2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
سرقت 660 سکه طلا از شوهر برای مهاجرت از ایران

سرقت 660 سکه طلا از شوهر برای مهاجرت از ایران

این زن که قصد داشت به کانادا مهاجرت کند نقشه دزدی از همسرش را طراحی و اجرا کرد.

دوات آنلاین- رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری همسر مال باخته و اعتراف وی به سرقت 660 قطعه سکه طلا خبر داد و گفت: رویای مهاجرت به کشور کانادا انگیزه سرقت وی بوده است.

 

سرهنگ کارآگاه "سید علی شریفی" اظهار داشت : دوم دی سال گذشته پرونده ای با موضوع سرقت 660 قطعه سکه طلا از منزلی واقع در شمال تهران در کلانتری 123 نیاوران تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارسال شد.

 

 گم شدن سکه‌ها

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان در بدو شروع تحقیقات عازم محل وقوع جرم می شوند که با تحقیقات از شاکی مشخص می شود، وی 960 قطعه سکه تمام بهار آزادی را در آپارتمانی که برای پدرش بوده نگهداری می کرده تا اینکه دوم آذر ماه متوجه می شود 660 قطعه از سکه ها در جای خود نیست و گزارش سرقت آنها را به پلیس اعلام می کند.

 

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بیان داشت: با توجه به پایش صحنه سرقت و اینکه ساختمان دارای نگهبانی 24 ساعته بود کارآگاهان احتمال داخلی بودن سرقت را دادند که با دعوت از شاکی تحقیقات جامعی درخصوص تمامی افرادی که به منزل شاکی تردد داشته اند انجام شد .

 

سرهنگ شریفی گفت: حین رسیدگی به پرونده، نوشته ای به منزل پدر شاکی انداخته شد که محتوای نامه حکایت از رسیدن حق به حق دار را داشت و این موضوع نشان از وقوع صد درصدی سرقت توسط یکی از بستگان و آشنایان شاکی را داشت که کارآگاهان در راستای مشخص شدن زوایای پنهانی موضوع اقدامات جامعی را انجام می دهند .

 

اعتراف زن جوان

وی در ادامه افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی، رد پای همسر شاکی در سرقت برای کارآگاهان محرز می شود که با جمع بندی سرنخ های به دست آمده با هماهنگی مقام قضائی، همسر شاکی به اسم لیلا به پلیس آگاهی دعوت و در بازجویی های پلیسی، متهم لب به سخن گشوده و به بزه انتسابی درخصوص سرقت سکه های همسرش در چندین مرحله از منزل اعتراف کرد.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: لیلا در ادامه بازجویی اظهار داشت که رویای مهاجرت به کشور کانادا را در سر می پروراندم و برای تامین هزینه ها تصمیم به سرقت طلاها گرفتم و سکه ها را به صرافی ها و طلافروشی ها فروختم و از فروش آنها مبلغ 20 میلیارد ریال در حسابم دارم .

 

وی گفت: لیلا در خصوص نامه ای که به منزل پدر شوهرش فرستاده بود، توضیح داد: برای اینکه تحقیقات پلیس را منحرف کنم پس از سرقت، نامه ای را به شخصی که تبعه افغانستان بود دادم تا به منزل پدر شوهرم بیندازد و 4 میلیارد ریال از وجوه نقد فروش سکه ها در اختیار او می باشد .

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.