیه بسیار زیاد است که دراین کشورها از کارگران جنسی و مشتریان آنها، معتادان تزریقی و ... وجود دارند.

گزارش اخیر سازمان ملل را اکثر رسانه های معتبر این کشورها بازتاب داده اند. براساس برنامه مشترک سازمان ملل تا سال 2020 باید 90 درصد از تمامی مبتلایان به ویروس «اچ آی وی» از وضعیت بیماری خود مطلع شوند ، 90 درصد از مبتلایان باید قادر به دسترسی به درمان ضد ویروس (آی.ار.تی) باشند و 90 درصد از کسانی که این درمان را دریافت می کنند باید ویروس درآنها سرکوب شده باشد.

برای نخستین بار در برنامه جهانی مقابله با بیماری ایدز، اکنون بیش از نیمی از مبتلایات به ویروس اچ.آی.وی دسترسی به درمان دارند .

طبق گزارش سازمان ملل، آمار مرگ و میر ناشی از بیماری ایدز از سال 2005 تاکنون به 50 درصد کاهش یافته است . با این وجود آمار حاکی از آن است که مبتلایان به این ویروس در 6 سال اخیر با 13 درصد کاهش از رقم 310 هزار نفر در سال 2010 به 270 هزار نفر در سال 2016 رسیده است .

طبق این گزارش حدود 19.5 میلیون نفر از 36.7 میلیون مبتلای به ویروس اچ آی وی در جهان به درمان دسترسی دارند و به همین علت آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری از 1.9 میلیون نفر در سال 2005 به یک میلیون نفر در سال 2016 کاهش یافته است.

 

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.