2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
یادگاری‌های عاشقانه بانوی بازیگر

یادگاری‌های عاشقانه بانوی بازیگر

خیلی‌ها هانیه توسلی را با نقش‌های عاشقانه‌ای که بازی کرده است می‌شناسند. نقش او در شب‌های روشن فراموش نشدنی است.

دوات آنلاین -هانیه توسلی بازیگر هنرمندی است که همیشه تمام توان خود را روی نقش‌هایی که بازی کرده متمرکز کرده و کوشیده از حاشیه‌ها به دور باشد. توسلی نقش‌های زیادی را برعهده گرفته اما فیلم‌های عاشقانه او بیشتر در یادها مانده است.

 

ایرنا زندگی نوشت: هانیه توسلی متولد اواخر دهه 50 است و فارغ التحصیل ادبیات فیلمنامه نویسی است و زمانی که نمایش پدر دوست داشتنی با بازی او، در یکی از جشنواره‌های تئاتر، در تبریز روی صحنه رفت، نصرالله قادری که به عنوان داور آنجا حضور داشت، هانیه توسلی را برای بازی در نمایش پدر انتخاب کرد. یک سال پس از آن، در فیلم کوتاه روی جاده نمناک ساخته مهدی کرم پور و سریال غریبه به کارگردانی جواد اردکانی بازی کرد و سرانجام با شام آخر وارد عرصه حرفه ای سینما شد.

هانیه توسلی در فیلم شام آخر

شام آخر هانیه توسلی

بازی در شام آخر اولین حضور توسلی در فیلم سینمایی بود. شام آخر به کارگردانی و نویسندگی فریدون جیرانی ساخته شد. داستان فیلم در مورد میهن مشرقی استاد دانشکده معماری است که پس از بیست و شش سال زندگی با شوهرش به سبب ناسازگاری فکری و رفتاری با پادرمیانی دخترش ستاره از همسرش جدا می‌شود.

 

زندگی تازه او با آمدن مانی معترف دانشجوی رشته معماری در هم می‌ریزد. مانی که هم دانشگاهی ستاره و دانشجوی میهن است، به میهن ابراز علاقه می‌کند و این در حالی ست که ستاره عاشق مانی است. کتایون ریاحی، ثریا قاسمی، آتیلا پسیانی و محمدرضا گلزار دیگر بازیگران این فیلم هستند.

هانیه توسلی در فیلم شام آخر

شب‌های روشن و نقشی به یادماندنی

مسلما از دید طرفداران هانیه توسلی مهم‌ترین فیلمش شب‌های روشن است. شب‌های روشن فیلمی است به‌کارگردانیِ فرزاد مؤتمن که فیلمنامه آن را سعید عقیقی نوشته‌است که اثر برداشتی آزاد از داستان «شب‌های روشن» اثر داستایوفسکی است. مهدی احمدی بازیگر دیگر این فیلم است. شب‌های روشن داستان زندگی دو انسان تنهاست. مرد، استاد دانشگاه، سرخورده اجتماعی و مأیوس فلسفی‌ست و انزوای خود را با تدریس ادبیات، مطالعه کتاب و پرسه‌زدن در خیابان‌ها می‌گذراند. شبی متوجه دختری ساک‌به‌دست می‌شود و به او کمک می‌کند تا از شر مزاحمت یک راننده ماشین رهایی یابد. از این‌جا بین او و رؤیا دوستی شکل می‌گیرد.

هانیه توسلی در فیلم زندگی خصوصی

هانیه توسلی زندگی خصوصی

خصوصی یا زندگی خصوصی فیلمی به کارگردانی محمدحسین فرح‌بخش، نویسندگی اصغر نعیمی است. این فیلم روایت فردی به نام ابراهیم است که در ابتدا فردی تندرو بوده و پس از اخراج از مقام‌های دولتی خود به عنوان اپوزیسیون در روزنامه‌اش آغاز به انتشار مطالب جنجالی می‌کند؛ و شیوه زندگی‌اش به‌طور کامل عوض می‌گردد.

 

ابراهیم کیانی از انقلابیون پرجوش و خروش اول انقلاب است که برش‌هایی از زندگی او در این سی سال را می‌بینیم. او در یک مهمانی که با همسرش شرکت می‌کند با زن جوانی به نام پریسا زندی آشنا می‌شود که نقش پریسا را هانیه توسلی بازی می‌کند.

 

فرهاد اصلانی، لعیا زنگنه، سعید نیک‌پور، کاظم هژیرآزاد، حسینعلی قورچی، وحید توکلی، جلیل ملک‌زاده، حسن نوروزی، غلام ژاپنی، مانا بهرامی و حدیث چهره پرداز دیگر بازیگران این فیلم هستند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
ناشناس 1399/06/23
منم خانم توسلی رو خییلی دوست دارم همیشه بدرخشید خانم توسلی نازنین
بهار 1399/06/22
خانم توسلی کلا به دل میشینه امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشن
ناشناس 1399/06/22
عالی
hossein 1399/06/22
خانم هانیه توسلی هنرمند درجه یک و دوست داشتنی هستن، امیدوارم همیشه سالم و خوشحال باشن و هر چه بیشتر شاهد آثار خوبشون باشیم، ایشون هنرمند مورد علاقه ی من هستن

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.