2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
حادثه مرگبار برای گردشگران در رودخانه دز؛ تعداد کشته‌ها معلوم نیست

حادثه مرگبار برای گردشگران در رودخانه دز؛ تعداد کشته‌ها معلوم نیست

تعداد ۱۴ تا 20 نفر بصورت تور کوهنوردی وارد دزفول شدند و در منطقه چال کندی اقدام به شنا کردند که این حادثه رخ داد.

دوات آنلاین-حادثه برای 14 گردشگر در رودخانه دز. آنها برای شنا رفته بودند که گرفتار حادثه شدند  و فقط ۵ نفر از آنها توانستند از آب بیرون بیایند. جسد دو نفر از این افراد پیدا شده و از  بقیه اطلاعی در دست نیست.

مدیر عامل آتش نشانی دزفول گفت : تعداد ۱۴ نفر بصورت تور کوهنوردی وارد دزفول شدند و در منطقه چال کندی اقدام به شنا کردند که این حادثه رخ داد.

وی افزود: تا کنون 2 جنازه دختر و پسر حدودا ۳۰ ساله از آب بیرون کشیده شده است.

منطقه گردشگری چال کندی در بالادست رودخانه دز در فاصله 15 کیلومتری از سد تنظیمی دز واقع است که شنا کردن در این منطقه به دلیل عمق زیاد رودخانه و شدت جریان آب و نیز وجود گرداب بسیار خطرناک است.

در حالی‌که برخی منابع تعداد گردشگران حادثه را 19 یا 20 نفر اعلام کرده‌اند آماری که تاکنون درباره نجات یافتگان منتشر شده نیز متناقض است . امیر عیسی زاده ، معاون فرماندار دزفول درباره این حادثه  گفت: با تلاش مردم و نیروهای امدادی 9 نفر از این گروه 14 نفره نجات یافته و برای کمک های امدادی به اورژانس بیمارستان دزفول منتقل شده و تحت درمان هستند.

وی افزود:این افراد در قالب یک تور گردشگری غیر مجاز به دزفول سفر کرده بودند که با هماهنگی دستگاه قضایی شناسایی این تور و برخورد با عوامل آن آغاز شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول نیز گفت:گردشگران حادثه دیده رودخانه دز با تور مجاز به دزفول سفر نکرده اند.

حجت اله آریایی نیا  افزود:توری که این افراد با آن اقدام به سفر از اهواز به دزفول کرده اند غیر مجاز بوده ضمن اینکه این تور گردشگری با هماهنگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نبوده است.

وی اظهار کرد: هیچ یک از آژانس های مسافری و گردشگری دزفول در سفر این افراد از اهواز به دزفول نقش نداشته و این افراد با تور غیر مجاز اقدام به سفر به منطقه چال کندی دزفول کرده اند.

آریایی نیا افزود: تاکنون اجساد سه نفر از این افراد از رودخانه دز بیرون کشیده شده است.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.