2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
کدام کشورها بیشترین و کمترین اعتماد را به دولت‌ها دارند؟

کدام کشورها بیشترین و کمترین اعتماد را به دولت‌ها دارند؟

اعتماد به دولت قدم اول در توسعه محسوب می‌شود. اعتماد به دولت نیروی محرکه برای توسعه اقتصادی است و دولت را کمک می‌کند تا در قانون‌گذاری در زمینه‌هایی همچون سیستم‌های مالیاتی موثر عمل کند.

دوات آنلاین سطح اعتماد به دولت نشانگر آن است که آیا این سیستم از نظر مردم یک کشور پایدار و قابل اتکا است یا خیر. در صورتی که یک دولت از نظر مردم پایدار نباشد اعتماد در زمینه‌هایی همچون محافظت از حقوق شهروندان زیر سوال می‌رود و توسعه هرگز اتفاق نمی‌افتد.

 تازه‌ترین گزارش سازمان همکاری و  توسعه اقتصادی نشان می‌دهد که اعتماد به دولت‌ها در کشورهای مختلف در نوسان است. بر همین اساس جای تعجبی نخواهد داشت اگر ببینم که یونان بیشترین اعتماد را به دولت از دست داده است. دولت این کشور در سال‌های اخیر با بحران‌هایی چون بحران مهاجرت، برگزاری چند باره انتخابات، ورشکستگی بانک‌ها و خروج عظیم سرمایه‌های خارجی مواجه بوده‌است. با توجه به چنین وضعیتی تنها 13 درصد یونانی‌ها اعلام کرده‌اند که به دولتشان اعتماد دارند. این میزان اعتماد کمترین اعتمادی است که در میان کشورهای توسعه یافته اروپا وجود دارد.

اواخر سال گذشته کره‌جنوبی درگیر استیضاح نخستین رئیس‌جمهور منتخب خود یعنی پارک گئون هی به دلیل فساد مالی بود. این رسوایی موجب شد تا تنها یک چهارم از کره‌ای ها اعلام کنند همچنان به دولت اعتماد دارند.

اعتماد 30 درصدی امریکایی ها به دولت نتیجه درگیری‌ها بر سر اخبار دروغین، رسوایی‌های ایمیلی و دست داشتن روسیه در انتخابات است. انگلیس هم که در آستانه انجام مذاکرات برای خروج از اتحادیه اروپا و عملی کردن برگزیت است دولت تنها می‌تواند بر اعتماد 41 درصدی مردم حساب ویژه باز کند. در روسیه و ترکیه مردم اعلام کردند که به میزان 58 درصد به پوتین و اردوغان اعتماد دارند.

اما در سر لیست اعتماد، نام کشور هند با 73 درصد اعتماد مردم به دولت وجود دارد. اندونزی و سوئیس نیز در رتبه‌های بعدی اعتماد پس از هند قرار دارند. کانادا نیز همانند سال گذشته با اعتماد 62 درصدی در زمره کشورهایی با بالاترین اعتماد به دولت‌ها قرار دارد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.