2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
ربودن مرد ثروتمند برای الماس 130 میلیارد تومانی

ربودن مرد ثروتمند برای الماس 130 میلیارد تومانی

آدم ربایان با جعل عنوان مامور پلیس طعمه شان را ربودند و شکنجه کردند.

دوات آنلاین -سه آدم را که مرد کارخانه دار را برای تصاحب الماس 130 میلیارد تومانی ربوده بودند، بازداشت شدند.

 

به نوشته روزنامه جوان، سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ توضیح داد: ساعت 10صبح روز یکشنبه دوم شهریور مردی سراسیمه به کلانتری ۱۱۸ ستارخان رفت و از گم شدن ناگهانی برادر 50 ساله اش به نام صفر خبر داد. وی در توضیح ماجرا گفت برادرم کارخانه سنگبری در جنوب تهران دارد و وضع مالی اش خوب است. او دیروز برای مهمانی از خانه بیرون رفت و دیگر به خانه برنگشت که نگرانش شدیم و به مراکز درمانی و خانه دوستان و فامیل سر زدیم اما خبری از او نیافتیم و الان احتمال می دهیم برای او اتفاقی رخ داده باشد.

 

آغاز تحقیقات پلیسی

پس از طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

بررسی های کارآگاهان نشان می داد ظهر روز حادثه سه مرد مامور نما با خودروی پژویی که چراغ گردان داشته مرد کارخانه‌دار را ربوده اند.

 

بدین ترتیب تحقیقات برای شناسایی آدم ربایان ادامه داشت که برادر صفر به اداره پلیس رفت و گفت مرد ناشناسی با خانواده برادرش تماس گرفته و برای آزادی صفر یک قطعه الماس به قیمت ۱۳۰میلیارد تومان درخواست کرده است.

 

 ماموران پلیس در تحقیقات بعدی دریافتند مدتی قبل صفر با مردی به نام سامان الماسی را معامله کرده است که به اختلاف برخورد کرده اند.

 

از سوی دیگر ماموران با بررسی شماره پلاک خودرو متوجه شدند صاحب خودروی پژو۴۰۵ سامان است . بنابراین وی به عنوان مظنون حادثه تحت تعقیب قرار گرفت.

 

متهمان دستگیر شدند

در نهایت ماموران ششم شهریور ماه مخفیگاه سامان را در اطراف تهران شناسایی و پس از دستگیری او و دو همدستش مرد گروگان گرفته را آزاد کردند.

 

مرد کار خانه دار پس از آزادی گفت: ظهر روز حادثه دو نفر مسلح با کلت کمری با خودرویی که به نظر میر سید خودروی پلیس باشد، راه مرا سد کردند و به بهانه اینکه من مرتکب جرمی شده‌ام به زور سوار خودرو کردند. دو مرد کنارم در صندلی عقب نشستند و راننده هم به راه افتاد تا اینکه مرا به بیابان های اطراف تهران بردند و داخل چادری که از قبل آنجا زده بودند شکنجه دادند و گفتند با خانواده‌ام تماس بگیرم و از آنها بخواهم یک قطعه الماس برای آزادی ام به آنها بدهند. ساعتی بعد آنها مرا به خانه ای در جنوب تهران منتقل کردند و آنجا مرا شکنجه دادند و حتی بدنم را سوزاندند و تهدید به قتل کردند و گفتند من به آنها یک قطعه الماس میلیاردی بدهکارم و باید به آنها بدهم وگرنه مرا به قتل می رسانند.

 

اعترافات سردسته باند

متهمان پس از انتقال به اداره پلیس به جرم خود اقرار کردند. سامان به عنوان سردسته آدم ربایان در ادعایی گفت: من سال هاست که در کار خرید و فروش الماس هستم و با افراد پولدار و کارخانه دار معامله می کنم. من با صفر معامله های زیادی انجام داده بودم تا اینکه مدتی قبل قطعه الماسی به او فروختیم اما مدرکی از او نگرفتم. او قرار بود چند ماہ بعد پول الماس را به من بدهد اما امروز و فردا می کرد تا اینکه متوجه شدم قصد دارد پول الماس را پرداخت نکند. از آنجایی که مدرکی از او نداشتم تصمیم گرفتم با دو نفر از دوستانم او را بربایم و با تهدید قطعه الماسم را یا معادل قیمت آن که ۱۳۰ میلیارد تومان است از او بگیرم.

 

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام اینکه ماموران پلیس با تلاش زیاد موفق شدند مرد گروگان گرفته را کمتر از ۷۲ساعت به آغوش خانواده اش باز گرداند، گفت: متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار دارند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.