2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
کاروشی؛ مرگ ناشی از کار زیاد در ژاپن

کاروشی؛ مرگ ناشی از کار زیاد در ژاپن

هر ساله در گواهی فوت صدها نفر در ژاپن عنوان «کاروشی» نوشته می‌شود. سال 2016 دولت به این نتیجه رسید که کاروشی در فرهنگ پرکار ژاپن به پنجمین علت مرگ در میان کارمندان تبدیل شده‌ است

دوات آنلاینچندی پیش کارگر جوانی که در ساخت استادیوم المپیک در ژاپن مشغول به کار بود دست به خودکشی زد. خانواده این فرد مدعی هستند  کار زیاد عامل دست کشیدن این جوان 23 ساله از زندگی بوده‌. او در نامه ای پیش از مرگش اعلام کرده بود از نظر فیزیکی و روانی دیگر توانایی ادامه این زندگی را ندارد. بر اساس همین خانواده کارگر جوان از دولت خواسته‌اند تا مرگ او را به عنوان «کاروشی»، اصطلاحی قانونی در ژاپن برای پدیده «مرگ به‌دلیل کار بی‌وقفه»،  شناسایی کنند. این کارگر جوان که کارش را در قسمت ساخت و ساز استادیوم المپیک در ماه دسامبر آغاز کرده بود ماهانه 200 ساعت بیشتر از حد مجاز اضافه کاری داشت. او روز قبل از آنکه ناپدید شود به همکارانش اعلام کرده بود مرخصی خواهد گرفت و یک ماه بعد پلیس جسد او را به همراه یک یادداشت پیدا کرد.

به گزارش رویترز، والدین این کارگر جوان در حال حاضر با کمک یک وکیل به دنبال آن هستند تا از میزان ساعات کاری کارگران بکاهند. پدر او در مصاحبه با رسانه‌های ژاپن گفت:«هاروشی ساعات کمی می‌خوابید و همین ما را نگران می‌کرد. او ساعت 4 و نیم صبح بیدار می‌شد تا نیمه‌های شب مشغول به کار بود. ما نمی‌خواهیم کارگر دیگری همانند پسرمان به خاطر کار زیاد جانش به خطر بیافتد.» زمان ساخت استادیوم المپیک بعد از یک سال تاخیر به دلیل رد شدن طراحی ساخت آن در نوامبر 2016 آغاز شد. این استادیوم باید تا نوامبر سال 2019 و آغاز برنامه‌های المپیک تکمیل شود.  از این رو فشار مضاعفی بر کارگران وجود دارد تا کار را با سرعت بیشتری ادامه دهند.

هر ساله در گواهی فوت صدها نفر در ژاپن عنوان «کاروشی» نوشته می‌شود. سال 2016 دولت این کشو در یک بررسی میان کارمندان به این نتیجه رسید که کاروشی در فرهنگ پرکار ژاپن به پنجمین علت مرگ در میان کارمندان تبدیل شده‌ است. در همین زمینه شرکت‌های ژاپنی اعلام کردند به طور معمول 23 درصد از کارمندانشان 80 ساعت بیش از حد معمول کار می‌کنند. نویسندگان این گزارش تخمین می زنند  21 درصد از کارمندان این کشور هر هفته 49 ساعت و بیشتر از آن اضافه کاری انجام می‌دهند.

در سال 2016 حدود 400 کارمند به طور رسمی در اثر کاروشی جانشان را از دست دادند اما این قشر معتقدند که میزان مرگ و میر ناشی از کار زیاد به چیزی حدود 20 هزار نفر در هر سال می‌رسد. از آنجایی که دولت عنوان مرگ «کاروشی» را به رسمیت شناخته است بیش از 100 ساعت اضافه‌کاری در ماه (یعنی روزی 5 ساعت بیشتر) را غیرقانونی اعلام کرده‌است.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.